  • 1. Data: 2004-12-29 13:12:10
    Temat: DG a sprzedaż praw autorskich
    Od: "marekl" <m...@p...onet.pl>

    Prowadzę działalność gospodarczą jako osoba fizyczna. Napisałem program
    komputerowy który sprzedałem wraz z prawami autorskimi. Czy z tego tytułu
    przysługuje mi prawo do odpisania zryczałtowanych kosztów uzyskania
    przychodu (np 50%). Mam przeczucie że nie, ale może ktoś wie więcej na ten
    temat.
    pozdrawiam
    marek

  • 2. Data: 2004-12-29 23:05:13
    Temat: Re: DG a sprzedaż praw autorskich
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Dec 2004, marekl wrote:

> [...]
    >+ przysługuje mi prawo do odpisania zryczałtowanych kosztów uzyskania
    >+ przychodu (np 50%). Mam przeczucie że nie

    IMHO sprawa rozbija się w pierwszej kolejności o *twoją* klasyfikację
    przychodów i zakresu DG.
    Jak masz w zakresie (i/lub wykonujesz i wystawiasz inne faktury
    "w tym temacie") dział "informatyka" to IMO przeczucia masz
    pierwszorzędne :]
    Ale jeśli DG masz wyłącznie w zakresie "murarstwo i sprzedaż mebli"
    to ja bym nie wykluczał że to jest *poza* DG...
    Ciekawym innych opini.
    Oczywiście nawet prawidłowa odpowiedź na ww. dylemat nie daje
    odpowiedzi "co z VATem" :]
    Przypomnę iż zdaniem MF dla "50% KUP" jest 'gorzej' z VATem
    niż przy "normalnych umowach o dzieło" - ponieważ dochód jest
    z innego tytułu to *nie podlega* pod wyłączenia z ustawy VAT,
    niezależnie jak je interpretować !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)