  • 1. Data: 2009-01-29 20:39:27
    Temat: Czy moge sprzedac cos czego nie mam ?
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl-skasujto>

    Witam
    Ktos cos chce kupic (posiadam DG). Ale to cos kosztuje kupe kasy. Czy jest
    taka mozliwosc, ze wystawiam fakture VAT (nie proforma) kupujacemu, dostaje
    kase a towar dopiero za ta kase kupuje i mu dostarczam ?
    Chodzi mi oczywsicie o aspekt prawno-podatkowy a nei o to czy kupujacemu to
    pasuje czasowo

    Fantom
    ps. Pytalem juz na pl.soc.prawo ale skierowali mnie tutaj (a odpowiedzi byly
    rozne)

  • 2. Data: 2009-01-29 20:57:09
    Temat: Re: Czy moge sprzedac cos czego nie mam ?
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 29-01-2009 o 21:39:27 Fantom <s...@p...onet.pl-skasujto> napisał(a):

    > Ktos cos chce kupic (posiadam DG). Ale to cos kosztuje kupe kasy. Czy jest
    > taka mozliwosc, ze wystawiam fakture VAT (nie proforma) kupujacemu, dostaje
    > kase a towar dopiero za ta kase kupuje i mu dostarczam ?

    Możesz wystawić fakturę zaliczkową (jeśli dostaniesz zaliczkę czy przedpłatę).
    Faktura "normalna" dokumentuje przeniesienie prawa do rozporządzania jak właściciel,
    a więc musiałbyś to dostarczyć żeby móc taką wystawić.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek