  • 1. Data: 2003-01-27 15:05:02
    Temat: Data rozpoczęcia działalności
    Od: "Anna Maria" <p...@p...fm>

    Witam,
    Rozpoczęcie działalności zaplanowano na luty 2003 r., wystawiono mi fakturę
    z datą wcześniejszą, mogę zapłacić ją w lutym. Datą rozpoczęcia jest dla
    mnie data wystawienia faktury, czy dzień, kiedy za nią zapłacę?

    Z góry dzięki za odpowiedź
    AM

  • 2. Data: 2003-01-27 15:30:25
    Temat: Re: Data rozpoczęcia działalności
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Anna Maria <p...@p...fm> wrote:
> [...]
    rozpoczęcia
    > jest dla mnie data wystawienia faktury, czy dzień, kiedy za nią

    Na gruncie prawa podatkowego za datę rozpoczęcia uważa się wystawienie
    pierwszej faktury (rachunku)
    Przez Ciebie oczywiście

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 3. Data: 2003-01-27 16:07:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Jan 2003, Anna Maria wrote:

> [...]
    >+ z datą wcześniejszą, mogę zapłacić ją w lutym. Datą rozpoczęcia jest dla
    >+ mnie data wystawienia faktury, czy dzień, kiedy za nią zapłacę?

    *Moim* zdaniem - zawarcie transakcji "na działalność" jest już
    własnie "prowadzeniem DG". Są osoby które uważają inaczej
    (że 'pierwszy przychód'...).
    Czy to był towar czy usługa ?
    Czy faktura była na "osobę bez DG" (tylko imię i nazwisko)
    czy na twoją DG ? Czy płacisz VAT ? Czy to był towar
    handlowy ? Czy to kwalifikuje się na ŚT ?

    To tak na początek - bez "danych początkowych" nie sposób
    wyrazić swojego zdania :( !!

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-01-27 16:15:00
    Od: "Anna Maria" <p...@p...fm>

    -2.portezjan.zabrze.pl..
    .

    > *Moim* zdaniem - zawarcie transakcji "na działalność" jest już
    > własnie "prowadzeniem DG". Są osoby które uważają inaczej
    > (że 'pierwszy przychód'...).
    > Czy to był towar czy usługa ?

    Sprzedano nam hmm... towar niematerialny? - domena + serwer + sklep on-line

    > Czy faktura była na "osobę bez DG" (tylko imię i nazwisko)
    > czy na twoją DG ?
    Faktura wystawiona jest na spółkę z o.o.

    Czy płacisz VAT ?
    Jesteśmy vatowcem

    Czy to był towar
    > handlowy ? Czy to kwalifikuje się na ŚT ?
    To raczej nie jest ŚT :)

    > To tak na początek - bez "danych początkowych" nie sposób
    > wyrazić swojego zdania :( !!
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Mam nadzieję, że te konkrety pomogą.
    AM

  • 5. Data: 2003-01-27 17:02:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Jan 2003, Jacek wrote:

    >+ Anna Maria <p...@p...fm> wrote:
    [...]
    >+ Na gruncie prawa podatkowego za datę rozpoczęcia uważa się wystawienie
    >+ pierwszej faktury (rachunku)
    >+ Przez Ciebie oczywiście

    Mogę poprosić jakiś artykuł albo paragraf ? Nazwa ustawy
    też by nie wadziła, bo "Dz.Ust.z XXX" się strasznie źle się
    (mi) rozplątuje ;), a ustawy trzymam w miarę możności na HDD :)

    Rozumiem że:
    - zatrudnienie pracowników
    - zawarcie umów "na DG"
    - wyprodukowanie towaru za 1 mln zł (i odłożenie na magazyn)[1]

    ...to nie jest (twoim zdaniem) prowadzenie DG. Do momentu aż
    pierwszy towar zostanie sprzedany ;)

