  • 1. Data: 2005-10-04 12:12:55
    Temat: DG o profilu informatycznym - zakup monitora
    Od: "Mariusz" <M...@W...poczta.onet.pl>

    Witam,

    Chce kupic monitor na DG (profil informatyczny), jak ten zakup potraktowac,
    jako ulepszenie komputera, co to ma byc srodek trwaly (monitor ma kosztowac
    ok1600pln netto), mam to amortyzowac, jak jednorazowo, a moze wyposazenie,
    prosze pomózcie :)

    pzdr.
    Mariusz

  • 2. Data: 2005-10-04 22:32:47
    Temat: Re: DG o profilu informatycznym - zakup monitora
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Oct 2005, Mariusz wrote:

    > Witam,
    >
    > Chce kupic monitor na DG (profil informatyczny), jak ten zakup potraktowac,
    > jako ulepszenie komputera,

    Za mała wartość.
    IMO (uwaga, to jest WYŁĄCZNIE moje zdanie, oparte o literalne brzmienie
    przepisu oraz brak w danym miejscu słów "podatnik może") - WYŁĄCZNIE
    wydatki ponad 3500 zł mogą być "ulepszeniem w rozumieniu ustawy"

    > co to ma byc srodek trwaly

    Nijak. Nie spełnia żadnego z dwu wymogów:
    - ujęcia na liście stawek (to jest jedyny powód ktory znalazłem a który
    różni przyczepę od drukarki)
    - "samodzielności".

    > (monitor ma kosztowac ok1600pln netto),
    > mam to amortyzowac, jak jednorazowo,

    ...nie widzę powodu ani możliwości !

    > a moze wyposazenie,

    ...o, Holmsie, co byś na to powiedział ? :)
    Sam tak sobie włosy z głowy rwałem ;) bo nie wiedziałem czemu
    biuro podatkowe tak kiedyś rzekło.
    Ale wystarczy przeczytać rozporządzenie o KPiR zwracając uwagę
    na *różnice* w używanych określeniach...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS, drukarka laserowa w wyposażeniu :))

  • 3. Data: 2005-10-05 06:50:32
    Od: "latet" <l...@l...pl>

> [...]
    > kosztowac
    > ok1600pln netto), mam to amortyzowac, jak jednorazowo, a moze wyposazenie,

    Informatyczny profil DG nie ma tu nic do rzeczy.
    Kazdemu rodzajowi dzialalnosci wolno kupic tak podstawowy
    sprzet jak komputer i monitor komputerowy, czy drukarkę.

    Pozdrawiam,

    latet

  • 4. Data: 2005-10-05 10:12:33
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.60.0510050027300.2928@athlon>,

> [...]
    >
    > Nijak. Nie spełnia żadnego z dwu wymogów:
    > - ujęcia na liście stawek (to jest jedyny powód ktory znalazłem a który

    Ten drugi chyba się da. Można sobie wyobrazić kafejkę internetową, w
    której stoją monitory dla klientów z własnymi laptopami.

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 5. Data: 2005-10-05 20:58:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Oct 2005, Jarek Spirydowicz wrote:

    > Ten drugi chyba się da. Można sobie wyobrazić kafejkę
    > internetową, w której stoją monitory dla klientów
    > z własnymi laptopami.

    Zabijasz ludziom (mi :>) ćwieka...
    Załóżmy na początek iż ten przypadek pomijamy !
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2005-10-06 09:51:27
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.60.0510052255501.2872@athlon>,

    > Zabijasz ludziom (mi :>) ćwieka...
    > Załóżmy na początek iż ten przypadek pomijamy !
    > :)

    Drugi mam przed sobą (mac mini, którego często sobie zabieram do domu i
    podłączam do monitora od prywatnego peceta) :D

    Generalnie ustawa wymaga, aby ŚT był kompletny i zdatny do używania oraz
    wykorzystywany w DG. Ale to chyba nie oznacza, że musi być bez przerwy
    podłączony do komputera.

  • 7. Data: 2005-10-06 11:06:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Oct 2005, Jarek Spirydowicz wrote:

    > Drugi mam przed sobą (mac mini, którego często sobie zabieram do domu i
    > podłączam do monitora od prywatnego peceta) :D

    No dobra. A jak go NIE zabierasz do domu to co się z nim dzieje ?

    > Generalnie ustawa wymaga, aby ŚT był kompletny i zdatny do używania oraz
    > wykorzystywany w DG. Ale to chyba nie oznacza, że musi być bez przerwy
    > podłączony do komputera.

