  • 11. Data: 2010-02-15 14:00:02
    Temat: Re: Czy US ma prawo żądać dowolnych dokumentów?
    Od: Adam Kłobukowski <a...@k...pl>

    spp pisze:

    > Art. 2787 par. 3 OP.

    Nic z tych rzeczy. Przepis mówi 'w miarę możliwości', zaś praktyka jest
    następująca: udostępnisz pomieszczenie, to będą sprawdzać na miejscu.
    Jeśli nie udostępnisz - zabierają wszystkie dokumenty i sprawdzają u
    siebie. Opcja pierwsze jest zazwyczaj prostsza i wygodniejsza dla
    wszystkich.

    Adam Kłobukowski

  • 12. Data: 2010-02-15 14:01:00
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-02-15 14:51, Tomek pisze:

    > Kurcze - kiedy była ta kolosalna nowelizacja ;) ?

    :)

    Art. 287 par. 3.

    "3. Kontrolowany ma obowiazek w wyznaczonym terminie udzielac wszelkich
    wyjasnien dotyczacych przedmiotu kontroli, dostarczac kontrolujacemu zadane
    dokumenty oraz zapewnic kontrolujacemu warunki do pracy, a w tym w miare
    mozliwosci udostepnic samodzielne pomieszczenie i miejsce do przechowywania
    dokumentów."

    --
    spp

  • 13. Data: 2010-02-15 14:02:17
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-02-15 15:00, Adam Kłobukowski pisze:

> [...]
    > Jeśli nie udostępnisz - zabierają wszystkie dokumenty i sprawdzają u
    > siebie. Opcja pierwsze jest zazwyczaj prostsza i wygodniejsza dla

    Praktykę znam a przepis jest jasny aż do bólu. :)

    --
    spp

  • 14. Data: 2010-02-15 16:03:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 Feb 2010, spp wrote:

    > A to akurat nawet na Twój koszt. :(

    ...przy czym ten koszt może mieć wymiar czasu - własnego lub
    pracownika. Nie ma wymogu tłumaczenia "urzędowego".
    Przedstawia się tłumaczenie i ono ma być "wiarygodne", tyle.

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2010-02-16 12:15:28
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (15.02.2010 17:03), Gotfryd Smolik news wrote:

    > ...przy czym ten koszt może mieć wymiar czasu - własnego lub
    > pracownika. Nie ma wymogu tłumaczenia "urzędowego".
    > Przedstawia się tłumaczenie i ono ma być "wiarygodne", tyle.

    Zastanawia mnie jedno - tłumacz jak tłumaczy 40 stron dziennie to jest
    superszybki. Więc jeżeli mnie poproszą w poniedziałek o tłumaczenie
    jakiejś umowy powiedzmy 200 stronicowej, to wg. normalnego tempa
    tłumaczenia - będą ją mieli za tydzień.

    Jak w praktyce to wygląda? Bo przecież kilka takich tłumaczeń i kontrola
    trwa nie kilka dni a kilka miesięcy.

    p. m.