  • 1. Data: 2010-08-13 07:22:42
    Temat: Czy można podpiąć to pod sprzedaż ciągłą?
    Od: i...@z...net

    Klienci składają u mnie zamówienia na personalizowane płytki z
    laminatu, które mój podwykonawca graweruje zgodnie z życzeniem
    Klienta. Do tej pory odbierałam fakturę zbiorczą na usługę
    grawerowania i księgowałam ją w ostatnim dniu miesiąca. Natomiast
    zastanawiam się czy :

    1) nie powinnam sporządzać opisu towaru handlowego, przy każdym
    odbiorze grawerowanych płytek ( z tym, że w miesiącu jest tego
    kilkadziesiąt :/ )
    2) czy mogę podpiąć to pod sprzedaż ciągłą ( nie mamy umowy spisanej,
    współpracujemy na zasadzie umowy ustnej ) i brać fakturę bez dnia,
    tylko z miesiącem i rokiem ?

  • 2. Data: 2010-08-13 07:49:50
    Temat: Re: Czy można podpiąć to pod sprzedaż ciągłą?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 13-08-2010 09:22, i...@z...net pisze:
> [...]
    > 2) czy mogę podpiąć to pod sprzedaż ciągłą ( nie mamy umowy spisanej,
    > współpracujemy na zasadzie umowy ustnej ) i brać fakturę bez dnia,

    Sprzedaż ciągła dotyczy usług a Ty sprzedajesz towar.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2010-08-13 08:29:38
    Od: i...@z...net

    On 13 Sie, 09:49, Maddy <m...@e...com.pl> wrote:

    > Sprzedaż ciągła dotyczy usług a Ty sprzedajesz towar.
    >
    > --
    > *** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność ***
    >
    > Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    > JID m...@e...com.pl
    > GG: 5303813

    Ok, dziękuję, czy wobec tego jest jakaś inna metoda zaksięgowania
    tego,aby uniknać każdorazowego opisywania towaru?

  • 4. Data: 2010-08-13 09:11:40
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    To zacznijmy od początku.

    W dniu 13-08-2010 10:29, i...@z...net pisze:
> [...]

    Nie do końca prawidłowo, ale Urzędy tolerują.
    W każdym razie kwestia niezachowania terminu wystawienia faktury za
    usługę (7 dni) obarcza sprzedawcę a nie kupującego.

    O ile tylko grawer na fakturze podaje np. ilość wygrawerowanych płytek,
    albo ilość usług (Grawerowanie - 15 szt - komiczne ale często spotykane)
    to faktura jest ok.

    Dla celów podatkowych - nie. Dla porządku w rozliczeniach z podwykonawcą
    - może być przydatne.

    A kupujesz towar czy może usługę (obróbka Twojego materiału przez
    podwykonawcę).

    Czy kupujesz te płytki, które dajesz potem do grawerowania czy grawer
    daje swój materiał?

    Jeżeli kupujesz czyste płytki, dajesz do grawerowani, i grawerowaną
    płytkę sprzedajesz dalej, to produkujesz a nie handlujesz (jakbyś
    prowadziła KH to byłaby to duża róznica - inne pozycje w przychodach RZiS).
    To co odbierasz od grawera to nie jest dla Ciebie towar handlowy tylko
    produkt po obróbce obcej (znowu inne pozycje w RZiS - w kosztach
    materiały plus usługi).

    > Ok, dziękuję, czy wobec tego jest jakaś inna metoda zaksięgowania
    > tego,aby uniknać każdorazowego opisywania towaru?

    Zaksięgować usługę, którą faktycznie kupujesz.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2010-08-13 09:50:31
    Od: i...@z...net

> [...]
    > materiały plus usługi).
    >

    > --
    > *** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność ***

    Grawer daje swoją płytkę i wszystko co jest potrzebne, a więc to mój
    towar. Dziękuję bardzo za pomoc.