  • 11. Data: 2003-02-20 09:17:53
    Temat: Re: Czy wysyłać PIT 5 za styczeń jak nie ma podatk u?
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Fajnie, ale pytanie było, czy skłądać PIT-5, gdy nie ma co płacić, a nie
    > czy płacić, gdy nie ma co płacić. To poczytajmy dalej (ten sam artykuł):
    >
    > 6. ... W terminach płatności zaliczek za miesiące od stycznia do
    > listopada podatnicy są obowišzani składać urzędom skarbowym deklaracje
    > według ustalonego wzoru o wysokości dochodu osišgniętego od poczštku
    > roku.
    >
    > Mnie kiedyś z tego wyszło, żeby składać (opisane w wątku "PIT" dwa
    > tygodnie temu).

    Bo tutaj jest IMHO wyraźnie napisane, ze składać należy zawsze.
    Tym niemniej w praktyce różnie USy do tego podchodzą i np. mój
    doczytuje się tu że takiego obowiązku nie ma ;-)

    pozd.Pix

  • 12. Data: 2003-02-20 10:00:56
    Od: zoil <p...@1...0.0.1>

    On Thu, 20 Feb 2003 08:04:03 +0000 (UTC), MartaW
    <m...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >roku.
    >
    >Mnie kiedyś z tego wyszło, żeby składać (opisane w wątku "PIT" dwa

    Dzieki za ten cytat.
    Ja odczytuję go jednak inaczej: termin _płatności_ za styczeń.
    Za styczeń moja płatność wynosi 0,00, więc jaki termin ?
    Wcale nie jestem pewien swego. Też podpadam pod tą czarną dziurę
    (dochód jest, płatności nie ma).
    Na koniec pytanie retoryczne: Czy będą w tym kraju kiedyś jasno
    określone zasady gry?

    PS
    Zaryzykuję - nie składam :)

  • 13. Data: 2003-02-20 10:03:57
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "MartaW" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]

    Późną nocą znalazłem ten artykuł :-).

> [...]
    > roku.
    >
    > Mnie kiedyś z tego wyszło, żeby składać (opisane w wątku "PIT" dwa

    Jeśli nie ma obowiązku wpłacania zaliczki, to nie można mówić o terminie
    płatności zaliczki, prawda? A zgodnie z Art.44 dopóki dochody nie przekroczą
    kwoty powodującej obowiązek zapłacenia podatku (a dla każdego podatnika, np.
    korzystające z rozmaitych odliczeń czy też rozliczającego stratę z lat
    ubiegłych) - nie ma obowiązku wpłaty zaliczki, więc konsekwentnie nie ma
    obowiązku składania PIT-u.

    Sprawa jest dla mnie względnie jasna przynajmniej jesli chodzi o
    uwzględnianie odliczeń od dochodu - taka interpretacja wynika wprost z
    ustawy. Gorzej jest z odlcizeniami od podatku (np. ubezpieczenie
    zdrowotne) - tutaj przecież "dochody przekroczyły kwotę powodującą obowiązek
    zapłacenia podatku", a podatnik pomniejszył PODATEK (a nie dochód), więc
    deklarację złożyć chyba powinien.
    Choć można argumentować odwrotnie - skoro odliczenia od podatku powoduja, że
    nia ma nic do zapłacenia, to widocznie dochody są wciąż zbyt niskie i nie
    "przekroczyły kwoty powodującą obowiązek zapłacenia podatku".

    Z trzeciej, absurdalnej strony, jak zwykle Art. 44, ust.3 pkt 1. jest
    nielogiczny, bo skoro w lutym miałem wysoki dochód, a w marcu większą stratę
    (i w skali roku jestem na minus), to o jakim obowiązku wpłacenia zaliczki
    mówi ten przepis???

