  • 1. Data: 2007-02-11 11:05:20
    Temat: Darowizna ojciec -> syn (podatek?)
    Od: paszo <p...@o...pl>

    Witam!

    Mam pytanie czy jesli ojciec chce przelać pieniadze ze swojego konta na
    konto syna to czy taka darowizna jest objeta podatkiem?

    Jeśli tak to od jakiej kwoty?

    Jeśli nie jest objęta podatkiem to czy trzeba załatwiac jakieś
    formalności u notariusza na temat darowizny?

    Dzięki za odpowiedź.

  • 2. Data: 2007-02-11 11:22:18
    Temat: Re: Darowizna ojciec -> syn (podatek?)
    Od: "JSZ30" <a...@a...pl>

    Od poczatku tego roku nie ma podatku od darowizn wsrod najblizszej rodziny
    bez wzgledu na kwote.
    Warunek: pieniadze przekazane musza byc przelewem lub przekazem pocztowym na
    konto odbiorcy + odbiorca musi w ciagu miesiaca od otrzymania darowizny
    zlozyc odpowiednia deklaracje w US.

  • 3. Data: 2007-02-12 08:48:44
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sun, 11 Feb 2007 12:22:18 +0100, JSZ30 napisał(a):

> [...]
    > konto odbiorcy + odbiorca musi w ciagu miesiaca od otrzymania darowizny

    Uzupełnienie:
    Jeżeli w ciągu ostatnich 5 lat suma takich darowizn nie przekroczyła 9637
    zł to nie trzeba robic przelewu i nie trzeba nic składać.

  • 4. Data: 2007-02-12 11:11:49
    Od: "Grys" <g...@g...com>

    On 12 Lut, 09:48, jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:

    > Uzupełnienie:
    > Jeżeli w ciągu ostatnich 5 lat suma takich darowizn nie przekroczyła 9637
    > zł to nie trzeba robic przelewu i nie trzeba nic składać.

    Tak to chyba było do 31.12.2006 ... teraz jeśli się nie mylę to
    zwolnione są darowizny do 1.000.000 pln, powyżej tej kwoty trzeba
    zapłacić podatek. Kwota ta znów jeśli się nie mylę dotyczy nie okresu
    5 lat ale całego życia.

  • 5. Data: 2007-02-12 11:16:19
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 12 Feb 2007 03:11:49 -0800, Grys napisał(a):

    > Tak to chyba było do 31.12.2006 ...

    Było i jest nadal.

    > teraz jeśli się nie mylę to
    > zwolnione są darowizny do 1.000.000 pln, powyżej tej kwoty trzeba
    > zapłacić podatek. Kwota ta znów jeśli się nie mylę dotyczy nie okresu
    > 5 lat ale całego życia.

    Doszło nowe drugie zwolnienie - całkowicie niezależne od tego starego
    z limitem 9637. W tym nowym ostatecznie (jeśli dobrze pamiętam) nie
    wprowadszono tego limitu 1 milion.

  • 6. Data: 2007-02-15 15:08:17
    Od: lukasz <a...@n...spam.o2.pl>

    jureq napisał(a):
> [...]

    tak z ciekawosci
    w tym miesiacu spisalem umowe darowizny 50% smaochodu wartosci 1500zl na
    mame. potrzebne mi to bylo by wpisac przed wydzialem komunikacje mame do
    dowodu rejstracyjnego. czy w zeznaniu podatkowym za biezacy rok bede
    musial to jakos uwzgledniac w rozliczeniu. kwota wyniosla ponizej progu
    wiec zadnego podatku od tego nie place.

    pzdrw

  • 7. Data: 2007-02-15 15:12:45
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "lukasz" <a...@n...spam.o2.pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > dowodu rejstracyjnego. czy w zeznaniu podatkowym za biezacy rok bede
    > musial to jakos uwzgledniac w rozliczeniu.

    Ale w jakim zeznaniu?
    PDOF?

    W życiu, to osobny podatek.

  • 8. Data: 2007-02-15 15:23:02
    Od: lukasz <a...@n...spam.o2.pl>

    Cavallino napisał(a):

    > Ale w jakim zeznaniu?
    > PDOF?
    >
    > W życiu, to osobny podatek.

    chodizlo mi o PDOF, ale juz znalazlem "w zeznaniu nie wykazuje sie m.in.
    przychodow (...) podlegajacych opodatkowaniu podatkiem od spadkow i
    darowizn"

    dzieki
    pzdrw