    Ponieważ mi coś tu nie pasuje to mam chęć poczytać ;)

    pzdr, Gotfryd
    [1] żeby była jasność: IMHO *bez znaczenia* jest czy mamy
    'w toku produkcji' 10 zł czy 1 mln, czy produkcja jest
    zrobiona przez pracowników czy przez 'prowadzącego'
    - chyba że jakiś przepis to reguluje - dlatego proszę
    o przepis. 1 mln lepiej przemawia przy odpowiedzi na pytanie
    'czy aby na pewno' :) dlatego tyle jest w pytaniu ;)

  • 6. Data: 2003-01-27 17:09:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Jan 2003, Anna Maria wrote:
    [...]
    >+ Faktura wystawiona jest na spółkę z o.o.

    A to wycofuję się rakiem :[ !

    Przed momentem napadłem Jacka, przekonany że chodzi o DG
    OF (dla której nie ma AFAIK pojęcia "w organizacji"), przy
    osobie prawnej...chyba w porządku !
    Trochę mnie tłumaczy że zadałem paczkę pytań ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2003-01-27 18:43:48
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    > Mogę poprosić jakiś artykuł albo paragraf ?
    Znajdziesz to wklejam
    Art. 7. 1. Do podatników rozpoczynających działalność w roku podatkowym,
    którzy w poprzednim roku podatkowym nie prowadzili działalności,
    opodatkowanie ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych stosuje się od
    dnia uzyskania pierwszego przychodu. W przypadku nowo utworzonej spółki
    za rozpoczęcie działalności uważa się datę uzyskania pierwszego przychodu
    przez tę spółkę.

    w Ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym

    nie jest to dosłowna definicja,ale jednak coś.

    > Rozumiem że:
    > - zatrudnienie pracowników

    Tak, ale tylko dla PIP

    > - zawarcie umów "na DG"

    umów to można zawrzeć multum i w podatku nie rości to żadnych
    konsekwencji.

    Wymyślisz jeszcze jakiś podatek od umów handlowych i będzie
    katastrofa.Ale robotę u Kołodki masz już załatwioną :-))

    > - wyprodukowanie towaru za 1 mln zł (i odłożenie na magazyn)[1]

    Jak ktoś ma za dużo kasy to czemu nie? Sam fakt wyprodukowania moim
    zdaniem nic nie zmienia.Zrobiłem sobie i mam-a co nie wolno?

    > ...to nie jest (twoim zdaniem) prowadzenie DG. Do momentu aż
    > pierwszy towar zostanie sprzedany ;)

    Przy sprzedaży wystąpi obrót,a to jest podstawa prowadzenia DG.Nie
    sprzedając uprawiasz sztukę dla sztuki.

    Prawo podatkowe "przeznaczone" jest dla osiągania dochodów, lub zajmuje
    się obrotem szeroko rozumianym.

    Stąd mamy ustawy UPDOF(P) lub PTU

    Reasumując, pojęcie "rozpoczęcie działalności" ma kilka "definicji" w
    zależności od potrzeb danego organu.

    Kiedyś było to określenie zdefiniowane w UOPDOF,ale teraz "na szybko" nie
    mogę znaleźć ustawy.

    A może któraś z licznych zmian brzmiała odnośnie tego pkt-u "pktxxx
    skreślony"

    Zmiany obowiązują od zeszłego roku :-))

  • 8. Data: 2003-01-27 21:51:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    >+ którzy w poprzednim roku podatkowym nie prowadzili działalności,
    >+ opodatkowanie ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych stosuje się od

    Jeszcze nie sprawdziłem czy to OP czy OF.
    Oczywiście muszę wnieść o uniewinnienie, bo przyklapnąłem
    cię nie upewniwszy się o formę DG (a była to spółka) ani
    opodatkowania. Nie wiedzieć czemu założyłem by default
    że to DG OF i KPiR :(

