  • 1. Data: 2009-03-22 13:28:11
    Temat: Czy dostawca Internetu powinien wysylac rachunki i faktury?
    Od: "A...@g...com" <l...@1...0.0.1>

    Witam,

    Mam taki zapytanie: czy dostawca Internetu zobowiazany jest przesylac mi
    jakies faktury, rachunki, itp?

    Od grudnia 2007 roku mialem, jak mi sie wydawalo, zawieszony Internet.
    Teraz, tj. w polowie marca 2009, dostawca przyslal mi Informacje, ze zalegam
    z oplatami, a ja w wyniku zamieszania (byly problemy z tym Internetem) bylem
    przekonany ze jest zawieszony i korzystalem od innego dostawcy.

    Pewnie sie okaze, ze to moja wina, tylko czy dostawca nie powinien przyslac
    jakiej faktury, rachnki - cos co by mi dalo do zrozumienia, ze swiadcza
    usluge? Minelo 1.25 roku!

    Pzodrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2009-03-22 19:49:53
    Od: "Dawid" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > przyslac
    > jakiej faktury, rachnki - cos co by mi dalo do zrozumienia, ze swiadcza

    Jesli masz umowe spiana to nie musiał. Podstawa jest umowa

    A co do wypowiedzenia musisz miec potwierdzone na pismie ze otrzymał
    wypowiedzniee (wystarczy potwierdzenie z poczty z poleconego)

  • 3. Data: 2009-03-23 09:48:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 22 Mar 2009, A...@g...com wrote:

    > Witam,
    >
    > Mam taki zapytanie: czy dostawca Internetu zobowiazany jest przesylac mi
    > jakies faktury, rachunki, itp?

    W prawie telekomunikacyjnym jest "hak" nakazujący wysyłanie faktur.
    Nie daje to jednak podstawy do niepłacenia - można nie płacić tylko
    w takim zakresie, w jakim *z umowy* wynika że podstawą zapłaty
    konkretnej kwoty jest dostarczona faktura.
    Zazwyczaj wszelkiego rodzaju abonamentów to nie obejmuje
    (bo po co dostawca ma sobie komplikować życie...) no i nic nie
    zmienia w zakresie w którym dostawca usługi *później* zgłosi się
    po pieniądze - bo mi wychodzi, że chcesz podważyć ich roszczenia
    metodą "nie daliście *kiedyś* kwitka to *teraz* nie zapłacę".
    Nie przejdzie...
    Osobna sprawa, to czy *faktycznie* tę usługę świadczyli (jak kabel
    był i "tylko" w niego nie korzystałeś, to oczywiście świadczyli).

    pzdr, Gotfryd