  • 11. Data: 2006-01-12 09:39:26
    Temat: Re: Deklaracja, raoprty imienne a brak wypłaty wynagrodzenia za pracę
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Artur,

    Thursday, January 12, 2006, 9:36:53 AM, you wrote:

    [...]

    > W miesiącu styczniu pracownicy przepracowali wszystkie dniówki wynikające z
    > KP. W oparciu o listę obecności i ewidencję czasu pracy - sporządzono listę
    > płac, a na jej podstawie - deklaracje ZUS. Te deklaracje zostały wysłane
    > 15-02-2006r z identyfikatorem 01-01-2006 za miesiąc styczeń.
    > Wynagrodzenie powinno zostać wypłacone 16-02-2006r. - tak zazwyczaj bywa.

    Jesli powinno być wypłacone 16.02.2006, to nie jest to deklaracja za
    01 2006 tylko za 02 2006.

    > Z przyczyn różnych wynagrodzenie to nie jest wypłacone - co z deklaracjami
    > ZUS za 01-2006r. ?

    Ta deklaracja dotyczy wynagrodzeń _wypłaconych_ (lub pozostawionych do
    dyspozycji) w styczniu 2006.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 12. Data: 2006-01-12 09:43:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Artur,

    Thursday, January 12, 2006, 10:08:23 AM, you wrote:

    > Upsss... deklaracje ZUS dotyczą nie okresu tylko dotyczą wypłat
    > wynagrodzeń w danym miesiącu?

    Od 1999 roku.

    > Wydawało mi sie że właśnie okresu ( od 01 do 31-01-2006)
    > A tutaj wskazujesz że istotny jest fakt wypłaty wynagrodzenia.

    Ustawa wskazuje.

    > W tym przypadku więc słusznie (chyba) zakładam że skoro nie wypłaci się
    > wynagrodzenia, czyli złoży zerowe raporty ZUS - to się de facto nie będzie
    > miało zaległości w ZUSie z tytułu nie zapłacenia składek.

    Oczywiście, że nie będzie zaległości. Ale korekty deklaracji i tak
    masz do zrobienia od początku... A biuro rachunkowe, które Cię na taka
    minę wpuściło powinienes pozwać.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 13. Data: 2006-01-12 11:20:01
    Temat: Re: Deklaracja, raoprty imienne a brak wypłaty wynagrodzenia za prac
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Jan 2006, du hast mich gefragt wrote:

    > Gotfryd, trochę mieszasz ze sobą stronę kosztów i przychodów. Jeszcze w 2004
    > było to całkowicie rozłączne w przypadku wynagrodzenia ze stosunku pracy:
    > wynagrodzenia grudniowe wypłacone w styczniu

    ...albo niewypłacone wcale...

    > wrzucało się w koszty przedsiębiorstwa w grudniu

    A co ja napisałem ?
    :-O !

    > natomiast przychodem dla pracownika w pdof oraz
    > ZUS było już w nowym roku

    A, tu rozumiem o co ci szło.
    Artur rąbnął się o rząd dalej, ja tak z ciekawości w sumie pytałem
    czy hurtem nie liczą źle również i podatku.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)