    [...]
    >+ w Ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym

    OK. Prawdę mówiąc - biorąc pod uwagę że przy ryczałcie
    liczą się tylko wpływy - to ma ręce i nogi :)

    Ech, uczy się człowiek... (całe życie).
    [...]
> [...]
    >+ Wymyślisz jeszcze jakiś podatek od umów handlowych i będzie
    >+ katastrofa.Ale robotę u Kołodki masz już załatwioną :-))

    Chyba *jednak* nie ;)
    Natomiast wcale nie mam pewności jak to będzie przy DG OF:
    samo zawarcie umowy skutków podatkowych nie rodzi, może
    się rozpędziłem :), ale wszystko inne co da się udowodnić
    i podciągnąć pod "prowadzenie"...

> [...]
    >+ Jak ktoś ma za dużo kasy to czemu nie? Sam fakt wyprodukowania moim
    >+ zdaniem nic nie zmienia.Zrobiłem sobie i mam-a co nie wolno?

    Za małą sumą rzuciłem :< bo od tego roku limit dla ryczałtu
    to 1.2Mzł, prawda ? ;)
    Dla KPiR/PK - to będzie niewątpliwie "prowadzenie" !

> [...]
    >+ Przy sprzedaży wystąpi obrót,a to jest podstawa prowadzenia DG.Nie
    >+ sprzedając uprawiasz sztukę dla sztuki.

    Owszem, ten argument znam :)
    Przekonany nie jestem.
    Inna sprawa, jeśli ktoś *nie* wlicza kosztów - a chyba jednak
    pytania idą w stronę "czy mogę ująć fakturę" :)
    [...]
    >+ Reasumując, pojęcie "rozpoczęcie działalności" ma kilka "definicji" w
    >+ zależności od potrzeb danego organu.

    Otóż... tylko pod warunkiem, że w danej ustawie jest na potrzeby
    tej ustawy zdefiniowane ("jeśli w ustawie jest mowa...to rozumiemy
    przez to..."). Jeśli nie - to nie, "działa" również na zewnątrz, IMHO !
    Rzuć okiem jeśli możesz na *.prawo - próbowałem się odnieść do
    problemu "czy nie rejestrując DG mogę naprawiać stół" :)

    >+ Kiedyś było to określenie zdefiniowane w UOPDOF,ale teraz "na szybko" nie
    >+ mogę znaleźć ustawy.

    Nie marudź, bo zostaniesz zasypany adresami :)

    Aktualna definicja:
    ++++
    Art. 5a. Ilekroć w ustawie jest mowa o:
    6) pozarolniczej działalności gospodarczej - oznacza to działalność
    gospodarczą w rozumieniu przepisów Ordynacji podatkowej, z wyjątkiem
    działalności, o której mowa w art. 13.
    ---

    (definicja Ordynacji też jest, i to jak zasada interpretacyjna
    SN "kolejność jest ważna" nakazuje - nawet przed DG :))

    Tak BTW: właśnie dlatego nie przekonuje mnie stanowisko
    Rzecznika MF - tekst wyraźnie stanowi że na potrzeby PD
    *wyłącza* umowy "osobiste" z definicji ujętej w Ordynacji
    i już.
    [...]
    >+ Zmiany obowiązują od zeszłego roku :-))

    Nie chwaląc się mam na HDD zapas wszystkich wersji UoPDoF od
    prawie dwu lat :) (z inforu i Rzeczpospolitej) :)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2003-01-27 22:29:43
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    > Jeszcze nie sprawdziłem czy to OP czy OF.
    Oj,tego to Ci nie wybaczę chyba,no ale Ty zawsze pięknie prosisz to niech
    będzie.OP na ryczałcie?

    > Oczywiście muszę wnieść o uniewinnienie, bo przyklapnąłem
    > cię nie upewniwszy się o formę DG (a była to spółka) ani
    > opodatkowania. Nie wiedzieć czemu założyłem by default
    > że to DG OF i KPiR :(

    I tu Cię "zmartwię",,ja też takie założenie zrobiłem (nie wiedziec czemu
    jak piszesz)

    > OK. Prawdę mówiąc - biorąc pod uwagę że przy ryczałcie
    > liczą się tylko wpływy - to ma ręce i nogi :)

    E tam,które to przepisy maja wszystkie członki:-))) Zawsze są jakieś
    mniej sprawne.

    > Ech, uczy się człowiek... (całe życie).

    I mu go zabraknie.

    > [...]
    >
    > Chyba *jednak* nie ;)

    Znaczy się nie wymyślisz?

    > Natomiast wcale nie mam pewności jak to będzie przy DG OF:
    > samo zawarcie umowy skutków podatkowych nie rodzi, może
    > się rozpędziłem :), ale wszystko inne co da się udowodnić
    > i podciągnąć pod "prowadzenie"...

    żeby prowadzić to trzeba siedzieć za kierownicą.A jak (taki durny pomysł
    mi przyszedł do głowy,ale o tej porze to na większość jest takich)
    nakisisz sobie ogórków czy innej kapusty za 1mln zł to co?Podatek masz
    od tego zapłacić?
    Lecę do piwnicy wywalać ogóry (pora odpowiednia akurat):-)))

    > Za małą sumą rzuciłem :< bo od tego roku limit dla ryczałtu
    > to 1.2Mzł, prawda ? ;)

    "dokładnie" chyba to coś koło 1.02Mzł

    > Dla KPiR/PK - to będzie niewątpliwie "prowadzenie" !

    nie zgadzam się.

> [...]
    > Rzuć okiem jeśli możesz na *.prawo - próbowałem się odnieść do
    > problemu "czy nie rejestrując DG mogę naprawiać stół" :)

    Swój na 100%,a jak sąsiada to trzeba uważać z kim tańczysz (a nie daj
    Boże wziąć za to kasę)
    jak w banku masz US na głowie,DPO i VAT do zwrotu razem ze stołem
    sąsiada:-)))

    > Nie marudź, bo zostaniesz zasypany adresami :)

    Napisałem teraz gdzieś mi się zapodziała,a adresów to ja mam że ho ho
    albo nawet więcej.
    Jeden to mam nawet do takiego domku z czerwoną lampką nad wejściem :-)))

    > Art. 5a. Ilekroć w ustawie jest mowa o:
    > 6) pozarolniczej działalności gospodarczej - oznacza to działalność
    > gospodarczą w rozumieniu przepisów Ordynacji podatkowej, z wyjątkiem
    > działalności, o której mowa w art. 13.

    Nie na temat niestety. Brak definicji rozpoczęcia,a o tym chyba "gadamy"

    > Nie chwaląc się mam na HDD zapas wszystkich wersji UoPDoF od
    > prawie dwu lat :) (z inforu i Rzeczpospolitej) :)

    Ja też mam,tylko zapomniałem na którym.

  • 10. Data: 2003-01-27 22:46:20
    Od: "Anna Maria" <p...@p...fm>

    "Jacek" <c...@p...pl> wrote in message

> [...]
    > dnia uzyskania pierwszego przychodu. W przypadku nowo utworzonej spółki
    > za rozpoczęcie działalności uważa się datę uzyskania pierwszego przychodu

    Przepraszam bardzo, że się wtrącę.. :)
    Czy mam rozumiec, że dopóki mam wydatki (mowa o sp. z o.o.), a brak
    przychodów, to jeszcze nie rozpoczęłam działalności???
    A co z szanownym fiskusem? czy dopóki nie zarobię, nie dostanę zwrotu vatu?
    A może dopóki nie mam dochodu, to nie składam deklaracji?

    Przepraszam, ale nie mam zestawu mądrzejszych pytań... niestety... :(
    Może w nastepnym odcinku /me (zamiennie ze świnką Piggy) powie: ...
    (wstawiamy coś inteligentnego według uznania).

    AM