  • 1. Data: 2002-07-22 06:04:55
    Temat: DG - dalsza czesc .. mam nadzieje ostatnia
    Od: "Oliwia" <i...@p...onet.pl>

    Po odebraniu wpisu do ewidencji oraz REGONU ... ile mam czasu do zalatwienia
    spraw w ZUS i US? 7 dni od momentu odebrania papierow czy 7 dni od daty
    przewidywanego wystartowania dzialalnosci?

    Oliwia
    gg 25244

  • 2. Data: 2002-07-22 08:09:32
    Temat: UWAZAJ.!!! Re: DG - dalsza czesc .. mam nadzieje ostatnia
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Oliwia" <i...@p...onet.pl> wrote in message
    > Po odebraniu wpisu do ewidencji oraz REGONU ... ile mam czasu do
    zalatwienia
    > spraw w ZUS i US? 7 dni od momentu odebrania papierow czy 7 dni od daty
    > przewidywanego wystartowania dzialalnosci?

    US (VAT) PRZEDE WSZYSTKIM.......

    Jesli sprzedasz COKOLWIEK przed zgloszeniem do US dzialanosci to klopoty
    gotowe.
    Jesli kupisz, (a nie wybierzesz zwolnienia) nie odlicysz VAT.

    Z wpisem do ewidencji i decyzja o regon-ie idziesz do US(VAT)
    i dokonujesz zgloszenia wybirajac, badz nie zwolnienie z VAT.

    Dopiero od tego momentu mozesz spokojnie (w miare) dzioalac,
    No i trzeba zaktualizowac NIP (bo teraz bedziesz osoba prowadzaca DG)
    i oswiadczyc sie w US(Pit) o wyborze formy opodatkowania.

    W ZUS wez sobie program "platnik" (lub sciagnij z internetu www.zus.pl)
    i zloz Zus ZUA i zgloszenie do ubezpieczenia.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-07-22 08:20:01
    Temat: Re: DG - dalsza czesc .. mam nadzieje ostatnia
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Oliwia napisał:
    > Po odebraniu wpisu do ewidencji oraz REGONU ... ile mam czasu do zalatwienia
    > spraw w ZUS i US? 7 dni od momentu odebrania papierow czy 7 dni od daty
    > przewidywanego wystartowania dzialalnosci?
    7 dni od planowej daty rozpoczęcia dzialaności - planowanej, tzn.
    takiej którą masz zamiar zadeklarować w US, niekoniecznie zgodnej z tą
    we wpisie do ewidencji.
    Innymi słowy - składając rejestracjny NIP-1 do US 7 sierpnia nie
    możesz obrać daty rozpoczęcia dzialalności wcześniejszej niż
    1 czerwca, poniewaz dostaniesz po głowie z ustawy karno-karbowej za
    nieterminowe zgłoszenie.
    Chyba że juz faktycznie rozpoczęłas dzialalność - wystawiłas rachunki,
    dokonałas zakupów na firmę. Wtedy jest mały problem bo date musisz
    zgłosic faktyczną i mandat murowany.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2002-07-22 08:26:18
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Maddy" <m...@i...pl> wrote in message
    > 7 dni od planowej daty rozpoczęcia dzialaności - planowanej, tzn.
    > takiej którą masz zamiar zadeklarować w US, niekoniecznie zgodnej z tą
    > we wpisie do ewidencji

    To juz bylo dawno, jak zacynalem, ale OD KAD jest 7 dni wczesniej ?

    Boguslaw

  • 5. Data: 2002-07-22 23:08:44
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Mon, 22 Jul 2002 08:04:55 +0200), "Oliwia"
    <i...@p...onet.pl> był(a) napisał(a):

    >Po odebraniu wpisu do ewidencji oraz REGONU ... ile mam czasu do zalatwienia
    >spraw w ZUS i US? 7 dni od momentu odebrania papierow czy 7 dni od daty
    >przewidywanego wystartowania dzialalnosci?

    to drugie.

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)