  • 1. Data: 2009-09-08 15:40:19
    Temat: Czy to jest zgodne z prawem?
    Od: "wekon" <w...@o...pl>

    Witam,
    mam takie zapytanie: miałem kontrolę skarbową w firmie, trwała miesiąc.
    Przed decyzją z kontroli przysłali komornika, który tzw. zajął na poczet
    przyszłej kary ruchomości na kwotę 9 tyś. Argumentował to tym, że jest
    podejrzenie, że nie będę chciał zapłacić itd. W ten sam dzień otrzymałem
    decyzję o karze w wysokości około 9 tyś. Następnie odwołałem się
    (przeciągali odwołanie sześć miesięcy!!!) i nagle kara spadła do 3,5 tyś (w
    pierwszej decyzji urząd ponaliczał jakieś bzdury z sufitu). Z odwołania do
    Izby zrezygnowałem bo mi szkoda czasu i nerwów za 3,5 tyś (i pewnie kolejne
    6 miesięcy). Zadeklarowałem zapłatę tej kwoty. Przyszło pismo i obciążyli
    mnie w nim kosztami egzekucyjnymi, ale wyraźnie deklarowałem, że nie
    zamierzam niczego unikać. Czy to obciążenie jest zgodne z prawem?

    Pozdrawiam

    wekon

  • 2. Data: 2009-09-08 19:57:11
    Temat: Re: Czy to jest zgodne z prawem?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Sep 2009, wekon wrote:

> [...]
    > kary ruchomości na kwotę 9 tyś. Argumentował to tym, że jest podejrzenie, że

    Hm... jak tak czytam art.33d.1 Ordynacji, to mi wychodzi że musieli
    zastosować "następuje w trybie przepisów o postępowaniu egzekucyjnym
    w administracji", bo druga wersja (opisana w Ordynacji) obejmuje
    propozycję podatnika ("wniosek strony"), więc to nie to.
    Mój wniosek: jest sens spytać się o to na .prawo.
    "Czy jeśli organ dokona zajęcia na poczet ewentualnej kary, to ma
    prawo do obciążenia ukaranego, jeśli ukarany nie uchylał się
    od wykonania zobowiąząń" - tak "w ogóle", nie tylko w sprawie
    podatków.
    Na mój rozum dopuszczenie aby ukarany płacił za egzekucję,
    która była "zbędna ale na wszelki wypadek" byłoby ... dziwne.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2009-09-08 21:22:12
    Od: "wekon" <w...@o...pl>

    > On Tue, 8 Sep 2009, wrote:
    > Na mój rozum dopuszczenie aby ukarany płacił za egzekucję,
    > która była "zbędna ale na wszelki wypadek" byłoby ... dziwne.
    >
    > pzdr, Gotfryd

    No właśnie komorniczek deklarował, że nie będe ponosił żadnych kosztów z
    tego tytułu. Pytałem po co to skoro mu deklaruję, że nie będe niczego
    unikał, że będę i tak odwoływał się od tych bzdur a on swoje: że instnieje
    obawa itd. I teraz mam płacić za ich obawy, bez sensu..W sumie 350 zł ale na
    ulicy nie leży, dziecko mi sie urodziłoto ile bym pieluch kupił, a nie
    dokładać do koryta...

    wekon

  • 4. Data: 2009-09-08 21:36:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > Na mój rozum dopuszczenie aby ukarany płacił za egzekucję,
    > która była "zbędna ale na wszelki wypadek" byłoby ... dziwne.

    Nie wnikając w szczegóły prawa podatkowego - w postępowaniu cywilnym
    nieraz dłużnik płaci za postępowanie zabezpieczające, nawet jeśli
    dobrowolnie spłaci roszczenie - np. nakaz zapłaty w postępowaniu
    nakazowym uprawnia od razu do zabezpieczenia. Jak już zabezpieczenie
    zostanie dokonane, to koszty poniesione przez wierzyciela zasądza się od
    dłużnika, choćby sam dobrowolnie uiścił potem roszczenie.

    --
    Liwiusz