  • 1. Data: 2003-02-19 19:13:00
    Temat: Czy wysyłać PIT 5 za styczeń jak nie ma podatku?
    Od: "Mariusz" <M...@p...onet.pl>

    Jak w tytule, wiem że zaraz napiszecie że nie wysyłać i wysłać dopiero
    jak będzie podatek do zapłacenia, ale co w przypadku jak przez cały rok będę
    miał stratę? Mam nie wysyłać żadnego PITa 5?
    Słyszałem też, że niektóre US, chcą tzw. PITy zerowe, bo jak ich system
    komputerowy nie połknie co miesiąc papierka to jest żle?
    Poradzcie co zrobić, wysłać czy nie ???

    Mariusz

  • 2. Data: 2003-02-19 19:33:07
    Temat: Re: Czy wysyłać PIT 5 za styczeń jak nie ma podatku?
    Od: "Nicola" <n...@o...pl>

    Jesli dochód przekroczyl 2800 to trzeba

  • 3. Data: 2003-02-19 20:46:57
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Nicola" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Jesli dochód przekroczyl 2800 to trzeba

    A nie dopiero jak jest podatek do zapłacenia???

    BaLab

  • 4. Data: 2003-02-19 21:22:54
    Od: "Kartka" <s...@g...pl>

    Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Nicola" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > A nie dopiero jak jest podatek do zapłacenia???
    >
    > BaLab

    Przychylam się do odpowiedzi: ja dochód 2800 to trzeba.
    Agata

  • 5. Data: 2003-02-19 21:32:54
    Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl>

    Użytkownik "Kartka" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości

    > Przychylam się do odpowiedzi: ja dochód 2800 to trzeba.

    A jaka jest skala podatkowa w tym roku ?

    Karol

  • 6. Data: 2003-02-19 23:33:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 Feb 2003, BaLab wrote:

> [...]
    >+ > Jesli dochód przekroczyl 2800 to trzeba
    >+
    >+ A nie dopiero jak jest podatek do zapłacenia???

    Są różne opinie:
    - literalna - prawo stanowi że jeśli został przekroczony próg, kiedyś
    było wałkowane na grupie
    - ekologiczna - dopiero kiedy trzeba płacić.

    Wolny wybór :)
    Z zastrzeżeniem że SN od czasu do czasu przypomina iż u nas
    obowiązuje literalna wykładnia prawa... (dość często: "niestety").

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2003-02-20 01:30:43
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Kartka" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Przychylam się do odpowiedzi: ja dochód 2800 to trzeba.
    > Agata

    Dzięki, z tym, że ja nie proszę o głosowanie, a o jakąś podstawę prawną -
    numer artykułu ustawy, rozporządzenia, moze ordynacji...

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 8. Data: 2003-02-20 01:32:24
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

> [...]
    > Z zastrzeżeniem że SN od czasu do czasu przypomina iż u nas
    > obowiązuje literalna wykładnia prawa... (dość często: "niestety").

    Ja jestem za wykladnią gramatyczną, a nie dociekaniem, co ustawodawca miał
    na myśli ;-). Ale poproszę o wskazanie miejsca, gdzie prawo stanowi w
    przedmiotowej sprawie.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 9. Data: 2003-02-20 01:51:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Feb 2003, BaLab wrote:
    [...]
> [...]
    >+ > Są różne opinie:
    >+ > - literalna - prawo stanowi że jeśli został przekroczony próg, kiedyś
    [...]
    >+ Ja jestem za wykladnią gramatyczną, a nie dociekaniem, co ustawodawca miał
    >+ na myśli ;-). Ale poproszę o wskazanie miejsca, gdzie prawo stanowi w
    >+ przedmiotowej sprawie.

    Ustawa o podatku dochodowym oOF:
    +++++
    Art. 44. 1. Podatnicy osiągający dochody:

    1) z działalności gospodarczej, o której mowa w art. 14,
    3. Podatnicy, o których mowa w ust. 1, są obowiązani wpłacać zaliczki
    miesięczne.
    1) obowiązek wpłacania zaliczki powstaje, poczynając od miesiąca, w którym
    dochody te przekroczyły kwotę powodującą obowiązek zapłacenia podatku,
    -----

    Nie ma mowy o tym, co zrobić jeśli kwota "powodująca" jest przekroczona
    (i należało*by* zapłacić) ale na skutek odliczeń od podatku (zdrowotne !)
    wykazany podatek zostaje "skonsumowany" :)
    Nie mogli napisać że "od miesiąca kiedy po raz pierwszy wystąpi
    podatek do zapłacenia" :[

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2003-02-20 08:04:03
    Od: MartaW <m...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisal w
    jan.zabrze.pl:

> [...]
    > 1) obowiązek wpłacania zaliczki powstaje, poczynając od miesiąca, w
    > którym dochody te przekroczyły kwotę powodującą obowiązek zapłacenia

    Fajnie, ale pytanie było, czy skłądać PIT-5, gdy nie ma co płacić, a nie
    czy płacić, gdy nie ma co płacić. To poczytajmy dalej (ten sam artykuł):

    6. ... W terminach płatności zaliczek za miesiące od stycznia do
    listopada podatnicy są obowiązani składać urzędom skarbowym deklaracje
    według ustalonego wzoru o wysokości dochodu osiągniętego od początku
    roku.

    Mnie kiedyś z tego wyszło, żeby składać (opisane w wątku "PIT" dwa
    tygodnie temu).

    Pozdrawiam
    Marta