  • 1. Data: 2002-01-29 08:22:01
    Temat: Darowizna dla fundacji - przelew na konto
    Od: "XYZ" <r...@f...krasnik.pl>

    Czy firma może sobie odliczyć darowiznę na rzecz fundacji, potwierdzoną
    przelewem ?
    W jakiej wysokości mogą być odliczenia ?
    Gdzie w internecie znaleźć dokładne informacje ?

    Pozdrowienia.
    Roman Rusinek
    r...@p...fm

  • 2. Data: 2002-01-29 08:42:35
    Temat: Re: Darowizna dla fundacji - przelew na konto
    Od: "Magdip" <m...@o...pl>

    XYZ napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
    >przelewem ?
    >W jakiej wysokości mogą być odliczenia ?
    >Gdzie w internecie znaleźć dokładne informacje ?

    np. www.infor.pl

    Odliczeniu podlegają darowizny:
    1) na cele naukowe, naukowo-techniczne, oświatowe, oświatowo-wychowawcze,
    kulturalne, kultury fizycznej i sportu, ochrony zdrowia i pomocy społecznej,
    rehabilitacji zawodowej i społecznej inwalidów, a także wspierania inicjatyw
    społecznych w zakresie budowy dróg i sieci telekomunikacyjnej na wsi oraz
    zaopatrzenia wsi w wodę (art. 26 ust. 1 pkt 9 lit. a ustawy o p.d.o.f.);
    Łącznie do wysokości nie przekraczającej 15% dochodu (przychodu ewid.)

    2) na cele kultu religijnego i na działalność charytatywno-opiekuńczą,
    bezpieczeństwa publicznego, obrony narodowej, ochrony środowiska,
    dobroczynne, a także na cele związane z budownictwem mieszkaniowym dla
    samorządu terytorialnego i na budowę strażnic jednostek ochrony
    przeciwpożarowej, w rozumieniu przepisów o ochronie przeciwpożarowej, oraz
    ich wyposażenie i utrzymywanie (art. 26 ust. 1 pkt 9 lit. b ustawy o
    p.d.o.f.) Łącznie do wysokości nie przekraczającej 10% dochodu (przychodu
    ewid.)

    Uwaga: łączna kwota odliczenia z tytułu darowizn na cele wymienione w pkt 1
    i 2 nie może przekroczyć 15% dochodu (lub przychodu ewid.)
    Odliczeniu nie podlegają darowizny poniesione na rzecz: osób fizycznych,
    osób prawnych oraz jednostek organizacyjnych nie mających osobowości
    prawnej, prowadzących działalność gospodarczą polegającą na wytwarzaniu
    wyrobów przem. elektronicznego, paliwowego, tytoniowego, spirytusowego,
    winiarskiego, piwowarskiego, a także pozostałych wyrobów alkoholowych o
    zawartości alkoholu powyżej 1,5% oraz wyrobów z metali szlachetnych albo z
    udziałem tych metali lub handlu tymi wyrobami. Jeżeli przedmiotem darowizny
    są towary lub usługi opodatkowane podatkiem VAT, za kwotę darowizny uważa
    się wartość towaru lub usługi uwzględniając należny podatek VAT.

    W przypadku darowizn pieniężnych warunkiem odliczenia jest udokumentowanie
    darowizny dowodem wpłaty na rachunek obdarowanego.

    Magdip