  • 1. Data: 2005-03-05 12:32:50
    Temat: DG podwinela sie nozka - co dalej?
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    witam
    prowadzac DG wpadlem w klopoty finansowe, z powodow roznych, nie jest to
    wazne. Wazne, ze mam obecnie w US zadluzenie, i praktycznie zadnych
    pieniedzy. Bankrut, krotko mowiac. Cos tam zarabiam w szarej strefie,
    mam z czego zyc. Czy w RP jest dostepny jakikolwiek mechanizm powrotu na
    lono "bialego" spoleczenstwa, czy tez raczej jestem juz skazany na
    banicje do konca swych dni?
    Odsetki w US rosna w takim tempie, ze moge sobie od razu odpuscic splate
    tego, przynajmniej w chwili obecnej. A za kilka lat tym bardziej...

    Co dalej?

    --
    PozDro
    MarcinJM

  • 2. Data: 2005-03-05 13:23:16
    Temat: Re: DG podwinela sie nozka - co dalej?
    Od: "opix" <s...@b...pl>

    Użytkownik "MarcinJM" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    splate
    > tego, przynajmniej w chwili obecnej. A za kilka lat tym bardziej...

    zapisz się do partii dobrze notowanej ,zostań posłem albo senatorem
    to się odbijesz a większość ma tam bogate doświadczenie

    --

    ==== OPIX=====

  • 3. Data: 2005-03-05 18:46:47
    Od: "nnowy" <n...@g...pl>

    > Co dalej?

    zobowiązania podatatkowe przedawniają się po 5 latach licząc od 1 stycznia
    zapoznaj się z Ordynacją podatkową - tam znajdziesz dokładne informacje co
    Ci mogą zabrać

  • 4. Data: 2005-03-05 21:10:06
    Od: Jan Kowalski <J...@n...znasz.go>

    > zobowi?zania podatatkowe przedawniaj? się po 5 latach licz?c od 1 stycznia
    > zapoznaj się z Ordynacj? podatkow? - tam znajdziesz dokładne informacje co
    > Ci mog? zabrać

    Rozpoczęcie "postępowania" nie zawiesza biegu przedawnienia?
    "Pani" z ZUS przysłała mi pismo w 6-stym roku, że zalegam coś tam
    (ale nie mało) razem z odsetkami za pracowników. Obowiązywało wtedy 5
    lat. Wiem z całą pewnością, że zaległości nie było i mógłbym to
    udowodnić, ale się zdenerwowałem i zadzwoniłem mówiąc, że czas na
    takie pisma minął. Na to usłyszałem, ze nie, bo wszczęto postępowanie
    zawiadamiając mnie pod starym adresem (nie mieszkałem tam już 4 lata)
    w ubiegłym roku.
    O zmianie adresu prawidłowo zawiadamiałem w terminie, więc napisałem i
    wysłałem odpowiednie pismo, że się nie zgadzam. Było to rok temu i
    odpowiedzi ani dalszych informacji na ten temat nie mam. Ciekawym, co
    się z tego urodzi :).
    A wyjaśnię czemu się zdenerowowałem: już 2x wyjaśniałem tą samą
    sprawę, za każdym razem, jak się zmieniał pracownik ZUS "prowadzący"
    mnie. To wezwanie pochodziło od kolejnego nowego pracownika.

  • 5. Data: 2005-03-05 21:18:11
    Od: Jan Kowalski <J...@n...znasz.go>

    > prowadzac DG wpadlem w klopoty finansowe
    No to jesteś poza prawem. Jedyny ratunek to praca na etat - wtedy
    komornik / egzekutor skarbowy nie może ci zabrać wszystkiego nie
    interesując się, czy masz prawo do życia. Jak nie dostaniesz pracy,
    to mając DG nie masz zadnych praw. A jeśli przez przypadek masz np.
    mieszkanie własnościowe albo samochód... :-(((.
    Ewentualnie możesz szukać jakiegoś kredytu lub pożyczki na kiepskich
    warunkach i spłacić zadłużenia, ale musisz mieć jakiś pomysł na dobry
    interes, żeby potem tą pożyczkę spłacić...

  • 6. Data: 2005-03-05 21:57:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 5 Mar 2005, MarcinJM wrote:

> [...]
    > + "bialego" spoleczenstwa, czy tez raczej jestem juz skazany na banicje do

    Zapodaj groups.google.pl i na grupach pl.*.prawo* zapodaj "bankructwo
    OR upadłość osoby fizycznej" - powinieneś znaleźć namiary.
    Tak, w .pl *JEST* bankructwo przedsiębiorcy.
    Natomiast nie wiem czy nie jest za późno: bankructwo ogłasza się
    PRZED utratą majątku "do zera", musi wystarczyć na opłacenie
    kosztów (sądu i likwidatora) - bo sąd bankructwo oddali.
    FYI: nie jestem prawnikiem, nie spodziewaj się porad prawnych !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2005-03-05 21:58:38
    Od: " nocnyMarek" <n...@g...pl>

    MarcinJM <m...@i...pl> napisał(a):

    > Odsetki w US rosna w takim tempie, ze moge sobie od razu odpuscic splate
    > tego, przynajmniej w chwili obecnej. A za kilka lat tym bardziej...

    Nie przesadzasz?
    Odsetki za zwłokę od należności podatkowych to 16% rocznie,
    niejeden komercyjny kredyt jest wyżej oprocentowany ...

  • 8. Data: 2005-03-05 22:02:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 5 Mar 2005, nnowy wrote:
    [...]
    >+ zobowiązania podatatkowe przedawniają się po 5 latach

    Chyba nie.
    Chciałbyś (pewnie więcej by chciało :)).
    Zobowiązania się przedawniają - ale nie zobowiązania wobec których
    zostało wszczęte postępowanie ! Nie pamiętam ile lat od wszczęcia
    a następnie coś 10 lat po wyroku "na egzekucję" przy czym czynność
    egzekucyjna może wznowić (wznawia ?) bieg przedawnienia od nowa.
    Po 5 latach liczonych:

    >+ licząc od 1 stycznia

    ...roku NASTĘPNEGO *po* roku za który należało *rozliczyć podatek*
    (czyli dla podatku dochodowego z faktury ze stycznia - 7 lat !)
    przedawnienie ma miejsce *o ile nie zostanie wszczęste postępowanie*....

    >+ zapoznaj się z Ordynacją podatkową

    ...a reszta to pewnie w KPA i KPK...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd