  • 11. Data: 2003-05-08 12:30:09
    Temat: Re: Czy można płacić mniejszy ZUS np. o 50%?
    Od: "Jacek S." <i...@p...fm>

    Jeżeli chodzi o umowę zlecenie to niestety nie mogę się z tym zgodzić -
    kwota składek jest ściśle zależna od wysokości dochodu.

    Pozdrawiam,
    Jacek S.

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 12. Data: 2003-05-08 13:19:20
    Od: "Sebasto" <s...@w...pl>

    > Jeżeli chodzi o umowę zlecenie to niestety nie mogę się z tym zgodzić -
    > kwota składek jest ściśle zależna od wysokości dochodu.

    No zgadza się, ale przecież można nie płacic Zusu od działalności
    gospodarczej tylko pod warunkiem ze zarabia się minimum krajowe.
    Chyba czegos tu nie rozumiem ( ? )

    Sebasto

  • 13. Data: 2003-05-08 13:27:10
    Od: " " <a...@N...gazeta.pl>

    Jacek S. <i...@p...fm> napisał(a):

    > Jeżeli chodzi o umowę zlecenie to niestety nie mogę się z tym zgodzić -
    > kwota składek jest ściśle zależna od wysokości dochodu.

    Fakt, ale... skladka musi byc odprowadzana z stosunku ktory powstal
    pierwszy, czyli umowa zlecenie musiala byc podpisana zanim zostala zalozona DG

    pozdr,
    al3ks

  • 14. Data: 2003-05-08 22:56:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    ************

    >+ Chyba czegos tu nie rozumiem ( ? )

    Na um. zlecenie nie "zarabia się" w znaczeniu "dochodu ze stosunku
    pracy". Inny paragraf w ustawie o ubezp. społ, a AFAIK tam już
    nie ma wzmianki o limicie :)
    Pensja - tak (limit), zlecenie - nie.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 15. Data: 2003-05-08 23:28:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 May 2003, wrote:

    >+ ela <l...@w...pl> napisał(a):
    >+
    >+ > Z mojego doświadczenia Firma zaproponowała zatrudnienie na umowe zlecenie
    [...]
    >+ Bzdura, niezależnie od kwoty zatrudnienia,

    Jak mnie uświadomiono, "zatrudnienie" jest tożsame z "zatrudnieniem
    ma umowę o pracę" i w tym tkwi błąd w zdaniu Eli.

    >+ składki muszą być odprowadzane od
    >+ minimalnej krajowej ustalonej na poziomie 800[korekta] pln brutto

    Ale najwyraźniej chodziło o bycie zleceniobiorcą a nie pracownikiem :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 16. Data: 2003-05-09 09:26:42
    Od: "Biedrona" <m...@b...com>

    > Na um. zlecenie nie "zarabia się" w znaczeniu "dochodu ze stosunku
    > pracy". Inny paragraf w ustawie o ubezp. społ, a AFAIK tam już
    > nie ma wzmianki o limicie :)
    > Pensja - tak (limit), zlecenie - nie.

    mozesz podać który paragraf ???

  • 17. Data: 2003-05-10 22:49:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 May 2003, Biedrona wrote:

> [...]
    >+ > pracy". Inny paragraf w ustawie o ubezp. społ, a AFAIK tam już
    >+ > nie ma wzmianki o limicie :)
    >+ > Pensja - tak (limit), zlecenie - nie.

    *Sądzę* że 1b oraz 2 w art.9, ale to tylko z ekspresowego zajrzenia (a nie
    możesz samodzielnie ? ;):
    +++++
    1a. Ubezpieczeni wymienieni w ust. 1, których podstawa wymiaru składek na
    ubezpieczenia emerytalne i rentowe z tytułu stosunku pracy, członkostwa w
    spółdzielni, służby, pobierania œwiadczenia socjalnego lub zasiłku
    socjalnego w przeliczeniu na okres miesišca jest niższa od okreœlonej
    w art. 18 ust. 4 pkt 5a,
    podlegajš również obowišzkowo ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym z
    innych tytułów, z zastrzeżeniem ust. 1b i art. 16 ust. 10a.
    2. Osoba spełniajšca warunki do objęcia obowišzkowo ubezpieczeniami
    emerytalnym i rentowymi z kilku tytułów, o których mowa w art. 6 ust. 1
    pkt 2,
    4-6 i 10, jest objęta obowišzkowo ubezpieczeniami z tego tytułu, który
    powstał najwczeœniej. [....]
    -----

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 18. Data: 2003-05-13 13:54:17
    Od: "ela" <l...@w...pl>

> [...]
    Firmie

    > Bzdura, niezależnie od kwoty zatrudnienia, składki muszą być odprowadzane
    od
    > minimalnej krajowej ustalonej na poziomie 8000 pln brutto (chyba, że kwota
    > zatrudnienia jest wyższa)
    >
    > al3ks

    Zapytaj w ZUS ie - może warto
    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 19. Data: 2003-05-13 15:33:53
    Od: "uncas" <c...@p...onet.pl>

    ela wrote:

    > Zapytaj w ZUS ie - może warto

    A co z przepisem ustawy:
    "2. Osoba spełniająca warunki do objęcia obowiązkowo ubezpieczeniami
    emerytalnym i rentowymi z kilku tytułów, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt
    2, 4-6 i 10, jest objęta obowiązkowo ubezpieczeniami z tego tytułu, __który
    powstał najwcześniej__." ?

    W przypadku gdy DG została założona wczesniej,
    ZUS trzeba płacić chyba własnie od DG.
    Czy w Twoim przypadku 'umowa zlecenie' było pierwsze???

    --
    Pozdrawiam uncas
    No one wants you when you lose...