  • 1. Data: 2004-07-07 20:26:04
    Temat: Re: DG, umowa o dzielo, ciaza, ...itd
    Od: "bella" <b...@o...pl>

    Uzytkownik "Izza" <i...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    news:cchi5k$2580$1@mamut1.aster.pl...
    > Witam,
    > ja mam inne pytanko, a raczej pytanka.
    > Obecnie pracuje na umowe o dzielo, i o ile bylo to w porzadku, kiedy bylam
    > studentka (do wczoraj) bo ubezpieczenie oplacala mi uczelnia, tak teraz to
    > juz nie jest ciekawie.
    > I tak po kolei:
    > 1. Jesli bede dalej miala tylko umowe o dzielo, zalozmy, ze bede oplacac
    > skladki na ubezpieczenie. Co jesli bede w ciazy i nie bede mogla pracowac
    > (hipotetycznie), jak bedzie wygladala sytuacja w trakcie tzw
    > macierzynskiego?

    umowa o dzielo nie jest umowa o prace dlatego nie podlega przepisom kp i
    dlatego nie masz zadnego macierzynskiego od firmy........

  • 3. Data: 2004-07-14 11:58:32
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    możesz zawrzeć umowę zlecenie. I dobrowolnie opłacać chorobowe - koniecznie
    (to samo zresztą tyczy sie dg). A potem - po pół roku pracy już przy
    pierwszym lepszym zwolnieniu lekarskim możesz ubiegać się o kaskę z zus.
    Tylko uwaga!!!!!! po pierwsze trzeba opłacać (przy dg) składki terminowo, a
    poza tym trzeba zawsze liczyć się z tym, że jeśli ZUS-owi wyda się cała
    sprawa grubymi nić mi szyta, pieniędzy możesz w ogóle nie zobaczyć (to samo
    zresztą, gdybyś zbyt wcześnie chciała dostać kasę zatrudniając się na umowę
    o pracę). Niemal jak w banku masz, że będzie wszczęta kontrola z zus (to
    teraz bardzo częste zjawisko).

    pozdrawiam
    monika