  • 1. Data: 2002-12-18 21:52:56
    Temat: DG a koniec roku..
    Od: "Mariusz Konert" <m...@w...pl>

    Witam!

    mam male pytanko, odnosnie konca roku (albo kika pytan).
    1. Czy za grudzien skladam tez pit5, czy tylko za listopad?
    2. Czy zaliczka na pod. doch. wplacam 2x taka jak mi wyszla w listopadzie?
    3. Gdzie w takim razie umieszczam wpis o zaliczce za grudzien?
    4. Czy ZUS-DRA skladam normalnie, czyli do 10.12 za listopad i 10.01 za
    styczen???

    Pozdrawiam
    i prosze o odpowiedzi...

  • 2. Data: 2002-12-18 21:55:46
    Temat: Re: DG a koniec roku..
    Od: "Magdip" <m...@o...pl>

    "Mariusz Konert" <m...@w...pl> wrote in message
> [...]
    tylko za listopad

    > 2. Czy zaliczka na pod. doch. wplacam 2x taka jak mi wyszla w listopadzie?
    tak

    > 3. Gdzie w takim razie umieszczam wpis o zaliczce za grudzien?
    uwzględnisz to dopiero w rozliczeniu rocznym

    > 4. Czy ZUS-DRA skladam normalnie, czyli do 10.12 za listopad i 10.01 za
    > styczen???
    IMHO tak. Tylko pamiętaj, że twoje składki ZUS są kosztem w częsci
    opłaconej, więc zus za grudzień uwzględnisz dopiero w kosztach styczniowych.

    > Pozdrawiam
    > i prosze o odpowiedzii

    bardzo prosze
    Magdip

  • 3. Data: 2002-12-19 00:03:33
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > 3. Gdzie w takim razie umieszczam wpis o zaliczce za grudzien?
    > 4. Czy ZUS-DRA skladam normalnie, czyli do 10.12 za listopad i 10.01 za

    Korzystajac z okazji, chcialem spytac, co jeszcze sie robi
    w malej 1-os DG (+vat) w zwiazku z koncem roku?

    - jakis remanent... czego? (prowadze czyste uslugi, bez handlu),
    - oswiadczenie podatnika do US na poczatku stycznia (to wiem),
    - czy na nowy rok muszę założyć nowe księgi, czy moge kontynuuowac?
    - cos jeszcze, o czym poczatkujacy moze nie wiedziec? ;-)

    Dzieki,

    Latet

  • 4. Data: 2002-12-19 01:04:09
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Latet" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    tylko za listopad

    listopadzie?

    jak ci wyjdzie do płacenia za listopad to tak

    to juz rozliczasz w picie rocznym

    tak

    > Korzystajac z okazji, chcialem spytac, co jeszcze sie robi
    > w malej 1-os DG (+vat) w zwiazku z koncem roku?
    >
    > - jakis remanent... czego? (prowadze czyste uslugi, bez handlu),

    było na grupie że jak jest zero to wpisac w szarym polu w kpir że jest zero
    (chyba z datą na koniec roku "końcowy" (31.12.2002) i z datą (01.01.2003)
    "początkowy"

    > - oswiadczenie podatnika do US na poczatku stycznia (to wiem),

    do 20.01.2003 r

    > - czy na nowy rok muszę założyć nowe księgi, czy moge kontynuuowac?

    założyć a w starej podsumowac miesiącami chyba ze robiłeś to po każdym

    > - cos jeszcze, o czym poczatkujacy moze nie wiedziec? ;-)

    hmm ... przyglądać się fakturom które podpisujesz bo będziesz miał problemy
    jak ja w tym wątku ;))

    Sark

  • 5. Data: 2002-12-19 08:21:17
    Od: "ND" <n...@p...onet.pl>

    > IMHO tak. Tylko pamiętaj, że twoje składki ZUS są kosztem w częsci
    > opłaconej, więc zus za grudzień uwzględnisz dopiero w kosztach
    styczniowych.

    Witam,
    Czy w takim przypadku mozna ZUS za gudzien oplacic pod koniec grudnia aby
    koszt byl zaliczony do tego miesiaca (plus koszt ZUS za listopad) ?

    Pozdrawiam,
    --
    Norbert Dabrowski
    n...@p...onet.pl

  • 6. Data: 2002-12-19 09:05:45
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > było na grupie że jak jest zero to wpisac w szarym polu w kpir że jest
    zero
    > (chyba z datą na koniec roku "końcowy" (31.12.2002) i z datą (01.01.2003)
    > "początkowy"

    Ale to "zero" to czego ma dotyczyc? Zero czego?

    > założyć a w starej podsumowac miesiącami chyba ze robiłeś to po każdym

    Czy to ma sens, jesli mam 1-2 faktury w miesiacu?

    Dzieki,

    latet

  • 7. Data: 2002-12-19 09:22:30
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    > zero
    >

    > Ale to "zero" to czego ma dotyczyc? Zero czego?

    Oops, przyjąłem że jako świadczący usługi niematerialne nie masz żadnych
    towarów handlowych itp itd no i wtedy na podstawie wcześnejszych
    przekonywań Gotfryda oraz jego odpowiedzi w tym wątku
    anpol.com.pl
    wychodzi że "zerowy" trzeba wpisać

    a tu kontr opinia aby namieszać :)

    > Czy to ma sens, jesli mam 1-2 faktury w miesiacu?

    Hmm ... no w sumie masz rację, ja tak nigdy nie praktykowałem .... może
    rzeczywiście w takim przypadku poświęcic jedna stronę i zatytułowac ją tak
    jak pierwsza firmową z opisem że jest na rok 2003 i dac nową numerację.
    Logicznie rozumując nic nie stoi na przeszkodzie aby książki z kilku lat
    były spięte w jednej oprawie :)

    Sark

  • 8. Data: 2002-12-19 13:04:40
    Od: "Paweł" <g...@w...pl>

    > styczniowych.
    >
    > Witam,
    > Czy w takim przypadku mozna ZUS za gudzien oplacic pod koniec grudnia aby
    > koszt byl zaliczony do tego miesiaca (plus koszt ZUS za listopad) ?

    TAK

    Tylko pamiętaj że później w styczniu nie będziesz miał tych kosztów

  • 9. Data: 2002-12-19 14:32:07
    Od: "ND" <n...@p...onet.pl>

    > TAK
    > Tylko pamiętaj że później w styczniu nie będziesz miał tych kosztów

    Chyba ze bede postepowal podobnie (ZUS za styczen pod koniec stycznia itd.)
    Dzieki.

    Pozdrawiam,
    --
    Norbert Dabrowski
    n...@p...onet.pl

  • 10. Data: 2002-12-19 19:21:35
    Od: Gotfryd Smolik <"G.S. Newsy"@stanpol.com.pl>

    On Thu, 19 Dec 2002, Latet wrote:
    [...]
    >+ > > - jakis remanent... czego? (prowadze czyste uslugi, bez handlu),
    >+ > było na grupie że jak jest zero to wpisac w szarym polu w kpir że jest
    >+ > zero

    Chciałem zeznać że "na grupie było" jako swojego rodzaju wyjście
    awaryjne w razie zapomnienia. Dużo do paranoi twoich księgowych
    mi brakuje (prawda, prawda: już kiedyś pytałem skąd je bierzesz :])
    ale tu akurat bym linijkę odżałował: dura lex... (a przepis jest
    i czepiać się można).

    >+ > (chyba z datą na koniec roku "końcowy" (31.12.2002) i z datą (01.01.2003)
    >+ > "początkowy"
    >+
    >+ Ale to "zero" to czego ma dotyczyc? Zero czego?

    Stanu magazynowego.
    Masz zrobić remanet magazynu, robiąc podsumowanie wartości tego
    co jest na stanie - o ile pamiętam to rozporządzenie pozwala
    prawie na pewno zrobić w cenach zakupu i *chyba* pozwala
    z wyceną.
    Kwota która ci wyjdzie z podsumowania wszystkich pozycji
    "ilość*cena" - to jest wartość magazynu.

> [...]
    >+
    >+ Czy to ma sens, jesli mam 1-2 faktury w miesiacu?

    Z cytatem Sarka że nie ma zakazu trzymania kilku książek
    w jednej oprawie bym się zgodził :), aczkolwiek uwzględnij
    że potrzebne ci jest wolne miejsce na zrobienie rozliczenia
    roku - powinieneś zrobić rozliczenie:
    przychód - koszty + stan_końcowy_magazynu - stan-magazynu_z_początku_roku
    bo to podsumowanie "pójdzie" do PIT-36.
    Owo podsumowanie IM*H*O powinno być w KPiR :) !

    Jeśli nie musisz/nie chcesz się spieszyć to możesz poczekać
    z zamknięciem starej KPiR, bo a nuż jakiś "stary" koszt ci wyskoczy :)
    No i na koniec... skoro selekcjonerem (księgowych) lepszym
    jesteś niż ci od reprezentacji .pl w piłce nożnej, to może
    przypomnę że kiedyś była dyskusja iż KPiR jako dokumentu nie
    należy przepisywać....

    Podsumuj powyższe...
    IMHO powinno być cię stać na nową książeczkę za 2,50 bo to
    chyba prościej :)

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (który złożył PIT i VAT razem, nie pierwszy raz zresztą)