  • 1. Data: 2002-06-11 14:50:11
    Temat: Czy NIP muszę załatwiać przez płatnika?
    Od: "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl>

    Byłem dzisiaj w US, aby otrzymać NIP, który jest mi potrzebny do podpisania
    umowy zlecenia (jestem studentem i NIPu jeszcze nie mam). Mam już odpowiedni
    formularz (NIP-3) i według pani, z którą w US rozmawiałem, muszę ten
    formularz zawieźć do firmy (która będzie płatnikiem), dla której robię
    zlecenie i ona go stempluje, wpisuje swój NIP i dopiero odsyła go do US,
    poczym ja dopiero dostają z us NIP.
    Mam więc pytanie, czy nie można tego załatwić osobiście bez firmy?
    A co gdybym chciał otrzymać NIP na przyszłość (nie mając jeszcze żadnej
    firmy dla której robię zlecenie)?

    W polu E (68 i 69) formularza NIP-3, w którym wpisuje się dane dotyczące
    firmy (płatnika) pisze: "Należy wypełnić tylko wówczas, gdy formularz
    zostanie przekazany do us przez płatnika w sposób określony w art.8
    ustawy" - tak więc czy można w inny sposób?

  • 2. Data: 2002-06-11 16:25:40
    Temat: Re: Czy NIP muszę załatwiać przez płatnika?
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 11 Jun 2002, -=Przemek=- wrote:
    [...]
    >+ Mam więc pytanie, czy nie można tego załatwić osobiście bez firmy?

    Musi się dać: jakbyś chciał np. wynajmować mieszkanie to sam
    będziesz płatnikiem.
    Daleko masz do tej skarbówki ? ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-06-11 17:39:02
    Od: "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl>

    napisał w wiadomości

    > Musi się dać: jakbyś chciał np. wynajmować mieszkanie to sam
    > będziesz płatnikiem.
    > Daleko masz do tej skarbówki ? ;)

    no tak pół miasta :)
    Też mi coś właśnie nie pasowało, tylko że jak mam złożyć to nie przez
    płatnika?
    Po prostu wypisać formularz NIP-3 i oddać z nie wypełnionymi polami
    zawierającymi dane o płatniku?
    Czy jakoś inaczej?

  • 4. Data: 2002-06-11 21:44:49
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze c...@d...alter.pl:

> [...]
    > płatnika?
    > Po prostu wypisać formularz NIP-3 i oddać z nie wypełnionymi polami

    Możesz oddać sam, możesz nawet wysłąć pocztą, tylko spisz swoje dokładne
    dane zgodnie z dowodem osobistym (uważaj np. na drugie imię)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Tylko niekiedy szczęście bywa darem, najczęściej trzeba o nie walczyć."
    Paulo Coelho

  • 5. Data: 2002-06-11 21:59:08
    Od: "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Możesz oddać sam, możesz nawet wysłąć pocztą, tylko spisz swoje dokładne
    > dane zgodnie z dowodem osobistym (uważaj np. na drugie imię)

    czyli wypisać normalnie formularz NIP-3 bez żadnej firmy będącej płatnikiem
    i tyle?

  • 6. Data: 2002-06-12 21:03:24
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a c...@d...alter.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > czyli wypisać normalnie formularz NIP-3 bez żadnej firmy będącej
    > płatnikiem i tyle?

    TAK!!!

    --
    Pozdrawia... Budzik