  • 1. Data: 2002-12-30 21:07:30
    Temat: Darowizna na kościół
    Od: "Simon Templer" <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Prosze o radę. Jak to jest z ta darowizną?
    15 cz 10 % od dochodu?
    Musi być przelew - potwierdzenie z banku?

    Jak rozliczam się z żoną to biorę pod uwagę nasz współny dochód (brutto) i
    dokonuję jednej darowizny?

    Pozdrawiam

    Simon

  • 2. Data: 2002-12-31 01:58:01
    Temat: Re: Darowizna na kościół
    Od: "Cichy" <m...@p...onet.pl>

    > Prosze o radę. Jak to jest z ta darowizną?
    > 15 cz 10 % od dochodu?
    > Musi być przelew - potwierdzenie z banku?

    Napisz do Rydzyka. Ten to ma wszystko w małym palcu.
    Cichy

  • 3. Data: 2002-12-31 14:58:43
    Od: "Wieslaw Tomczak" <t...@q...pl>

    Użytkownik "Cichy" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Niestety, musi byc przelew lub dowod wplaty na konto, moze tez byc
    darowizna w formie rzeczowej,
    darczynca moze sobie odliczyc 10 lub 15% w zaleznosci nie od tego komu
    przekazuje darowizne ale w zaleznosci od tego na jaki cel.- charytatywny,
    kultu religijnego czy tez oswiatowy...

    odliczenie przysluguje darczyncy i PIT-O podzielony jest na darowizy Twoje i
    Zony. Glupio byloby nawet przy wspolnym opodatkowaniu gdyby dochody
    wystepowaly u Ciebie a darowizna bylaby na nazwisko zony. Nie ma ona
    odpowiedniego dochodu wlasnego by z niego ustalic limit wiec nie odliczyloby
    sie. Najkorzystniej byloby wiec aby darowizna byla dokonana przez oboje
    malzonkow. Wtedy mozna byloby w PIT-0 wyzazac ja w jak najkorzystniejszych
    proporcjach
    pozdrawiam
    WT

  • 4. Data: 2002-12-31 17:14:50
    Od: "Marcin Konopka" <m...@i...com.pl>

    Użytkownik "Wieslaw Tomczak" <t...@q...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > darczynca moze sobie odliczyc 10 lub 15% w zaleznosci nie od tego komu
    > przekazuje darowizne ale w zaleznosci od tego na jaki cel.- charytatywny,

    Jeśli na cele charytatywne Kościołów to można odliczyć całą kwotę darowizny
    (do wysokości dochodu).

    Ustawa Państwo-Kościół i odpowiednie wyjaśnienia Min.Fin.

    > (...)

    M.K.

  • 5. Data: 2003-01-01 12:52:12
    Temat: Odp: Darowizna na kościół
    Od: "Daro" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik Simon Templer <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:auqcii$j5j$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > Musi być przelew - potwierdzenie z banku?
    >
    > Jak rozliczam się z żoną to biorę pod uwagę nasz współny dochód (brutto) i

    Do odliczenia uprawnia darowizna poniesiona na cele kultu religijnego
    łącznie do wysokości nie przekraczającej 10% dochodu.
    Jeżeli przekazujesz pieniądze wysokość wydatków ustala się na podstawie
    dowodu wpłaty na rachunek bankowy (warunek ten obowiązuje od 1 stycznia 2002
    roku)
    Pozdrawiam
    Iwona

  • 6. Data: 2003-03-24 20:38:04
    Temat: Re: Darowizna na kosciół
    Od: "l.e:h" <l...@...pl>

    "Daro" <o...@p...onet.pl> skribis:

    >Jeżeli przekazujesz pieniądze wysokość wydatków ustala się na podstawie
    >dowodu wpłaty na rachunek bankowy (warunek ten obowiązuje od 1 stycznia 2002
    >roku)

    a to musi byc moj dowod, czy moze byc dowod kosciola? :)
    Jaka jest podstawa prawna tego pomyslu, i po co to komu? Dlaczego zwykle
    pokwitowanie nie wystarczy?

    Pozdrawiam, Leh.
    --
    Spraw by twoja strona pracowala na Ciebie.
    Dochodowy program partnerski:

  • 7. Data: 2003-03-24 20:56:28
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    Użytkownik "l.e:h" <l...@...pl> napisał w wiadomości
    > "Daro" <o...@p...onet.pl> skribis:

    > a to musi byc moj dowod, czy moze byc dowod kosciola? :)
    > Jaka jest podstawa prawna tego pomyslu, i po co to komu? Dlaczego zwykle
    > pokwitowanie nie wystarczy?
    Pokwitowanie niestety nie wystarczy a podstawa ustawa o podatku dochodowym
    od osób fizycznych i prawnych
    Wiola

  • 8. Data: 2003-03-25 01:42:21
    Od: cantrix <c...@p...com>

    > 2002

    > Pokwitowanie niestety nie wystarczy a podstawa ustawa o podatku dochodowym
    > od osób fizycznych i prawnych
    > Wiola

    czyli, żeby np. jakaś starsza emerytka, która dotąd wpłacała na CARITAS
    bezpośrednio u nich (i od nich dostawała dokument potwierdzający darowiznę)
    lub na poczcie, mogła to odliczyć, musi sobie założyć konto, które do
    niczego innego nie jest jej potrzebne. No fajnie, gratulacje dla MF za
    wspomaganie dobroczynności w Polsce...

    cantrix

  • 9. Data: 2003-03-25 06:36:52
    Od: Stanisław Marszałek <s...@f...krakow.pl>

    cantrix wrote:

> [...]
    > które do niczego innego nie jest jej potrzebne. No fajnie, gratulacje
    > dla MF za wspomaganie dobroczynności w Polsce...

    Wpłata ma być na konto. Zatem można nie mieć konta.

  • 10. Data: 2003-03-25 06:52:58
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Stanisław Marszałek" <s...@f...krakow.pl> napisał w
    wiadomości news:b5ota6$la9$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Wpłata ma być na konto. Zatem można nie mieć konta.
    Dokładnie tak
    Wiola