  • 31. Data: 2009-08-20 06:51:56
    Temat: Re: Deklaracje miesi?czne wróc??
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Piotrek napisal:
    > Wtedy to byłby podatek obrotowy, który w Polsce zresztą funkcjonował
    > jakoś do początku lat 90 zeszłego wieku.

    Do polowy lipca 1993 r. Utkwilo mi to w pamieci, bo rzutem na tasem
    zdazylem zakupic pralke na dzien przed owatowaniem :) Wyszlo, patrzac
    historycznie, znaczaco taniej :D

    > Z oczywistymi wadami w rodzaju cena tego samego towaru zależy od liczby
    > pośredników.

    O, tak. Slynne byly przypadki pokazywane wtedy w telewizji, gdy towar
    podwajal cene tylko z powodu nakladajacych sie podatkow obrotowych.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 32. Data: 2009-08-20 07:04:48
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Jacek_P wrote:
    > Do polowy lipca 1993 r. Utkwilo mi to w pamieci, bo rzutem na tasem
    > zdazylem zakupic pralke na dzien przed owatowaniem :) Wyszlo, patrzac
    > historycznie, znaczaco taniej :D

    Ach te upojne noce w kolejkach po pralki i lodówki ...
    Aż łezka się w oku kręci!

    Dzisiejsza młodzież nie jest w stanie ogarnąć tych klimatów ;-)

    Piotrek

  • 33. Data: 2009-08-20 18:42:58
    Temat: Re: Deklaracje miesięczne wrócą?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Aug 2009, Borys Pogoreło wrote:

    > To nie "do opłat pocztowych trzeba", tylko "Poczta Polska nie musi".

    Żadna różnica, skoro wiadomo że to zwolnieni płacą VAT (i tym
    samym kupujący u zwolnionych też go płacą).
    Ania dobrze gada - aby zwolnienie było sensowne, powinno być
    przedmiotowe, *nawet* jeśliby było określone podmiotowo.
    "Usługi świadczone przez pocztę państwową, w tym realizacja
    zamówienia dostawy wysyłkowej za pośrednictwem sprzedawcy
    dokonującego sprzedaży wysyłkowej".
    Potencjalnym krytykantom "robienia wyjątków" polecam przejrzenie
    ustawy na okoliczność wystąpienia tekstu "wysyłk" - skoro
    *i tak* zrobiono faftylion wyjątków (co do terminu obowiązku,
    miejsc świadczenia i tak dalej).

    A swoją drogą, to dzisiejsza treść zapisu umożliwia również
    taką interpretację (że to jest przedmiotowo :>), problemem
    jest jedynie traktowanie "sprzedaży" (dla celów VAT) nie
    jako usługi.

    pzdr, Gotfryd

  • 34. Data: 2009-08-21 01:37:11
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 20 Aug 2009 20:42:58 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Żadna różnica, skoro wiadomo że to zwolnieni płacą VAT (i tym
    > samym kupujący u zwolnionych też go płacą).

    Bardziej chodziło mi o to, że jak już ironizuje na temat VAT, to niech to
    robi z głową. :) Zwłaszcza jak tylko jeden podmiot ma fory podatkowe.

    Zaś wspomniany przez Ciebie zapis by się przydał, oj przydał. Ale do tego
    czasu ceny usług kurierskich pewnie się zrównają z PP.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 35. Data: 2009-08-23 07:51:12
    Od: "Karol" <a...@p...onet.pl>

    > http://www.rp.pl/artykul/2,349829_Fiskus_nie_ukarze_
    za_brak_zaliczek_.html

    Nigdzie w tym artykule nie znalazłem sugestii, że mają wrócić?

    --
    Farmersi.pl
    Symulacja ekonomiczna - gra online.

  • 36. Data: 2009-08-24 16:26:01
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia 18 Aug 2009 21:05:40 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):
    > On 2009-08-18, Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> wrote:
    > [...]
    > Trochę łatwiej (IMHO) jest płacić 2 zaliczki w nieco mniejszym
    > odstępie czasu niż zazwyczaj, niż płacić podwójną zaliczkę jednego
    > miesiąca. No i unika się gorączki robienia kosztów w listopadzie. :)

    W dodatku można spokojnie w listopadzie wystawiać faktury tym co panicznie
    szukają kosztów :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 37. Data: 2009-08-24 17:14:48
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 18 Aug 2009 21:05:40 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

    > Trochę łatwiej (IMHO) jest płacić 2 zaliczki w nieco mniejszym odstępie
    > czasu niż zazwyczaj, niż płacić podwójną zaliczkę jednego miesiąca. No i
    > unika się gorączki robienia kosztów w listopadzie. :)

    Ale łatwiej jest wyzerować dochód za jeden miesiąc niż za kwartał.

  • 38. Data: 2009-09-13 13:47:52
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    > Można było - do rozpoczęcia kontroli. Potem już nie. W tej chwili jest
    > tylko odpowiedzialność za "uporczywe uchylanie się od płacenia". A to
    > jest podobno nieco trudniejsze do udowodnienia.

    Czy to oznacza że jeśli nie zdąży się wpłacić zaliczki kwartalnej w
    terminie to lepiej
    jej w ogóle nie płacić aż do kńca roku?

    Co w takiej sytuacji powinno się zrobić? - wpłacić później?

  • 39. Data: 2009-09-14 09:41:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 13 Sep 2009, zbyszek wrote:

    > Czy to oznacza że jeśli nie zdąży się wpłacić zaliczki kwartalnej w
    > terminie to lepiej
    > jej w ogóle nie płacić aż do kńca roku?

    Skąd taki wniosek?

    > Co w takiej sytuacji powinno się zrobić? - wpłacić później?

    IMVHO wpłacić.
    Najwyżej wezwą na "wyjaśnienie".
    Za to w razie niewpłacenia "wyjaśniać" trzeba będzie jakby tak
    kontrola wpadła, a to by chyba zapewniło częstsze wizyty
    kontrolerów :D

    pzdr, Gotfryd

  • 40. Data: 2009-09-14 09:44:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Najwyżej wezwą na "wyjaśnienie".
    > Za to w razie niewpłacenia "wyjaśniać" trzeba będzie jakby tak
    > kontrola wpadła, a to by chyba zapewniło częstsze wizyty
    > kontrolerów :D

    Czyli jak ktoś ma nieregularne dochody i czasami ma zaliczki 0zł, to
    naraża się na wizyty kontrolerów?

    --
    Liwiusz