  • 1. Data: 2002-07-22 08:04:44
    Temat: Czy US jest w stanie...
    Od: "nijou" <n...@g...pl.fuck.spammers.org>

    ...zajrzec mi do komputera bedacego w ew. srodkow trwalych i stwierdzic,
    czy podzespol zakupiony na firme (proc, plyta, karta grafiki etc.) jest
    tam faktycznie wstawiony? Chce kupic pare podzespolow na firme, ale...
    sa za nowe jak na firmowy komp bedacy w EŚT...

    nijou

  • 2. Data: 2002-07-22 08:31:12
    Temat: Re: Czy US jest w stanie...
    Od: "Mich" <p...@w...pl>

    > ...zajrzec mi do komputera bedacego w ew. srodkow trwalych i stwierdzic,
    > czy podzespol zakupiony na firme (proc, plyta, karta grafiki etc.) jest
    > tam faktycznie wstawiony?

    Oko fiskusa z luboscią lubi porównywac spis inwentarza ze stanem
    faktycznym a łapa fiskusa moze dotrzec wszedzie ! :-)
    US ma bardzo szerokie uprawnienia kontrolne.
    Ryzyko - teoretycznie jest spore, a w praktyce ... ?

    Chce kupic pare podzespolow na firme, ale...
    > sa za nowe jak na firmowy komp bedacy w EŚT...
    >
    > nijou

    tu nie rozumiem ? Kupić podzespoły, odliczyć vat, wpisać w koszty i nie
    zainstalować ?

  • 3. Data: 2002-07-22 12:34:01
    Od: "nijou" <n...@g...pl.fuck.spammers.org>

    "Mich":

    | Chce kupic pare podzespolow na firme, ale...

    | tu nie rozumiem ? Kupić podzespoły, odliczyć vat, wpisać w koszty i
    nie
    | zainstalować ?

    Chce np. kupic twardy dysk na moja dzial. gosp., ale do domowego
    komputera. W firmowym P166MMX mam dysk 2 GB i niech tak zostanie, nowy
    dysk wyladuje w komputerze prywatnym. Chodzi o wpisanie go w koszty.
    Zdaje sobie sprawe ze to niezbyt OK wobec fiskusa, tylko - czy IM sie
    bedzie chcialo grzebac w moim kompie i patrzec jaki tam jest dysk???
    Zagadnienie troche teoretyczne, ale jestem ciekaw.

    nijou

  • 4. Data: 2002-07-22 12:50:47
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "nijou" <n...@g...pl.fuck.spammers.org> napisał w wiadomości
> [...]
    > bedzie chcialo grzebac w moim kompie i patrzec jaki tam jest dysk???
    > Zagadnienie troche teoretyczne, ale jestem ciekaw.

    To chyba by musieli z bieglym przyjsc :-). Przeciez nawet na 100 GB
    dysku można założyć 2 GB partycje i tylko ja będzie widział SO. Zresztą
    ten 100 GB dysk służy Ci do archiwizacji danych i zgodnie z procedurą
    PBD2002/01/282 przchowujesz go w innym pomieszczeniu (innej lokalizacji)
    aby w razie pożaru urchonić dane firmowe przed zniszczeniem.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 5. Data: 2002-07-22 13:01:33
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "BaLab" [...]

    > To chyba by musieli z bieglym przyjsc :-). Przeciez nawet na 100 GB
    > dysku można założyć 2 GB partycje i tylko ja będzie widział SO.

    Bios widzi caly dysk, Fdisk tez...

> [...]
    > PBD2002/01/282 przchowujesz go w innym pomieszczeniu (innej lokalizacji)
    > aby w razie pożaru urchonić dane firmowe przed zniszczeniem.

    Wiec moze by go tak "na kieszen" ?

    Boguslaw

  • 6. Data: 2002-07-22 13:05:29
    Temat: Odp: Czy US jest w stanie...
    Od: "glos" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik BaLab <b...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ahgvdj$8po$...@n...tpi.pl...

    > To chyba by musieli z bieglym przyjsc :-). Przeciez nawet na 100 GB
    > dysku można założyć 2 GB partycje i tylko ja będzie widział SO.

    niekoniecznie - wystarczy sprawdzic fakture + oznaczenie na dysku + ew.
    karte gwarancyjna.
    Inna sprawa, ze urzednik musi wiedziec, jak wyglada dysk :)

    > ten 100 GB dysk służy Ci do archiwizacji danych i zgodnie z procedurą
    > PBD2002/01/282 przchowujesz go w innym pomieszczeniu (innej lokalizacji)
    > aby w razie pożaru urchonić dane firmowe przed zniszczeniem.

    ew. dysk moze byc w naprawie ;)

    --

    pozdrawiam,

    glos

  • 7. Data: 2002-07-22 13:29:57
    Od: "Mich" <p...@w...pl>

> [...]
    > dysk wyladuje w komputerze prywatnym. Chodzi o wpisanie go w koszty.
    > Zdaje sobie sprawe ze to niezbyt OK wobec fiskusa,

    a fiskus jest OK wobec podatników? - ale nie oto chyba chodzi...

    tylko - czy IM sie
    > bedzie chcialo grzebac w moim kompie i patrzec jaki tam jest dysk???
    > Zagadnienie troche teoretyczne, ale jestem ciekaw.
    >
    > nijou

    Urząd Skarbowy, czy szerzej rzecz ujmując, aparat karno-skarbowy ma
    własciwie nieograniczone możliwosci kontrolne podatników. Oczywiście -
    zgodnie z procedura, ordynacją podatkową, przepisami podatkowymi ,.. itd.
    Więc
    teoretycznie - mogą zainteresowac sie takim dyskiem twardym. Musiałby jednak
    podatnik juz bardzo podpasć, aby go rezebrać tak do rosołu, albo mieć pecha
    i trafić na jakiego referenta skarbowego - miłośnika i eksperta od twardych
    dysków. W dobie dzisiejszych trudności na rynku pracy różni ludzie pukają do
    drzwi kadrowców w US, więc kto ich tam wie ... :-))

    Jesli, jednak chodzi o przytoczone przec Ciebie przykłady - sprawa nie
    wyglada tak tragicznie. Mozna np.wciagnąc ten "ulepszony" komputer domowy do
    ewidencji srodków trwałych, lub mozna uzasadnic zakup dodatkowych elementów
    potrzebami dzialalnosci gospodarczej. Byc moze Twoja dzialalnosc wymaga
    posiadania w zapasie czterech procesorów i kilku dyskow twardych, albo dysk
    twardy w komputerze domowym sluzy do archiwizowania danych firmowych.
    Podatnik zalicza to w koszty, co uzna za stosowne ( czyli co sluzy
    osiągnieciu przychodu z dzialalnosci)

    pozdrowienia

  • 8. Data: 2002-07-22 18:33:35
    Od: "Kamila" <K...@2...pl>

    A czy US może grzebać w moich danych w komputerze będącym środkiem trwałym?
    K.

  • 9. Data: 2002-07-23 07:26:53
    Od: "justyna" <s...@w...pl>

    można tak...czemu nie, ale potem jak znajdą dziurę to suię potłumaczysz...

    justyna