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 14. Data: 2003-02-20 10:09:22
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...
> [...]
    > wykazany podatek zostaje "skonsumowany" :)
    > Nie mogli napisać że "od miesiąca kiedy po raz pierwszy wystąpi

    Nie mogli. Apaart nie mógły wykazywać się takimi sukcesami w wykrywaniu
    przestępstw skarbowych :-/.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 15. Data: 2003-02-20 10:18:12
    Od: "Łukasz Kaliński" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kartka" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości

    > Przychylam się do odpowiedzi: ja dochód 2800 to trzeba.

    Deklaracja PIT5 to DEKLARACJA NA ZALICZKĘ MIESIĘCZNĄ NA PODATEK DOCHODOWY
    Nie ma podatku - nie ma deklaracji.
    Co wiecej jezeli rozliczamy strate z lat ubieglych, to stosujemy zasade j.w.
    I oczywiscie moze sie zdarzyc, ze przez cały rok podatnik nie złoży ani
    jednego PITu 5.

    Pozdrawiam
    Łukasz

  • 16. Data: 2003-02-20 10:42:39
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Mariusz" <M...@p...onet.pl> wrote in message
    > Jak w tytule, wiem że zaraz napiszecie że nie wysyłać i wysłać dopiero
    > jak będzie podatek do zapłacenia, ale co w przypadku jak przez cały rok
    będę
    > miał stratę? Mam nie wysyłać żadnego PITa 5?
    > Słyszałem też, że niektóre US, chcą tzw. PITy zerowe, bo jak ich system
    > komputerowy nie połknie co miesiąc papierka to jest żle?
    > Poradzcie co zrobić, wysłać czy nie ???

    Jak nie chcesz robic przykrosci milajPani w US to po prostu zapytaj tam.

    Ololnie sa w Polsce stosowane 2 interpretacje. Poczatek jest podobny:

    Podatnik nie sklada pitow dokad nie zlozyl pierwszego
    a pierwszy sklada gdy
    1-interpretacaja - "podatek od podstawy >0"
    2- interpretacja - "nalezna zaliczka >0"

    Powodzenia

    Boguslaw

  • 17. Data: 2003-02-20 11:49:05
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    <pix> wziął się i napisał:
    > Bo tutaj jest IMHO wyraźnie napisane, ze składać należy zawsze.

    Ja też tak sądzę.Skoro napisane jest,że "dochody te przekroczyły kwotę
    powodującą obowiązek zapłacenia podatku" to należy rozumieć to jako
    konieczność zapłaty zaliczki.Nie ma przecież dochodów nieopodatkowanych z
    DG,a zaliczka wychodzi lub nie, tylko z powodu "ulgi w podatku"
    Deklaracja jest jakoby dokumentem z którego wynika wysokość wpłaty,więc
    skoro takowa ma wartość zero to i kwit na nią nie jest potrzebny.

    --
    Jacek

    Niczyje życie, zdrowie ani mienie nie jest bezpieczne, gdy obraduje Parlament!!

  • 18. Data: 2003-02-20 11:53:40
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Jacek" <c...@p...pl> wrote in message

> [...]
    > Deklaracja jest jakoby dokumentem z którego wynika wysokość wpłaty,więc
    > skoro takowa ma wartość zero to i kwit na nią nie jest potrzebny.

    W prawie to malo rzeczy jest na rozum...

    Prosze zauwazyc, ze w Pit napisane jest PODATEK od podstawy....

    Potem odliczenia od PODATKU a dopiero potem zaliczka.

    A w ustawie ne jest o zaliczce a o podatku...

    Boguslaw

  • 19. Data: 2003-02-20 11:57:54
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    <Boguslaw Szostak> wziął się i napisał:
    > A w ustawie ne jest o zaliczce a o podatku...

    To skoro jest mowa o podatku,to można nie płacić zaliczek.?

  • 20. Data: 2003-02-20 12:27:15
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Jacek" <c...@p...pl> wrote in message

    > To skoro jest mowa o podatku,to można nie płacić zaliczek.?

    Prosze sprobowac...

    Boguslaw