  • 1. Data: 2005-09-25 20:37:08
    Temat: Czy przy DG przysługuje zwolnienie na opiekę nad dzieckiem?
    Od: Maciek Bartnik <m...@b...polbox.com>

    Witam

    Mam 5-miesięczną córkę. Żonie skończył się już urlop macierzyński,
    obecnie jest na urlopie wypoczynkowym. Żona zachorowała, dostała
    zwolnienie lekarskie na 7 dni. Czy w takim przypadku przysługuje mi
    zwolnienie na opiekę nad dzieckiem (prowadzę działalność gospodarczą,
    regularnie opłacam składki, z ubezpieczeniem chorobowym włącznie)?

    Maciek

  • 2. Data: 2005-09-25 22:43:49
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to niedziela, 25 września 2005 22:37, gdy Maciek Bartnik napisał(a)
    coś na pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

> [...]
    > zwolnienie na opiekę nad dzieckiem (prowadzę działalność gospodarczą,
    > regularnie opłacam składki, z ubezpieczeniem chorobowym włącznie)?

    Ale z czego chcesz się zwolnić? To jest Twoja DG, więc możesz się obijać na
    maksa (no pomijając, że jeśli jest to np. sklep zarejestrowany w gminie i
    tylko ty w nim sprzedajesz, to może być kłopot).

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 3. Data: 2005-09-26 09:47:32
    Od: Maciek Bartnik <m...@b...polbox.com>

    Tristan Alder napisał(a):
    > Ale z czego chcesz się zwolnić? To jest Twoja DG, więc możesz się obijać na
    > maksa (no pomijając, że jeśli jest to np. sklep zarejestrowany w gminie i
    > tylko ty w nim sprzedajesz, to może być kłopot).
    No więc pytam, czy obejmuje takie rzeczy jakieś ubezpieczenie ZUS. Jest
    to przecież forma wypadku losowego odrywającego mnie od pracy. W
    przypadku pracowników etatowych takie zwolnienie o ile wiem jest możliwe.

    Maciek