  • 21. Data: 2005-02-16 07:22:38
    Temat: Re: Darowizna
    Od: Jan Kowalski <j...@k...nie-istnieje.pl>

    > A możesz powiedzieć, czym ci US groził, bo jakoś nie bardzo sobie to
    > widzę.

    Nie mogę. Człowiek, który mnie wezwał, podczas klasycznego
    przesłuchania bardzo cały czas naskakiwał (wręcz odbierałem to jako
    groźby) na fakt "celowego" zaniżenia wartości oraz powtarzał, że jest
    to przestępstwo skarbowe. Odniosłem wrażenie, że albo kary będą
    "straszliwe", albo wręcz zechce mnie "zapuszkować". Bardzo
    nieprzyjemne spotkania...

  • 22. Data: 2005-02-16 10:16:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Feb 2005, witek wrote:

> [...]
    > +
    > + A możesz powiedzieć, czym ci US groził, bo jakoś nie bardzo sobie to widzę.

    Nie wiem czym mu grozili ale na pewno jest "zagrożenie zapłatą za
    wycenę". US bierze rzeczoznawcę, płaci mu, i jak wycena odbiega ponad
    30% od deklaracji kwitek za zapłatę rzeczoznawcy ceduje na podatnika :>
    ("a podatek swoją drogą").

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 23. Data: 2005-02-16 10:18:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Feb 2005, Jan Kowalski wrote:
    [...komuś...]
    >+ > jeżeli firma u której zaciągnięto kredyt nie ma podpisu drugiej osoby,
    >+ > to nie może ruszyć nic więcej po za tym co męża.
    >+ > Zmieniło się parę tygodni temu.
    >+
    >+ Bardzo interesujące. Gdzie można o tym poczytać, albo jaka jest
    >+ nazwa/numer ustawy/przepisu?

    Pozmieniali bo było w kilku miejscach - ale przyznam że szczegółów
    nie pamiętam (pamiętam że były 'zdania rozbieżne' co do efektow).
    Chodzi o ustawę Kodeks Rodzinny i Opiekuńczy (KRiO) regulującą
    m.in. stosunki (w tym majątkowe) w małżeństwie.
    Trzeba pamiętać iz do każdej nieuregulowanej w KRiO rzeczy/sprawy
    mają zastosowanie przepisy ogólne - a więc i K.C.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 24. Data: 2005-02-16 13:08:50
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > wycenę". US bierze rzeczoznawcę, płaci mu, i jak wycena odbiega ponad
    > 30% od deklaracji kwitek za zapłatę rzeczoznawcy ceduje na podatnika :>

    Powoli, nie tak szybko. To co napisałeś obowiązuje wówczas jeżeli
    sprzedający/kupujący nie zgadza się z wyceną US. Wówczas US powołuje
    rzeczoznawcę i jak jego wycena różni się o 30% to wówczas pokrywa się
    koszty rzeczoznawcy. A jak się zgadza, to ma 14 dni na dopłacenie
    podatku i na tym sprawa się kończy.

  • 25. Data: 2005-02-16 13:09:50
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jan Kowalski wrote:

> [...]
    > to przestępstwo skarbowe. Odniosłem wrażenie, że albo kary będą
    > "straszliwe", albo wręcz zechce mnie "zapuszkować". Bardzo

    U mnie było podobnie. Przestał po pierwszym piśmie od doradcy
    podatkowego. Potem już było potwornie miło aż do końca.