  • 11. Data: 2006-12-01 09:01:29
    Temat: Re: DEFINICJE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ W RÓZNYCH USTAWACH, cz. 1 [ było Re: handel samochodami ]
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 01-12-2006 o 01:14:10 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Najpierw skompletujmy listę innych przepisów, proponuję zapis
    > z treściami dołączyć na koniec (żeby nie przesadzić z gigabajtami).
    >
    > Od siebie dorzucam:
    > - ustawa Prawo Działalności Gospodarczej, wybrane przepisy obowiązują
    > jeszcze przez 30 dni :) (no niech będzie że to dowcip, ale skoro "na
    > dzień"...)
    > - Ustawa z dnia 13 paŸdziernika 1998 r o systemie ubezpieczeń społecznych
    >
    > Co jeszcze przeoczyliśmy?

    tutaj jest kilka ale te już mamy

    http://www.pit.pl/pages/i/1052.php

  • 12. Data: 2006-12-02 09:51:03
    Temat: Re: handel samochodami
    Od: "Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak" <kazmirz@(usuń)astercity.net>

    Użytkownik "cario14" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Przyjmuje to na "stan" jakimś dokumentem ? Nie wiem jak to ugryźć , żeby
    > było
    > legal . Wiem że w większości handlarze stosują umowy in blanco , ale
    > chodzi
    > mi jak to ma być 100% legalnie. Obiło mi sie o uszy że kupuje np. na umowe
    > od
    > Kowalskiego , i robi sie DW , (dowód wewnętrzny ) i później sprzedaje na
    > fakturke - wiem że tak można robić w sklepie ze spożywka ale jak z
    > samochodami ???? Nie mam pojęcia czy ktoś mi pomoże ?

    Jeśli zbywca nie prowadzi DG w zakresie obrotu samochodami to transakcja
    bedzie podlegac PCC. Jako nabywca rzeczy do dalszej odsprzedaży bedziesz
    płatnikiem podatku od czynności cywilnoprawnych. Trzeba prowadzić odpowiedni
    rejestr i wpłacać podatek do siódmego dnia następnego miesiąca po poborze
    podatku. A dokumentowanie tego to zwykła umowa sprzedaży.
    Powyzsze jest zgodne z obecnm stanem przepisów. Od przyszłego roku ma sie
    sporo pozmieniac.

    --
    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak