  • 11. Data: 2004-01-08 07:42:33
    Temat: Re: Czy w moim przypadku musze zrobic remanent?
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    Grzegorz wrote:

    > A co jeżeli w cenę usługi wliczone jest urządzenie które zostało
    > wykorzystane do jej wykonania (w tym celu zostało kupione), też
    > wliczam w remanent

    Co to za urządzenie (od strony księgowej)? Środek trwały, wyposażenie,
    inne narzędzie? I co to znaczy zostało wliczone w cene usługi? Chyba na
    fakturze nie masz: poz1. usługa taka i taka, poz2. urządzenie.
    Ogólnie: remanenty roczne nie obejmują wyposażenia firmy.

  • 12. Data: 2004-01-08 17:22:59
    Od: Grzegorz<g...@w...pl>

    Kupuje np. podzespoły komputerowe, których później używam do
    naprawy sprzętu komputerowego, albo switch (urządzenie rodzielające
    sygnał sieciowy) do instalcji sieci komputerowej. Jak to wtedy
    zakwalifikować skoro ich wartość wliczona jest w usługę?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 13. Data: 2004-01-08 18:30:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Jan 2004, Grzegorz wrote:

> [...]
    >+ sygnał sieciowy) do instalcji sieci komputerowej. Jak to wtedy
    >+ zakwalifikować skoro ich wartość wliczona jest w usługę?

    Dywagacyjnie: jako "materiał podstawowy do produkcji usługi" ? ;)
    Tak kombinuję, że materiałów to *chyba* wolno przy usłudze
    używać ? A wpisuje się je razem z "towarami handlowymi".
    Żeby była jasność: jeśli kupiłeś taki "materiał" i ci jeszcze
    leży w szafce, to podlega IMHO remanentowi.
    Jeśli jest to składnik sieci, to... to... (nie bić jakbym
    się mylił) - jeśli sieć *sprzedałeś* - nie widzę problemu.
    Ale jeśli sieć jest "twoja" - to chyba powina cała wartość
    wejść do "wartości sieci" (tu mi kaktus jeśli jasne jest
    czy to samodzielny ŚT czy "ulepszenie budynku jako inwestycja
    w obcy środek :(") i pójść w *amortyzację*...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (czekający kto mu przyłoży :))

  • 14. Data: 2004-01-09 08:17:23
    Od: Maciek Bartnik <m...@p...com>

    Dnia 2004-01-08 19:30, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
> [...]
    > czy to samodzielny ŚT czy "ulepszenie budynku jako inwestycja
    > w obcy środek :(") i pójść w *amortyzację*...
    O! Właśnie, właśnie! Niech ktoś napisze jak zaklasyfikować w ŚT
    urządzenia sieciowe typu routery, switche itp.

    Maciek