  • 1. Data: 2002-07-19 07:48:37
    Temat: Deklaracja VAT-7 koszty, a brak sprzedazy
    Od: "Mariusz Jakubowski" <s...@...v.pl.nospam>

    Jezeli nie wystepowala sprzedaz, gdzie wpisywac przechodzcy VAT z zakupow z
    poprzednich miesiecy ?

    Pozdrawiam
    Mariusz

  • 2. Data: 2002-07-19 07:58:54
    Temat: Re: Deklaracja VAT-7 koszty, a brak sprzedazy
    Od: "bromden" <b...@N...poczta.gazeta.pl>

    > Jezeli nie wystepowala sprzedaz, gdzie wpisywac przechodzcy VAT z zakupow z
    > poprzednich miesiecy ?

    popatrz na druga strone deklaracji i zgadnij

    D.2

  • 3. Data: 2002-07-19 08:03:11
    Od: "Mariusz Jakubowski" <s...@...v.pl.nospam>

    > D.2

    Jezeli w kolejnych miesiacach nadal nie ma sprzedazy to czy zakupy i VAT od
    nich wpisywac narastajaco w D.2 ?

    Jeszcze raz dzieki
    Mariusz

  • 4. Data: 2002-07-19 08:07:47
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Mariusz Jakubowski" <s...@...v.pl.nospam> wrote in message

    > Jezeli w kolejnych miesiacach nadal nie ma sprzedazy to czy zakupy i VAT
    od
    > nich wpisywac narastajaco w D.2 ?
    >
    > Jeszcze raz dzieki
    > Mariusz

    Jakie "narastajaco".

    jest pole do wpisania VAT z deklaracji z poprzedniego miesiaca...

    trzeba wypelnic prawidlowo deklaracje..

    I JUZ..

    Boguslaw

  • 5. Data: 2002-07-19 08:18:59
    Od: "Mariusz Jakubowski" <s...@...v.pl.nospam>

    > Jakie "narastajaco".
    >
    > jest pole do wpisania VAT z deklaracji z poprzedniego miesiaca...
    >
    > trzeba wypelnic prawidlowo deklaracje..
    >
    > I JUZ..
    >
    > Boguslaw

    Wpisywanie w D.1 (39) przy braku sprzedazy wykazuje blad (formularze IPS),
    nie sumujac podatku wykazanego w D.1 i podatku naliczonego w miesiacu
    biezacym (D.3)

    Mariusz

  • 6. Data: 2002-07-19 08:26:39
    Od: "bromden" <b...@N...poczta.gazeta.pl>

    > trzeba wypelnic prawidlowo deklaracje..

    wiec moze oswiecisz nas, jak prawidlowo wypelniasz deklaracje za miesiac, w
    ktorym nie masz sprzedazy

    nie narastajaco, tylko w miesiacu, w ktorym masz sprzedaz, do D.2 wpisujesz
    nierozliczone zakupy z poprzednich miesiecy (jak opis D.2 wskazuje)

  • 7. Data: 2002-07-19 08:35:02
    Od: "Mariusz Jakubowski" <s...@...v.pl.nospam>

    Użytkownik "bromden" <b...@N...poczta.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > wiec moze oswiecisz nas, jak prawidlowo wypelniasz deklaracje za miesiac,
    > ktorym nie masz sprzedazy

    Caly czas sie o to pytam ! Mialem 3 takie miesiace i wypelnilem je zle.
    Wypelnialem je recznie, a jak zaczalem je robic w programi wypelniajac tak
    jak zawsze wykazal mi blad. W kazdym z tych miesiacy cos kupilem i teraz nie
    wiem gdzie te zakupy sumowac.

    > nie narastajaco, tylko w miesiacu, w ktorym masz sprzedaz, do D.2
    wpisujesz
    > nierozliczone zakupy z poprzednich miesiecy (jak opis D.2 wskazuje)

    Nie mialem jeszcze takiego miesiaca, wiec narazie to mnie nie interesuje.

    OK, ide do Urzedu Skarobwego :)

  • 8. Data: 2002-07-19 08:46:46
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik bromden napisał:

> [...]
    >
    > nie narastajaco, tylko w miesiacu, w ktorym masz sprzedaz, do D.2
    > wpisujesz nierozliczone zakupy z poprzednich miesiecy (jak opis D.2

    Ale namieszaliście.
    Jeżeli w danym miesiącu nie ma sprzedaży to zakupy z tego miesiąca
    wpisuje się normalnie do D.3, ale VATu do odliczenia nie sumuje się
    w polu 59 i nie wypełnia sie pól 60-68. Pozostają puste.
    Oczywiście można je wypełnić, jeżeli nie mamy nic innego do roboty
    tylko jeździć do US i parafować poprawki. :-)

    Jeżeli nie ma sprzedaży w kolejnym miesiącu, zakupy z miesiąca
    poprzedniego przenosi się do sekcji D.2 a zakupy bierzące wpisuje do D.3.
    I oczywiście nie wypełnia sie pól 60-68.
    I tak w koło macieju.
    Jeżeli nie ma sprzedaży w kolejnych miesiącach, w sekcji D.2 wykazuje
    się łącznie nierozliczone zakupy z poprzednich miesięcy - czyli jak
    ktos słusznie zauważył - *narastająco* - licząc od pierwszej
    dekalarcji w której takie nierozliczone zakupy wystąpiły.

    Kiedy w końcu mamy sprzedaż, sumujemy rubryki 39, 40, 42, 46, 50, 54,
    57, 58 w polu 59 i dalej juz rozliczamy standardowo.
    Nawet jeżeli będzie nadwyżka podatku naliczonego nad naleznym, samo
    wystąpienie sprzedaży "kasuje" nam dotychczasowe zakupy z sekcji D.2 -
    zostały one rozliczone a wynikiem rozliczenia jest VAt do zapłaty lub
    nadwyzka podatku naliczonego nad naleznym, do wpisania w polu 39,
    sekcja D.1, w następnym miesiącu.

    Zasad jest taka, że jeżeli w danym miesiącu nie ma sprzedaży,
    dekalracja "kończy się" na polu 56 sekcji D.3.

    Uff... Czas na sniadanie...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2002-07-19 08:54:51
    Od: "Mariusz Jakubowski" <s...@...v.pl.nospam>

    > --
    > Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    > m...@e...com.pl

    I o to wlasnie mi chodzilo !

    Dziekuje bardzo.
    Mariusz

  • 10. Data: 2002-07-19 08:55:03
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Mariusz Jakubowski napisał:

    > I o to wlasnie mi chodzilo !
    >
    > Dziekuje bardzo.

    No... mój trud nie poszedł na marne :-))

    Maddy (ocierając pot z czoła)

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl