  • 1. Data: 2007-12-07 19:56:31
    Temat: Darowizna mieszkania i meldunek.
    Od: "Obdarowany" <z...@g...pl>

    Mam otrzymać w formie darowizny od ojca mieszkanie, w którym mieszkam i
    jestem zameldowany od kilku lat. Nie posiadam innego lokum więc skorzystam
    ze zwolnienia od podatku. Jest jeden problem. Żeby sprzedać to mieszkanie i
    uniknąć zapłaty podatku, muszę być w nim co najmniej rok zameldowany. Czy
    urząd skarbowy zalicza zameldowanie sprzed dnia kiedy stałem się
    właścicielem?
    Ustawa jest niejednoznaczna. Czytałem kiedyś, że interpretacja min. finansów
    mówi o rocznym meldunku od dnia darowizny. Czy coś się zmieniło w temacie?
    Podobno był jakiś wyrok sądu, ale przecież wyroki dotyczą tylko danej
    konkretnej sprawy.

  • 2. Data: 2007-12-09 12:12:40
    Temat: Re: Darowizna mieszkania i meldunek.
    Od: "obdarowany" <z...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Obdarowany <z...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    temacie?
    > Podobno był jakiś wyrok sądu, ale przecież wyroki dotyczą tylko danej

    Kurczę! Nikt nie odpowie? Nie pomoże bliźniemu?

  • 3. Data: 2007-12-09 13:59:03
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 09-12-2007 o 13:12:40 obdarowany <z...@g...SKASUJ-TO.pl>
    napisał(a):

    > finansów
    > temacie?
    >>

    > Kurczę! Nikt nie odpowie? Nie pomoże bliźniemu?

    Na pewno odpowiedzą:
    - doradca podatkowy, stawki od 100zł, niemal od ręki(lub kilka dni dla
    trudniejszych spraw)
    - minister finansów, 75zł za interpretowany stan faktyczny lub zdarzenie
    przyszłe(*min.* 2 miesiące - sprawdzone)

    Na grupie to jest tylko dobrowolna dyskusja osób chcących dobrowolnie
    dołożyć cegiełkę swojej wiedzy,
    najwyraźniej takowych brak w danym temacie(możliwe że chwilowo).