  • 1. Data: 2006-11-19 16:32:35
    Temat: Czy mogę umowę cywilną wrzucić w KUP ?
    Od: "TK" <t...@w...pl>

    Witam , jestem trochę świeży w Byznesie, więc z góry przepraszam za brak
    podstawowej wiedzy.
    Rozpocząłem DG - bez VAT, prowadzę KPiR. Nabyłem sobie leciwy komputer - 800
    zł , od osoby prywatnej, spisaliśmy umowę - ja podałem dane firmy. Czy mogę
    taką umowę wrzucić jako koszt, wprowadzając oczywiście komputer do ewidencji
    wyposażenia ?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2006-11-19 18:00:52
    Temat: Re: Czy mogę umowę cywilną wrzucić w KUP ?
    Od: "Magdi" <m...@a...pl>

    Użytkownik "TK" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mogę
    > taką umowę wrzucić jako koszt, wprowadzając oczywiście komputer do

    tak, możesz

    Magdi

  • 3. Data: 2006-11-20 07:51:18
    Od: "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sun, 19 Nov 2006 19:00:52 +0100, Magdi napisał(a):

    > U?ytkownik "TK" <t...@w...pl> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > tak, mo?esz

    I nie wpisuj do ewidencji wyposażenia bo wartość<1500 i można po prostu
    wpisać w koszty. Chyba, że chcesz robić jakąś bardzo drogą rozbudowę tego
    kompa. Ale wtedy też lepiej nie do EW a od razu do ewidencji środków
    trwałych.

  • 4. Data: 2006-11-20 20:39:51
    Od: "Jacek Rakowski [www.goldap.info.pl]" <w...@g...net>

> [...]
    > 800
    > zł , od osoby prywatnej, spisaliśmy umowę - ja podałem dane firmy. Czy

    Jak dobrze pamiętam z poprzednich dyskusji na pl.soc.prawo.podatki to nie.
    Umowa nie daje podstaw do zaliczenia czegoś do kosztów. Podstawą do
    "wrzucenia" do kosztów rachunek lub faktura. Z reguły jednak przy każdej
    umowie jest rachunek ("kupujacy zapłacił dla sprzedającego ...zł").