  • 1. Data: 2006-01-25 18:41:05
    Temat: DG, dane na fakturze
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Osobę fizyczną, a taką jest osoba prowadząca działalność gospodarczą
    jednoznacznie identyfikują 2 rzeczy:
    1. imię i nazwisko
    2. adres

    Pytanie: o jaki adres chodzi? Czy jest to adres siedziby (pkt. c.8 z NIP 1)

    Czy ten adres powinien widniec na fakturze?

    Pozdrawiam

    Baton

  • 2. Data: 2006-01-25 18:53:39
    Temat: Re: DG, dane na fakturze
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <k...@p...fm> napisal(a):
    > Osobę fizyczną, a taką jest osoba prowadząca działalność gospodarczą
    > jednoznacznie identyfikują 2 rzeczy:
    > 1. imię i nazwisko
    > 2. adres

    Że co? Jednoznacznie identyfikuje NIP i tylko NIP.

    --
    Samotnik
    www.bizuteria-artystyczna.pl

  • 3. Data: 2006-01-25 19:09:05
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    > Że co? Jednoznacznie identyfikuje NIP i tylko NIP.

    Ok, z nipem nie ma zadnych watpliowsci... natomiast z adresem tak.

    Pozdrawiam

    Baton

  • 4. Data: 2006-01-25 19:11:57
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <k...@p...fm> napisal(a):

    > Ok, z nipem nie ma zadnych watpliowsci... natomiast z adresem tak.

    Na fakturze ma się znaleźć adres siedziby.

  • 5. Data: 2006-01-30 12:58:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Jan 2006, Samotnik wrote:

    > Na fakturze ma się znaleźć adres siedziby.

    Trzeba ustalić co rozumiesz przez "adres siedziby".
    Kodeks Cywilny wprowadza wyraźne rozróżnienie AFAIK przy wszystkich
    przypadkach określania osób (z rozdziałem na fizyczne i prawne)
    zaś rozporządzenie o f-rach wymienia "adres podatnika".

    Mi wychodzi miejsce zamieszkania i nie chce inaczej (wyjść).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2006-01-30 14:02:02
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    > Mi wychodzi miejsce zamieszkania i nie chce inaczej (wyjść).

    No wlasnie, czy to na pewno miejsce zamieszkania? Rozumiem ze chodzi o
    faktyczne zamieszkanie, a nie zameldowanie?

    Pozdrawiam

    Baton

  • 7. Data: 2006-01-31 00:09:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Jan 2006, Baton wrote:

    > wiadomości news:Pine.WNT.4.60.0601301356080.1244@athlon...
    >
    > No wlasnie, czy to na pewno miejsce zamieszkania?

    Rozumiem że szukasz interpretacji... ?
    IMVHO są szanse znaleźć coś w prasie (a raczej w archiwach
    wyszukiwarek, ale "z prasy") - w momencie wprowadzenia kas
    fiskalnych do taksówek taksówkarze się oburzali że "każdy będzie
    mógł poznać ich adres zamieszkania".
    Tak jakby wcześniej nie mógł poznać udajac się do UM i zaglądając
    do EDG (ale to osobna sprawa).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)