  • 11. Data: 2003-01-08 18:42:26
    Temat: Re: DG i kasa fiskalna
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > na poparcie to trzeba wziac ustawe - bo to jedyne obowiazuje

    Nie tylko!
    Ustawa sama z siebie zdaje się mówi tylko, że wszyscy kasę muszą
    mieć, a minister może się nad niektórymi ulitować.
    Należy więc sięgnąć do rozporządzenia ;-)

    Interesujący nas przypadek jest ujęty juz w p.2:
    "Zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania:
    1) do dnia 31.12.2004 - czynności wymienione w załączniku 1"

    pozd.Pix

  • 12. Data: 2003-01-08 22:38:41
    Od: Adam Górski <a...@i...pl>

    Jacek wrote:
    > No to jak sprzedałeś "prywaciarzom" za ponad 40000 zł w zeszłym
    > roku,to szykuj kasę na kasę (fiskalną)

    A może mnie ktoś douczyć, jak dokumentuję sprzedaż osobom fizycznym? Jestem
    vatowcem, nie mam kasy fiskalnej i sprzedaję do tej pory tylko firmom -
    zatem wystawiam faktury.
    Czy jak przyjdzie do mnie człowieczek z ulicy, to mam wystawić fakturę
    imieną i zmusić go do podpisu na kopii dla mnie? Czy jakoś inaczej się to
    załatwia?
    Bo coś mi się wydawało, że nie mając kasy to właśnie nie mam prawa
    sprzedawać fizycznym...

    Pozdrawiam

    Adam

  • 13. Data: 2003-01-08 23:02:39
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > na poparcie to trzeba wziac ustawe - bo to jedyne obowiazuje
    > sprzedaz na rzecz osob fizycznych nie prowadzacych dzialalnosci
    gospodarczej
    > nie ma znaczenia czy wystawiasz fakture czy paragon

    Znalazlem:

    Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 23 grudnia 2002 r. w sprawie kas
    rejestrujących ukazało się w Dz. U. Nr 134 z 28.12.2002r.
    (....)
    Czynności zwolnione z ewidencjonowania do 31 grudnia 2004 r.
    (...)
    Grupa II. Inne czynności
    (...)
    Świadczenie usług na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności
    gospodarczej oraz osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą w
    formie indywidualnych gospodarstw rolnych, o ile łącznie zostaną spełnione
    następujące warunki:1)
    1) każda sprzedaż usługi dokonana przez podatnika jest dokumentowana
    fakturą, w której zawarte są m.in. dane identyfikujące odbiorcę oraz jego
    podpis,
    2) liczba wszystkich dokonanych operacji sprzedaży usług, o których mowa w
    pkt 1 , w 2002 r. nie przekroczyła 50, przy czym liczba odbiorców tych usług
    w tym okresie była mniejsza niż 20

    Latet

  • 14. Data: 2003-01-09 11:06:06
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Latet" <N...@p...onet.pl> wrote in message

    > Przeciez sam bym tego nie wymyslił.
    > Czytalem o tym w Rzeczpospolitej, chyba dosc swiezej, sprzed paru dni.
    > Byl tam artykul o kasiach.

    Ale trzeba pamietac o wyjatkach...

    Boguslaw

  • 15. Data: 2003-01-09 11:39:10
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Adam Górski <a...@i...pl> wrote:
    > Bo coś mi się wydawało, że nie mając kasy to właśnie nie mam prawa
    > sprzedawać fizycznym...
    Sprzedawać możesz wszystkim,choćby diabłu
    ,tylko musisz wiedzieć kto "fizyczny" a kto nie

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 16. Data: 2003-01-09 11:42:42
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Latet <N...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > w pkt 1 , w 2002 r. nie przekroczyła 50, przy czym liczba odbiorców
    tych
    > usług w tym okresie była mniejsza niż 20

    Tak zgadza się ,ale to jest wyjątek od zasady.I słusznie że go
    wyłapałeś.Jest jeszcze inne zwolnienie,ale każdy zainteresowany powinien
    choć raz przeczytać ,co go czeka.

  • 17. Data: 2003-01-09 13:30:26
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    Powyższa dyskusja skłoniła mnie do powtórnego, i tym razem
    dokładnego przeczytania stosownego rozporządzenia ;-)

    Czy podatnik wykonujący _wyłącznie_ czynności zwolnione
    wymienione w załączniku może być mimo tego "wpuszczony"
    w kasę po przekroczeniu limitu obrotów ?
    Innymi słowy - kasa będzie stać w kącie i się kurzyć, ale
    być _musi_ bo zwolnienie wygasa.
    Powoli zaczynam mieć wątpliwości co do tego - jedno to
    zwolnienie podmiotowe, a drugie przedmiotowe i związek
    między nimi jest dosyć...hmm.. niejasny.

    pozd.Pix

  • 19. Data: 2003-01-09 16:50:58
    Od: "roo" <o...@p...onet.pl>

    A ja dalej nie wiem na 100% jak to jest.

    Nie mialem sprzedazy ponad 40 tys osobom fizyczny. Sprzedawalem glownie do
    firm a doslownie 10 FV wystawilem osobom fizycznym.

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2003-01-09 20:52:12
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    roo <o...@p...onet.pl> wrote:
    > A ja dalej nie wiem na 100% jak to jest.
    >
    > Nie mialem sprzedazy ponad 40 tys osobom fizyczny. Sprzedawalem glownie
    > do firm a doslownie 10 FV wystawilem osobom fizycznym.

    Wobec powyższej informacji nie musisz instalować kasy fiskalnej na 100%