  • 11. Data: 2006-02-16 20:23:01
    Temat: Re: DG, a wlasnosc prywatna
    Od: "cbull" <c...@p...onet.pl>

    news:Pine.WNT.4.60.0602161851480.2756@athlon...

    > Tak dla porządku: kupowany "na firmę" też jest prywatny :)

    No wlasnie, tak mi sie nasunelo. Czyli jesli kupie cos "na firme" to tak
    naprawde moge zrobic z tym co chce, dopoki nie wprowadze tego w koszty (albo
    w EW albo w EST), zgadza sie?

    Czyli powinienem napisac - mam komputer nie wprowadzony w koszty :)

    Ale z tego co sie orientuje nie moglbym juz tak zrobic z towarem, ktory
    pozniej bym chcial sprzedac, prawda?

    Pozdrawiam,
    Tomasz

  • 12. Data: 2006-02-16 23:23:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    > naprawde moge zrobic z tym co chce, dopoki nie wprowadze tego w koszty (albo

    Było parę dyskusji pod tym kątem - ew. w drugą stronę, czy jak się
    coś kupi "na firmę" a przeznaczy na cele osobiste to czy NALEŻY
    ująć np. w ewidencji zakupów VAT i dać f-rę wewnętrzną czy nie
    trzeba.
    Na ogół mocnych argumentów żeby trzeba było nikt nie podał :)

    > Czyli powinienem napisac - mam komputer nie wprowadzony w koszty :)

    O :)

    > Ale z tego co sie orientuje nie moglbym juz tak zrobic z towarem, ktory
    > pozniej bym chcial sprzedac, prawda?

    Ano jest nakaz ujęcia w KPiR "nie później niż przed przekazaniem
    do przerobu, sprzedaży lub magazynu" czy jakoś tak.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 13. Data: 2006-02-17 01:31:47
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    > Oświadczeniem skierowanym do naczelnika US.

    Przy czym jeśli już prowadzisz działalność, to się spóźniłeś,
    do 20. stycznia można.

    p.

  • 14. Data: 2006-02-17 08:19:33
    Od: "cbull" <c...@p...onet.pl>

    "Piotr KUCHARSKI" <c...@s...waw.pl> wrote in message

    > Przy czym jeśli już prowadzisz działalność, to się spóźniłeś,
    > do 20. stycznia można.

    Dzieki za informacje, ale ja dopiero zaczynam. Data rozpoczecia 14 luty, jak
    slodko :)

    Tomasz