  • 1. Data: 2014-09-25 23:17:45
    Temat: DG a wyprowadzka za granice
    Od: bartek <b...@g...com>

    witam,
    temat jest nastepujacy - prowadze malenka firme. Glownie dla rozrywki, mam jednego
    klienta, dlubie sobie w produkcie od czasu do czasu, zyski wynosza tyle zeby akurat
    wyjsc na zero. Traktowanie firmy jako hobby pozostawmy prosze poza dyskusja. Istotne
    - jestem dobrowolnym vatowcem, kpir, MP.

    I teraz problem: wyprowadzam sie za granice (wewnatrz UE, na razie na rok). Przy
    przeprowadzce wewnatrz Polski - wiadomo - musze powiadomic US o zmianie miejsca
    zamieszkania i przerejestrowac firme; po przerejestrowaniu podlegam terytorialnie
    nowemu urzedowi. Czy to znaczy, ze musze przeniesc firme do wynajmowanego mieszkania
    za granica? To by byla masakra, bo prawo z pewnoscia jest inne, a przegryzanie sie
    przez tony przepisow w jezyku, ktorego raczej nie znam odpada. W Polsce zostaje moj
    dom i polskie zameldowanie, ale np. nie bede mogl odbierac korespondencji.

    Poradzcie jak to wyglada od strony prawnej i praktycznej.

    pozdrawiam,
    b.

  • 2. Data: 2014-09-27 12:57:56
    Temat: Re: DG a wyprowadzka za granice
    Od: RD <r...@g...com1>

    W dniu 2014-09-25 23:17, bartek pisze:

    > znam odpada. W Polsce zostaje moj dom i polskie zameldowanie, ale np.
    > nie bede mogl odbierac korespondencji.

    Trochę OT, ale istnieją usługi odbierania i przekazywania
    korespondencji. Otrzymujesz adres do korespondencji (czy skrzynkę) i
    cała korespondencja jest skanowana i wysyłana na e-mail. Poszukaj.

    Rozumiem, że to nie jedyny problem, ale czasami warto poszukać
    rozwiązań, zamiast od razu zamykać się niepowodzeniami. :)

    Pozdr,

  • 3. Data: 2014-10-02 17:03:34
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "RD" <r...@g...com1> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Rozumiem, że to nie jedyny problem, ale czasami warto poszukać rozwiązań,
    > zamiast od razu zamykać się niepowodzeniami. :)

    ale juz sie nikt nie stawi w twoim imieniu na wezwanie z tej odebranej
    korespondencji...

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl

  • 4. Data: 2014-10-03 00:34:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 25 Sep 2014, bartek wrote:

    > Czy to znaczy, ze musze przeniesc firme do wynajmowanego
    > mieszkania za granica?

    Mam pewne obawy, ale do tego się *nie* odniosę.
    Ale dopiero odpowiedzi innych grupowiczów wyciągnęły mi na wierzch
    dalszą część pytania:

    > W Polsce zostaje moj dom i polskie zameldowanie, ale np.
    > nie bede mogl odbierac korespondencji.

    To jest sprawa uregulowana jasno, prosto i przyjemnie:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,23,63,767,61
    833,20140927,art-144-154c-doreczenia.html
    +++
    Art. 147.
    § 1. W razie wyjazdu za granicę na okres co najmniej 2 miesięcy,
    strona obowišzana jest do ustanowienia pełnomocnika do spraw
    doręczeń, chyba że doręczenie następuje za pomocš œrodków
    komunikacji elektronicznej.
    § 2. Obowišzek, o którym mowa w § 1, dotyczy również osób fizycznych
    będšcych nierezydentami w rozumieniu przepisów prawa dewizowego.
    § 3. Ustanowienie pełnomocnika do spraw doręczeń zgłaszane jest
    organowi podatkowemu właœciwemu w sprawie.
    § 4. W razie niedopełnienia obowišzków przewidzianych w § 1-3
    pismo uważa się za doręczone:
    1) pod dotychczasowym adresem - w przypadku, o którym mowa w § 1;
    2) pod adresem ostatniego czasowego pobytu - w przypadku,
    o którym mowa w § 2.
    ---

    pzdr, Gotfryd