  • 1. Data: 2005-11-29 10:19:45
    Temat: DG i umowa o dzieło
    Od: "niedzwiedz" <u...@e...totezusun.pl>

    Czy jeżeli wykonuję pewne usługi w ramach DG, to mogę wykonywać je na umowę
    o dzieło (wtedy kup są dla mnie bardziej korzystne)? Tzn zakazu chyba
    nigdzie nie ma, ale czy US się nie przyczepi, że powinienem to przez firmę
    przepuścić?

  • 2. Data: 2005-11-30 14:55:45
    Temat: Re: DG i umowa o dzieło
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    niedzwiedz wrote:

> [...]
    > umowę o dzieło (wtedy kup są dla mnie bardziej korzystne)? Tzn zakazu
    > chyba nigdzie nie ma, ale czy US się nie przyczepi, że powinienem to

    Był przypadki, że się czepiali. Oczywiście nie tego, że umowa o dzieło.
    Chodziło im o to, że taka umowa ma być rozliczona dokładnie tak jak
    inne dochody z DG.

  • 3. Data: 2005-11-30 18:44:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 30 Nov 2005, jureq wrote:

    > Był przypadki, że się czepiali. Oczywiście nie tego, że umowa o dzieło.
    > Chodziło im o to, że taka umowa ma być rozliczona dokładnie tak jak
    > inne dochody z DG.

    Właśnie ciekaw byłem wypowiedzi.
    Bo do 2003 r (do 2002 włącznie) definicja DG dla celów podatkowych
    (a raczej wyłączenie ich z umów osobistych) bazowało na "nie
    wykonuje ich dla ludności" czy jakoś tak :)
    IMHO - i tak mogą się czepiać, nie tylko ze względu na gołe przepisy
    (zakładając iż NIE ma "haczyka") ale ze względu na poniesione
    koszty ogólne pojawiające się w DG.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)