  • 1. Data: 2003-02-20 13:08:22
    Temat: Data wystawienia, czy otrzymania
    Od: "Sebasto" <s...@w...pl>

    Witam

    Słyszalem gdzies ze faktury za wydatki wpisuje do kpir z data otrzymania
    faktury. Na przyklad kupuje cos wysylkowo w grudniu, place za to w grudniu,
    a faktura ( z data np 31 grudnia ) przychodzi do mnie poczta dopiero w
    styczniu. W takim razie czy wpisuje ja do kpir w styczniu czy w grudniu ?

    Sebasto

  • 2. Data: 2003-02-20 22:55:07
    Temat: Re: Data wystawienia, czy otrzymania
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Feb 2003, Sebasto wrote:

    >+ Witam
    >+
    >+ Słyszalem gdzies ze faktury za wydatki wpisuje do kpir z data otrzymania

    IMHO - mało danych !
    1. Czy masz VAT lub stosujesz ewidencję sprzedaży, co pozwala
    na "art.30" ?
    2. Rozliczasz się kasowo lub memoriałowo ?
    3....jeszcze nie wiem :)

    Nie podejmę się komentowania każdego rozwiązania, tym bardziej
    wszystkich po kolei -:] (to tak dla porządku !) - ale ci co się
    podejmą potrzebują warunków brzegowych !

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-02-21 07:51:12
    Od: "Sebasto" <s...@w...pl>

    > IMHO - mało danych !
    > 1. Czy masz VAT lub stosujesz ewidencję sprzedaży, co pozwala
    > na "art.30" ?
    > 2. Rozliczasz się kasowo lub memoriałowo ?
    > 3....jeszcze nie wiem :)

    Jestem vatowcem, rozliczam sie na zasadach ogolnych ( w zyciu nie slyszalem
    okreslen z pkt 2 ) Moja dzalalnosc polega na uslugach informatycznych i
    elektronicznych. Pytanie brzmi: jezeli kupie cos w sklepie internetowym pod
    koniec miesiaca powiedzmy grudnia, zaplace za ten towar w grudniu i w
    grudniu tez zostanie wystawiona faktura, to jezeli ta faktura dotrze do mnie
    poczta w styczniu to czy mam prawo odliczyc ja jeszcze w grudniu czy juz w
    styczniu. Pytanie dotyczy zarowno odliczenia Vatu jak i wpisania do kpir
    jezeli jest tu jaks roznica.
    Nic wiecej nie potrafie dodac.

    pozdrawiam

    Sebasto

  • 4. Data: 2003-02-21 08:38:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Feb 2003, Sebasto wrote:

> [...]
    >+
    >+ Jestem vatowcem, rozliczam sie na zasadach ogolnych ( w zyciu nie slyszalem

    Poczytaj grupę :), warto. Spytaj googla, kliknięcie tu:
    http://groups.google.com/advanced_group_search?q=+me
    moria%C5%82+OR+memoria%C5%82owo+OR+memoria%C5%82em+O
    R+memoria%C5%82u+group:*.podatki&num=100&hl=pl&lr=&i
    e=UTF-8&inlang=pl&scoring=r&as_drrb=b&as_mind=12&as_
    minm=1&as_miny=2001&as_maxd=21&as_maxm=2&as_maxy=200
    3

    ...daje to:
    http://groups.google.com/groups?as_q=&num=100&as_sco
    ring=r&hl=pl&inlang=pl&ie=ISO-8859-2&btnG=Szukaj+z+G
    oogle&as_epq=&as_oq=memoria%B3+memoria%B3owo+memoria
    %B3em+memoria%B3u&as_eq=&as_ugroup=*.podatki&as_usub
    ject=&as_uauthors=&as_umsgid=&lr=&as_qdr=&as_drrb=b&
    as_miny=2001&as_minm=1&as_mind=12&as_maxy=2003&as_ma
    xm=2&as_maxd=21

    *Jakoś* księgujesz, tylko musisz ustalić i wiedzieć "na zaś" - jak :)
    W postach wyczytasz podstawę prawną... :)

> [...]
    >+ styczniu. Pytanie dotyczy zarowno odliczenia Vatu jak i wpisania do kpir

    Jest - do VATu ma być "w miesiącu otrzymania", kiedyś grupowicze pisali
    że przy większych kwotach USowi chciało się sprawdzać kiedy odebrał
    fakturę z poczty (!) - żeby go ukarać za "zbyt wczesne odliczenie".
    Do KPiR w rzeczonym przykładzie i przy kasie (zapłacono) i przy
    memoriale (dotyczy) - do grudnia.
    No chyba że to było "coś", ale nie towar handlowy, związane z dochodem
    styczniowym...

    >+ pozdrawiam

    wzjm, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-02-21 08:40:47