  • 1. Data: 2007-01-14 15:05:03
    Temat: Re: DG jedbnosobowa i zatrudnienie żony ? Jak to jest ?
    Od: a...@i...pl

    Rafal... napisał(a):
    > Użytkownik "rafal" <r...@n...com.pl> napisał w wiadomości

    > Możesz zatrudnić żonę na etat/część etatu, ale ZTCW. to cokolwiek
    > płacone na rzecz żony, także zusy, nie są być dla ciebie KUP. Ale prosze
    > o wypowiedź praktyków, jak to jest.

    a czy zatrudnienie partnerki - nie żony - ale mieszkającej pod tym
    samym dachem (ten sam adres zameldowania), też nie może być
    kosztem?

    alicja

  • 2. Data: 2007-01-14 15:58:31
    Od: "Rafal..." <r...@i...arpa>

    Użytkownik <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    a czy zatrudnienie partnerki - nie żony - ale mieszkającej pod tym
    samym dachem (ten sam adres zameldowania), też nie może być
    kosztem?

    żona <kobieta pozostająca z mężczyzną w związku małżeńskim (w stosunku
    do tego mężczyzny)>

    A do tematu - Art. 23 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych,
    ust. 1 punkt 10 (czy tam odwrotnie):
    1. Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:

    10) wartości własnej pracy podatnika, jego małżonka i małoletnich
    dzieci, a w

    przypadku prowadzenia działalności w formie spółki cywilnej lub osobowej

    spółki handlowej - także małżonków i małoletnich dzieci wspólników,

    --
    Rafał - Tarnów
    rafal.tarnow ( małpa ) gazeta.pl

  • 3. Data: 2007-01-14 16:12:40
    Od: "owl" <a...@i...pl>

    Rafal... napisał(a):
> [...]
    >
    > przypadku prowadzenia działalności w formie spółki cywilnej lub osobowej
    >
    > spółki handlowej - także małżonków i małoletnich dzieci wspólników,

    Dzięki.

    alicja

  • 4. Data: 2007-01-14 16:16:23
    Od: "Rafal..." <r...@i...arpa>

    Użytkownik "owl" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    s.com...

    > Dzięki.

    Dzięki nie dzięki, niech się praktycy wypowiedzą, bo nie mam pojęcia czy
    np. składki zus wg. tego przepisu mogą być kosztem czy nie :)

  • 5. Data: 2007-01-14 17:04:45
    Temat: Re: DG jedbnosobowa i zatrudnienie ?ony ? Jak to jest ?
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 14-01-2007 o 17:16:23 Rafal... <r...@i...arpa> napisał(a):

> [...]
    >

    > Dzięki nie dzięki, niech się praktycy wypowiedzą, bo nie mam pojęcia czy
    > np. składki zus wg. tego przepisu mogą być kosztem czy nie :)

    Żona będzie w świetle ZUSu osobą współpracującą więc zatrudnianie jest bez
    sensu.
    Jakimś tam sposobem na obejście tego jest ustanowienie żony pełnomocnikiem,
    ale nie znam się na tym więc tylko sygnalizuję możliwość.