    To nie tak, co innego mam na myśli.
    "zestaw komputerowy" stanowi ST - jest stosowna pozycja w wykazie.
    Ale jak potraktować "monitor luzem do pożyczania klientom" w rozumieniu
    klasyfikacji to nie wiem.
    Bo "zestaw komputerowy" to NIE JEST, a w odróżnieniu od np.
    przyczep (które można luzem wpisywać do ST) stosownej kategorii
    chyba nie przewidziano. Jakieś "inne" pewnie...

    Bo "ćwiek" polegający na tym iż "monitor do pozyczania" niewątpliwie
    nie jest towarem ani materiałem, kwalifikuje się na wyposażenie
    lub ST (>3500 zl niewątpliwie) bo *w celu* w którym jest wykorzystywany
    niewątpliwie jest "kompletny" - więc ten ćwiek po przemyśleniu
    łykam. Co klient w monitorem robi to przecież jego sprawa - może
    podłączać kamerę, może dawać kotu żeby się pogrzał...

    Gorzej z klasyfikacją :) - z powodu kota jak wyżej trudno
    twierdzić że monitor luzem kwalifikuje się pod "zestawy komputerowe"!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2005-10-06 13:02:57
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.60.0510061257240.3732@athlon>,

    > No dobra. A jak go NIE zabierasz do domu to co się z nim dzieje ?

    Zostawiam na biurku albo chowam do szuflady :)

> [...]
    >
    > Gorzej z klasyfikacją :) - z powodu kota jak wyżej trudno
    > twierdzić że monitor luzem kwalifikuje się pod "zestawy komputerowe"!

    Ale ja nawet nie zamierzam próbować :D
    Z www.stat.gov.pl:
    "W Klasyfikacji Środków Trwałych za podstawową jednostkę ewidencji
    przyjmuje się pojedynczy element majątku trwałego spełniający określone
    funkcje w procesie wytwarzania wyrobów i świadczenia usług. Jedynie w
    nielicznych przypadkach dopuszcza się w ewidencji przyjęcie za
    pojedynczych obiekt, tzw. obiekt zbiorczy, którym może być np. zespół
    przewodów rurociągowych lub zespół latarni jednego typu użytkowanych na
    terenie zakładu, ulicy, osiedla, zespoły komputerowe itp."
    Co powiesz na... 491? :D
    Z KŚT pobranej z www.stat.gov.pl:
    "Do rodzaju 491 zalicza się w szczególności:
    jednostki centralne,
    urządzenia wejścia, w tym m.in. rejestratory, skanery,
    urządzenia wyjścia,
    urządzenia wejścia-wyjścia: konsole operatorskie, monitory ekranowe,
    jednostki pamięci,
    urządzenia transmisji danych,
    urządzenia ochrony danych,
    jednostki zasilające.
    Obiektem może być cały zespół służący do przetwarzania informacji
    złożony z jednostki centralnej i podłączonych do niej fizycznie
    jednostek zewnętrznych względnie poszczególna maszyna i urządzenie
    wydzielone w osobne jednostki."

  • 9. Data: 2005-10-07 15:20:43
    Od: cyklista <1...@a...net.pl111>

> [...]
    >
    > Generalnie ustawa wymaga, aby ŚT był kompletny i zdatny do używania oraz
    > wykorzystywany w DG. Ale to chyba nie oznacza, że musi być bez przerwy

    A czy nie moge lupić monitora drugiego który stoi jakko zapasowy do
    zamiany w razie awarii?
    Jak również mam komputer bez monitora pracujacy jako serwer i wszystkie
    operacje na nim wykonuje przez siec i tu tez by mi sie przydał osobny
    monitor żeby go raz na rok podłaczyć do tego serwera np przy instalacji
    nowego systemu.
    Jak równiez mam monitor komputerowy skierowany w strone klientów który
    czasem podłaczam do laptopa zeby zapuscic jakąś prezentacje - i w firmie
    moze nie byc wogóle innego komputera (bo laptop mam prywatny kupiony
    dawno temu) bo mi nie jest potrzebny do prowadzenia działalności
    (kiesgowosc prowadzi firma ksiegowa, a faktury wypisuje recznie.

    I moge wymyslic jeszcze wiele innych przypadków gdzie np potrzebna mi
    jest w DG sama klawiatura, mysz, monitor, skaner, drukarka, dysk twardy,
    itd....

  • 10. Data: 2005-10-07 21:42:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Zostawiam na biurku albo chowam do szuflady :)

    Acha.
    A podstawą do uznania za KUP było... ?

    > Ale ja nawet nie zamierzam próbować :D
    > Z www.stat.gov.pl:
    [...]
    > "Do rodzaju 491 zalicza się w szczególności:

    Pas, przyjmuję do wiadomosci !
    Thx.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd