  • 1. Data: 2003-11-20 20:28:20
    Temat: Data na fakturze czy data platnosci?
    Od: "agata xxxxxxxxxxxx" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Czy jezeli zamierzam odliczyc cos od przychodu (przy DG), to liczy sie data
    zaplacenia rachunku/faktury, czy data z ktora jest wystawiony/a?
    Pozdr.A

  • 2. Data: 2003-11-20 21:56:53
    Temat: Re: Data na fakturze czy data platnosci?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Nov 2003, agata xxxxxxxxxxxx wrote:

    >+ Czy jezeli zamierzam odliczyc cos od przychodu (przy DG), to liczy sie data
    >+ zaplacenia rachunku/faktury, czy data z ktora jest wystawiony/a?

    1. nie odliczyć. Odlicza się odliczenia, koszty stanowią podstawę
    do określenia niższego dochodu :) (wiem, wiem, tu się odejmuje
    i tu też - ale *w innym miejscu* !)
    2. A oświeć ty nasz jaką metodę rozliczeń chcesz stosować.
    Profilaktycznie wymienię dwie: kasowa i memoriałowa.
    :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2003-11-21 03:29:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Nov 2003, agata xxxxxxxxxxxx wrote:

    >+ Dziekuje za zasady kasowe i memorialowe,

    Ależ proszę.

    >+ ale powtorze pytanie : czy liczy sie
    >+ data platnosci czy data z ktora rachunek jest wystawiony?
    >+ Proste pytanie,

    Dla wróżki ?

    >+ licze na prosta odpowiedz.

    Już ci wyjasnili :) - to ty zaczynasz (odpowiadać ! - "jaka metoda")

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2003-11-21 06:24:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Nov 2003, agata xxxxxxxxxxxx wrote:

    >+ Bogusław Szostak <a...@u...agh.edu.pl> napisał(a):
    >+
    >+ > Odpowiedz rowniez jest prosta..
    >+ > To zalezy od tak ogardzaniej przez paniu metody...
    [...]
    >+ Nie pogardzanej tylko nie rozumianej,

    To było spytać co to jest "kasa" i "memoriał", a nie spierać
    się że wolisz odpowiedź "kiedy odliczasz" :)
    Primo (nie bić):
    Tu:
    http://tinyurl.com/w1s1
    ...czyli tu:
    http://groups.google.pl/groups?as_q=kasa%20OR%20kaso
    wa%20OR%20kasow%C4%85&as_oq=memoria%C5%82%20memoria%
    C5%82owa%20memoria%C5%82ow%C4%85&ie=UTF-8&oe=UTF-8&a
    s_ugroup=*.podatki&as_drrb=b&as_mind=1&as_minm=1&as_
    miny=2000&as_maxd=31&as_maxm=12&as_maxy=2003&lr=&num
    =100&hl=pl
    ...znajdziesz opisy i parę dyskusji z użytecznymi niuansami.

    >+ a to duza roznica (niektorzy dlatego
    >+ zadaja na tym forum pytania, bo nie wiedza, ale chyba to nie ten adres)

    Nienienie.
    "Grupowicz często otrzymuje odpowiedź na to o co pytał, ale niekoniecznie
    jest to odpowiedź na to o co chciał". Trudna sprawa... ;) !

    >+ Czy to oznacza, ze moge wybrac metode,hmm,kasowa lub memorialowa?

    Koszty rozlicza się:
    - "wobec okresu i dochodu którego dotyczą"; tak robi się w zasadzie
    na pełnej księgowości. Metoda memoriałowa, w wydaniu PK oznacza
    pewne komplikacje - bo koszty trzeba "rozpisywać".
    - "w okresie którego dotyczą". Dotyczy KPiR, i po polsku oznacza
    że wpisuje się w koszt fakt że z dokumentu księgowego (faktury)
    wynika twoja należność. Czyli że "masz zapłacić". Metoda
    memoriałowa ("w wydaniu KPiR") :)
    - "koszty poniesione w danym okresie". Dotyczy KPiR i po polsku
    znaczy, że zalicza się *zapłacone* faktury. Oprócz faktur
    trzeba zbierać kwitki zapłaty.

    Na grupie brakuje speców od metody kasowej, co rusz coś
    dziwnego wyskakuje (ostatnio dowiedziałem się że "kasa"
    nie dotyczy zakupów towarów handlowych mimo rozliczania
    kasowego, hm... :)).

    >+ I co to
    >+ oznacza? Dodam tylko, ze prowadze DG z KPiR.

    ...metodą kasową czy memoriałową ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2003-11-21 06:24:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

  • 6. Data: 2003-11-21 10:29:26
    Od: "agata xxxxxxxxxxxx" <a...@W...gazeta.pl>

    Dziekuje za zasady kasowe i memorialowe, ale powtorze pytanie : czy liczy sie
    data platnosci czy data z ktora rachunek jest wystawiony? Proste pytanie,
    licze na prosta odpowiedz.
    Pozdr,A

  • 7. Data: 2003-11-21 10:34:33
    Od: Bogusław Szostak <a...@u...agh.edu.pl>

    agata xxxxxxxxxxxx wrote:

> [...]
    > Pozdr,A

    Odpowiedz rowniez jest prosta..
    To zalezy od tak ogardzaniej przez paniu metody...

    Boguslaw

  • 8. Data: 2003-11-21 10:51:17
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 21 Nov 2003 10:29:26 +0000 (UTC), "agata
    xxxxxxxxxxxx" <a...@W...gazeta.pl> zakodował:
    >licze na prosta odpowiedz.

    Prosta odpowiedź brzmi:
    To zależy.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 9. Data: 2003-11-21 17:23:22
    Od: "Barman" <b...@N...gt.pl>

    Jezeli nie jest to FV MP
    to wtedy z data wystawienia rachunku

    Jesli jest w miesciacu wplywu na konto.

    KI chodzi tu tylko o VAT

  • 10. Data: 2003-11-21 19:37:38
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Barman napisał:

    > Jezeli nie jest to FV MP
    > to wtedy z data wystawienia rachunku
    >
    > Jesli jest w miesciacu wplywu na konto.
    >
    > KI chodzi tu tylko o VAT

    Nie chodzi, bo mówi "odliczyc od dochodu".
    Odliczenie od dochodu oznacza w języku podatkowych lajkoników koszty :-)

    Jeżeli nie, to jestes z takim utęsknieniem wyglądanym grupowym jasnowidzem.

    To moze ja poprosze numery totka na jutro. Tylko na PRIVA!!!

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl