  • 1. Data: 2003-11-20 16:14:34
    Temat: Czy moge placic podatek bez ZUS
    Od: Wilhelmina <o...@p...fm>

    Witam
    Wyobrazmy sobie taka hipotetyczna sytuacje.
    Nie mam pracy, nie mam prawa do zasilku, czyli tak na prawde nie place
    ZUSu ani nic takiego.
    Mam natomiast mieszkanie, ktore moglabym wynajmowac, powiedzmy ze za
    600pln/mies.
    I teraz wiadomo, ze od tego co wynajme place podatek ok. 100pln.
    Natomiast jak sie ma do tego ZUS. Czy moge w takiej sytuacji go nie
    placic?
    Bo przeciez nie zaloze dzialalnosci, bo to by wchlonelo caly moj
    zarobek??

    olga

    --
    http://www.olga.prv.pl -----> o Rosji, lataj?cym Pikusiu i nie
    tylko

  • 2. Data: 2003-11-20 21:02:43
    Temat: Re: Czy moge placic podatek bez ZUS
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    W Ustawie o systemie ubezpieczen spolecznych znajdziesz katalog osób
    podlegajacych ubezpieczeniu. Wynajmujacych mieszkanie tam nie ma, wiec
    placic nie musisz.

  • 3. Data: 2003-11-20 21:51:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Nov 2003, Wilhelmina wrote:
    [...]
> [...]
    >+ I teraz wiadomo, ze od tego co wynajme place podatek ok. 100pln.
    >+ Natomiast jak sie ma do tego ZUS. Czy moge w takiej sytuacji go nie

    Dobrze rozumujesz. Najem może być oddzielnym źródłem przychodu.
    Składa się PIT-5 (nie wiem co przy ryczałcie) i tyle.

    pozdrowienia, Gotfryd