  • 11. Data: 2011-12-30 10:59:32
    Temat: Re: Darowizna pieniędzy
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > rodzic, o ile nie daruje z wlasnego oddzielnego majątku, wykonuje tak
    > naprawdę darowiznę w imieniu swoim i współmałżonka. wiec de facto przy
    > jednym przelewie od "rodziców" darowizny są dwie, i do US idą dwa
    > druki od jednego i od drugiego rodzica po połowie darowanej kwoty.

    Jak dostałem darowiznę od ojca, to urząd czepiał się o różne
    kretyństwa, w tym kazał MNIE donosić do urzędu dowód osobisty
    _darczyńcy_, ale brak matki na kwitach w żaden sposób urzędowi nie
    przeszkadzał. (A druki i tak idą od obdarowanego, nie od darczyńcy.)

    Przelew był z konta wspólnego rodziców, ale w razie czego istnienie
    majątku osobistego (wpłaty z praw autorskich) dałoby się chyba
    udowodnić... :)

    A przy okazji - czy stawiasz tezę, że do tego, żeby ojciec żyjący we
    wspólnocie majątkowej z drugą żoną mógł dać nieopodatkowaną darowiznę
    dziecku, wymagana jest wcześniejsza intercyza? A czy takiej intercyzy
    nie zakwestionują jako 'obejście podatku'?

    MJ

  • 12. Data: 2011-12-30 17:05:26
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/30/2011 4:59 AM, Michal Jankowski wrote:

    > Jak dostałem darowiznę od ojca, to urząd czepiał się o różne
    > kretyństwa, w tym kazał MNIE donosić do urzędu dowód osobisty
    > _darczyńcy_,

    w zasadzie powinien oczekiwać wykazania pokrewieństwa, np. przez
    doniesienie twojego aktu urodzenia.
    ale to dopiero w czasie ewentualnej kontroli.

    rozne kwiatki pierdzistłki wymyślą.

    > ale brak matki na kwitach w żaden sposób urzędowi nie
    > przeszkadzał. (A druki i tak idą od obdarowanego, nie od darczyńcy.)

    bo oni w większości przypadków nie wiedzą co robią.

> [...]

    > dziecku, wymagana jest wcześniejsza intercyza? A czy takiej intercyzy
    > nie zakwestionują jako 'obejście podatku'?

    dobre pytanie, ale wychodzi na to, że tak.

  • 13. Data: 2011-12-30 21:14:53
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > w zasadzie powinien oczekiwać wykazania pokrewieństwa, np. przez
    > doniesienie twojego aktu urodzenia.
    > ale to dopiero w czasie ewentualnej kontroli.

    Przy kontroli to co innego. On tego chciał (i jeszcze kwitów z banku)
    jako 'uzupełnienie niekompletnego zeznania'.

    > rozne kwiatki pierdzistłki wymyślą.

    Otóż to.

    MJ

  • 14. Data: 2011-12-30 22:13:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/30/2011 3:14 PM, Michal Jankowski wrote:

    > Przy kontroli to co innego. On tego chciał (i jeszcze kwitów z banku)
    > jako 'uzupełnienie niekompletnego zeznania'.

    > Otóż to.

    wszystkie problemy rozwiązuje poczta.
    po cholere gdzies łazić jak można to wysłać.
    wowczas żądanie od nich też musi być pisemne, a z pisaniem to u nich ciężko.

  • 15. Data: 2011-12-31 18:32:27
    Od: "macso" <m...@p...oiniet.pl>

    Użytkownik "Marek"

    > Rodzic podarował synowi pieniądze

    A jak to jest jak dziecko bierze kredyt
    i przekazuje rodzicom na spłacenie ich zobowiązań wobec banku.
    Też trzeba jakieś zgłoszenia do UC i podatki płacić?

    macso

  • 16. Data: 2011-12-31 19:05:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/31/2011 12:32 PM, macso wrote:

    > Użytkownik "Marek"

    > A jak to jest jak dziecko bierze kredyt
    > i przekazuje rodzicom na spłacenie ich zobowiązań wobec banku.
    > Też trzeba jakieś zgłoszenia do UC i podatki płacić?

    a coś w Polsce jest bez podatków?

    Istotne kto będzie ten kredyt spłacał.
    Synowi nikt nie zabrania wziąć kredytu i kasę z tego kredytu darować
    rodzicom, ale to jest darowizna. W zależności od kwoty trzeba albo i nie
    trzeba zgłaszać jeśli nie chce się zapłacić podatku.

  • 17. Data: 2011-12-31 23:30:49
    Od: "macso" <m...@p...oiniet.pl>

    Użytkownik "witek" <

> [...]
    > rodzicom, ale to jest darowizna. W zależności od kwoty trzeba albo i nie
    > trzeba zgłaszać jeśli nie chce się zapłacić podatku.

    kwota 20 tysięcy.
    spłacać będą faktycznie rodzice,
    ale syn pracuje, i na papierze stać go na spłatę.

    a gdyby kwota byłą 120 tysięcy ??

    macso

  • 18. Data: 2012-01-01 03:49:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/31/2011 5:30 PM, macso wrote:

> [...]
    >
    > kwota 20 tysięcy.
    > spłacać będą faktycznie rodzice,
    > ale syn pracuje, i na papierze stać go na spłatę.

    Kto jest pozyczkobiorca? tylko syn?

    w takim razie syn pozyczyl pieniadze, zeby pozyczyc je rodzicom, ktorzy
    beda pozyczke od syna splacac.
    To, ze bezposrednio na konto banku... wolno im.

    Tylko, ze w ten sposb wszystko sie niezle pomieszalo.

    Bo rodzice, raz splaca wiecej niz pozyczyli, wiec tak naprawde kto tu
    bedzie musial wykazac dochod na odsetkach.

    drugie, ze na zwolnienie pozyczki z podatku jest 14 dni, a darowizny 6
    mieiecy.

    kwota ma taki znaczenie, ze sa tam jakies zwolnienia z podatku. 20 tys,
    jak pamoetam pewnie przeszloby bez zbednych ceregieli, 120 juz nie.

    jakby pozyczka z banku byla na wszystkich byloby znacznie latwiej.

  • 19. Data: 2012-01-02 10:50:56
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > wszystkie problemy rozwiązuje poczta.
    > po cholere gdzies łazić jak można to wysłać.
    > wowczas żądanie od nich też musi być pisemne, a z pisaniem to u nich ciężko.

    Wysłałem pocztą i żądanie przysłali na piśmie.

    I co teraz?

    MJ

  • 20. Data: 2012-01-02 15:33:42
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/2/2012 4:50 AM, Michal Jankowski wrote:

    > Wysłałem pocztą i żądanie przysłali na piśmie.
    >
    > I co teraz?
    >
    > MJ

    a napisali na jakiej podstawie? Moze to wlasnie kontrola, albo jak oni
    to nazywaja czynnosci sprawdzajace.

    I na pismie masz, ze masz doniesc dowod ojca?
    to odpisz im ze zgodnie z kodeksem karnym za poslugiwanie sie cudzym
    dowodem grozi 2 lata i nie jestes wstanie tego spelnic i z drugiej
    strony skladasz zawiadomienie do prokuratury, ze urzednik zmusza cie do
    popelnienia przestepstwa.
    Powinno ich ostudzic.