  • 1. Data: 2003-06-11 08:40:47
    Temat: Darowizna, pozyczka 2002-2003
    Od: "Adam" <a...@p...fm>

    Dzien dobry.
    Mam dosc istotne dla mnie pytanie w sprawie darowizn i pozyczek. Przejrzalem
    ustawę o podatku od spadkow i darowizn, ktora obowiazuje na 2003 rok i
    zaniepokoil mnie pkt. 5 art. 4 - można przekazac osobie z I grupy podatkowej
    kwote <= 9.637 (bez placenia podatku), pod warunkiem przeznaczenia jej na
    odpowiednie cele "mieszkaniowe". A co wtedy, jezeli te pieniadze maja byc
    przeznaczone na inny cel? Wtedy trzeba normalnie placic podatek?
    Pytam w odniesieniu do tego co bylo w 2002 roku, bo z tego co widze, to ten
    punkt obowiazuje od 01.01.2003. Czy ktos z Szanownych Grupowiczow ma gdzies
    jednolity tekst powyzszej ustawy obowiazujacy na 2002 rok (lub link)?
    Podobna sprawa ma sie z pozyczkami. Sa one scisle zwiazane z darowiznami
    (chodzi o kwoty zwolnione i rodzaj grupy podatkowej). Czy w 2003 roku kwota
    pozyczki (bez placenia podatku) dla I grupy podatkowej tez musi byc
    przeznaczona na podobny cel jak w darowiznach? Prosilbym, podobnie jak
    wyzej, o jedolity tekst ustawy o podatku od czynnosci cywilnoprawnych
    obowiazujacy na 2002 rok lub link.

    Z gory dziekuje z pomoc.
    Pozdrawiam
    Adam

  • 2. Data: 2003-06-11 09:01:44
    Temat: Re: Darowizna, pozyczka 2002-2003
    Od: "malwiak" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > odpowiednie cele "mieszkaniowe". A co wtedy, jezeli te pieniadze maja byc
    > przeznaczone na inny cel? Wtedy trzeba normalnie placic podatek?

    Polecam doczytać do Art. 9. 1 i wszystko jasne. .
    http://www.hetman.com.pl/wiedza/dok13.htm

    pozdr

    MW

  • 3. Data: 2003-06-11 09:31:22
    Od: "Adam" <a...@p...fm>

    Użytkownik "malwiak" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Polecam doczytać do Art. 9. 1 i wszystko jasne. .
    > http://www.hetman.com.pl/wiedza/dok13.htm
    >
    > pozdr
    >
    > MW

    Czy dobrze rozumiem, że Art. 4.5 to jakiś szczegolny przypadek (oczywiscie
    troche rozszerzony) Art. 9.1? Czy po pojeciem wlasnosci rzeczy i praw
    majatkowych rozumiemy tez gotowke?

  • 4. Data: 2003-06-11 09:39:43
    Od: "malwiak" <m...@p...onet.pl>

    Czy dobrze rozumiem, że Art. 4.5 to jakiś szczegolny przypadek (oczywiscie
    > troche rozszerzony) Art. 9.1? Czy po pojeciem wlasnosci rzeczy i praw
    > majatkowych rozumiemy tez gotowke?

    Gotówka TAK.
    Po prostu masz skalę podatkową (w tym do pewnej sumy nie pobiera się
    podatku - czyli stawka 0%).
    DODATKOWO dla pewnych celów i grupy pokrewieństwa masz zwolnienia.

    MW