  • 21. Data: 2011-10-20 09:14:08
    Temat: Re: DG, Faktura, USA&USD, PayPal vs skarbówka/różnice kursowe
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 20.10.2011 11:02, Wojtek wrote:
    > tomek wystukał, co następuje:

    > No to jedziemy dalej ]:->

    :)

    > - co to jest 'konto firmowe'

    Abstrahując od tego że (chyba) wg TOS PayPal powinieneś podać pełne dane
    przez 'konto firmowe' rozumiem konto związane z dg. No i 'konto
    prywatne' też może być związane z dg jeśli go do dg używasz. I wtedy
    powinieneś je zgłosić do urzędów.

    > - w banku mam tylko konta indywidualne (i znowuż, OIMW nie ma wymogu dla DG
    > posiadania konta stricte 'firmowego' a także zgłaszania takowego),

    Skoro używasz ich do dg to są związane z dg

    > - założenie, otrzymuję wypłatę na konto dewizowe, maszeruję do banku,
    > wypłacam walutę i jadę na (prywatne) wakacje za granicę -- wciąż
    > przeliczamy? :>

    IMHO tak - powstają różnice kursowe na dzień wypłaty

    > właśnie to jest problem, że całość tych środków idzie na 'cele prywatne'

    J.w. - na konto walutowe przychodzi przelew i liczysz rk. Potem
    wypłacasz - i liczysz rk. Potem za coś płacisz tymi pieniędzmi - i jeśli
    to są zakupy prywatne to już rk nie ma. (Przy czym piszę to "z głowy"
    bez głębszej analizy więc jeśli znajdziesz tu kolejną dziurę to się nie
    zdziwię :))

    Tomek

  • 22. Data: 2011-10-20 09:17:13
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 20.10.2011 11:02, Wojtek wrote:
    > cef wystukał, co następuje:

    > uhm, problem: czemu zakładasz że sprzedaję walutę? problem2: nigdzie po
    > drodze (poza fiskusowym kpir) nie są używane złotówki? ;)

    Tutaj się z cef-em nie zgadzam - w dacie wydatku prywatnego nie ma już
    rk - ostatnie są przy wypłacie z konta. Ale upierać się nie będę jeśli
    ktoś mnie zagnie ;)

    Tomek

  • 23. Data: 2011-10-20 09:22:15
    Od: Wojtek <c...@z...cos>

    tomek wystukał, co następuje:

    > Tutaj się z cef-em nie zgadzam - w dacie wydatku prywatnego nie ma już
    > rk - ostatnie są przy wypłacie z konta. Ale upierać się nie będę jeśli
    > ktoś mnie zagnie ;)

    uhm, to jeszcze raz:
    - wystawiam fakturę USD
    - otrzymuję zapłątę w USD na konto PP
    - kupuję misia za USD z konta PP (to samo co wyżej)

    nie ma *wypłaty z konta* jako takiej ;)

  • 24. Data: 2011-10-20 09:38:57
    Od: Wojtek <c...@z...cos>

> [...]

    > jeśli to są zakupy prywatne to już rk nie ma. (Przy czym piszę to "z
    > głowy" bez głębszej analizy więc jeśli znajdziesz tu kolejną dziurę to

    hm...
    a) jeżeli coś idzie z PP na cele prywatne to nie ma elementu *wypłacania*
    b) jeżeli coś zostaje na PP i zostanie wypłacone (przewalutowanie USD-PLN)
    to z dużym prawdopodobieństwem będzie to pomniejszone o ew wydatki prywatne
    (patrz _a_) więc otrzymane USD != wypłacane USD

  • 25. Data: 2011-10-20 09:52:48
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 20.10.2011 11:38, Wojtek wrote:
> [...]
    > to z dużym prawdopodobieństwem będzie to pomniejszone o ew wydatki prywatne
    > (patrz _a_) więc otrzymane USD != wypłacane USD

    Ok, czyli jedyne prawidłowe rozwiązanie jest takie że rk liczysz także
    przy wydatkowaniu na cele prywatne

    Tomek

  • 26. Data: 2011-10-20 09:53:10
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 20.10.2011 11:22, Wojtek wrote:
> [...]
    > - wystawiam fakturę USD
    > - otrzymuję zapłątę w USD na konto PP
    > - kupuję misia za USD z konta PP (to samo co wyżej)

    Jest - przy zapłacie za misia

    Tomek

  • 27. Data: 2011-10-20 16:31:56
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    tomek wrote:

    > Tutaj się z cef-em nie zgadzam - w dacie wydatku prywatnego nie ma już
    > rk - ostatnie są przy wypłacie z konta.

    I ja też się nie zgadzam z tym co napisałem,
    ponieważ miałem na mysli to co Ty.
    Czyli jeśli wypłata z konta, to wtedy rk
    albo jesli zapłata z konta to wtedy rk.
    Zrozumiałem, że Wojtek chce kupić
    tego misia bezpośrednio płacąc z paypala.

  • 28. Data: 2011-10-20 16:33:47
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Wojtek wrote:

    > hm...
    > a) jeżeli coś idzie z PP na cele prywatne to nie ma elementu
    > *wypłacania*

    Jak "idzie", to znaczy wychodzi i znika.

> [...]
    > (przewalutowanie USD-PLN) to z dużym prawdopodobieństwem będzie to
    > pomniejszone o ew wydatki prywatne (patrz _a_) więc otrzymane USD !=

    W swojej kieszeni to już nie musisz przewalutowywać,
    boodzłotówek nie ma różnic kursowych.

  • 29. Data: 2011-10-20 16:43:50
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Wojtek wrote:

    > właśnie to jest problem.....chyba fiskusowa
    > abstrakcja...:D )

    Istota jest prosta, ale dla mnie w czasach gdy miałem zakupy
    w walucie i utrzymywałem konto walutowe, to i tak było to zbyt upierdliwe.
    Zatrudnij się na miesiąc w magazynie, to zrozumiesz
    zasadę wpływu i wypływu i wtedy i z waluta będzie wszystko jasne :-).

    Niepotrzebnie oddzielasz jakoś sztucznie pieniądze i wydatki "firmowe"
    od "prywatnych" To są Twoje pieniądze i podlegają jakiejś tam obróbce do
    celów
    podatkowch dopiero po zdecydowaniu o charakterze wydatku.
    Przecież jak masz już opodatkowane i przeliczone pieniądze, które w Twoim
    rozumieniu są już zupełnie prywatne, to przecież nic nie stoi na
    przeszkodzie
    wydać je w celu uzyskania przychodu.

  • 30. Data: 2011-10-20 17:04:10
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 20.10.2011 18:43, cef wrote:

> [...]
    > celów
    > podatkowch dopiero po zdecydowaniu o charakterze wydatku.

    O - i to jest chyba klucz.

    Tomek