  • 1. Data: 2005-09-19 08:41:27
    Temat: Czy na pewno tak? (brutto/netto)
    Od: "Artur Obrzut" <a...@w...onet.pl>

    Witam,

    mam pytanie i bardzo prosiłbym o odpowiedź :)

    Firma realizuje zlecenie dla innej firmy na wykonanie projektów za kwotę
    3500 _netto_.
    Czy właściwe jest nstępujące wyliczenie:

    3500 PLN * 19% = 665 PLN (19% podatek dochodowy)

    3500 PLN - 665 PLN = 2835 PLN

    Czy rzeczywiście kwota która zostaje to 2835 PLN?
    Bo mnie się wydawało, że skoro 3500 to kwota netto, to właściwą kwotą
    którą płaci zleceniodawca jest 4165 PLN i po zapłaceniu podatku
    dochodowego zostaje 3500 na ręce, a nie 2835...

    Bardzo proszę o pomoc, bo naprawdę się na tym nie znam, a nie chcę się dać
    załatwić z powodu braku elementarnej wiedzy na temat podatków :)

    Z góry dziękuję za odpowiedź - R2rek

    PS: Jeśli jest coś nie tak z moim kodowaniem, to bardzo proszę o info,
    niedawno zmieniłem klienta poczty i nie wysyłałem nic od czasów zmiany...

    --
    R2rek

  • 2. Data: 2005-09-19 08:54:16
    Temat: Re: Czy na pewno tak? (brutto/netto)
    Od: "ork10" <o...@w...pl>

    > 3500 PLN * 19% = 665 PLN (19% podatek dochodowy)
    >
    > 3500 PLN - 665 PLN = 2835 PLN

    Dobrze policzyłeś, przeciez odbiorcę nie interesuje jak Ty się
    rozliczasz z podatków. No i jakie masz koszty.
    3500-koszty-podatek=Twój zarobek

  • 3. Data: 2005-09-19 09:30:46
    Od: "Artur Obrzut" <a...@w...onet.pl>

    Dnia 19-09-2005 o 10:54:16 ork10 <o...@w...pl> napisał:

    > Dobrze policzyłeś, przeciez odbiorcę nie interesuje jak Ty się
    > rozliczasz z podatków. No i jakie masz koszty.
    > 3500-koszty-podatek=Twój zarobek

    Dziękuję za odpowiedź.

    Hmm... To by znaczyło że źle policzyłem.

    Ale czy na pewno?
    Jeśli odbiorcę nie obchodzą podatki osoby sprzedającej, to czemu jak idę
    do sklepu i kupuję coś za 3500 netto - obok jest dopisana kwota brutto
    którą w rzeczywistości płacę...

    Czy rzeczywiście

    3500 NETTO - podatek = Mój zarobek,
    czy
    3500 BRUTTO - podatek = Mój zarobek?

    Wydawało mi się zawsze że taka jest właśnie różnica między brutto a netto.

    R2rek

  • 4. Data: 2005-09-19 10:03:05
    Od: "studio-light" <i...@W...pl>

> [...]
    > Jeśli odbiorcę nie obchodzą podatki osoby sprzedającej, to czemu jak idę
    > do sklepu i kupuję coś za 3500 netto - obok jest dopisana kwota brutto

    Nie myl podatku dochodowego z VAT.

    pzdr
    W.

  • 5. Data: 2005-09-19 10:18:46
    Od: "Artur Obrzut" <a...@w...onet.pl>

    Dnia 19-09-2005 o 12:03:05 studio-light <i...@W...pl>
    napisał:

    [ciach]

    > Nie myl podatku dochodowego z VAT.

    Ok, teraz rozumiem :)
    Błąd właśnie kosztował mnie 650 PLN. Cholera.

    Wielkie dzięki za odpowiedzi.

    Pozdrawiam.

    --
    R2rek

  • 6. Data: 2005-09-19 17:23:46
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Artur Obrzut <a...@w...onet.pl> wrote:
    > 3500 NETTO - podatek = Mój zarobek,
    > czy
    > 3500 BRUTTO - podatek = Mój zarobek?
    >
    > Wydawało mi się zawsze że taka jest właśnie różnica między brutto a netto.

    Jeśli to firma świadczy usługę firmie, to '3500 netto' oznacza, że na fakturze
    kwota bez VATu wyniesie 3500 zł (a z VATem 4270 zł). Z tych 3500 zł zapłacisz
    potem 19% podatku (albo i mniej, jeśli masz jakieś koszty, podobnie jak mniej
    możesz zapłacić VATu, tzn. zostanie Ci coś z tych 770 zł).

    Natomiast w rozliczeniach między firmą a pracownikiem 'netto' oznacza
    wynagrodzenie 'na rękę' po odjęciu podatków, ZUSów, itd.

    P.