  • 1. Data: 2008-12-10 21:07:22
    Temat: Czesne w szkole prywatnej - ciekawe wytłumaczenie
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    Witam.
    Niedawno rozmawiałem z księgową ze szkoły prywatnej a dokładniej -
    społecznej.

    Wg niej czesne które zbierają nie stanowi podstawy opodatkowania gdyż gdyby
    odprowadzali (szkoła jako przedsiębiorstwo) podatek od wpłat rodziców to
    byłoby to podwójne opodatkowanie. Raz już podatek został zabrany przez
    pracodawców którzy wypłacają pensje rodzicom.

    Być może jej tok myślenia jest dobry
    Ale jeżeli jest dobry to na tej samej zasadzie moja firma komputerowa
    świdcząc uslugi na rzecz osoby fizycznej nie powinna zaliczać wynagrodzenia
    za te usługi do podstawy opodatkowania bo przecież już raz te pieniądze były
    opodatkowane.

    Jak to więc jest z opodatkowaniem czesnego ?

    --
    PawełJ

  • 2. Data: 2008-12-13 09:23:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Dec 2008, pawelj wrote:

> [...]
    > byłoby to podwójne opodatkowanie. Raz już podatek został zabrany przez
    > pracodawców którzy wypłacają pensje rodzicom.

    Raczej nie, to Twój tok myślenia jest dobry :)
    Dochody przeznaczone lub zużyte na pewne cele nie są opodatkowane, tego
    czy różnica między czesnym ze szkoły społecznej w wydatkami (dochód)
    jest opodatkowana nie wiem, ale na moje oko zwyczajnie podpada pod
    zwolnienie art.17.1.45 opisane w art.17.8 ustawy:

    > Ale jeżeli jest dobry to na tej samej zasadzie moja firma komputerowa
    > świdcząc uslugi na rzecz osoby fizycznej nie powinna zaliczać wynagrodzenia

    :)
    Niestety podatek dochodowy "płaci każdy".
    Chyba że coś nie podlega albo coś lub ktoś jest zwolnione.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-12-13 20:05:01
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > jest opodatkowana nie wiem, ale na moje oko zwyczajnie podpada pod
    > zwolnienie art.17.1.45 opisane w art.17.8 ustawy:

    No faktycznie już znalazłem.
    Czyli księgowa która "zęby zjadła" na tej księgowości nie ma pojęcia o tym
    co robi.

    > :)
    > Niestety podatek dochodowy "płaci każdy".
    > Chyba że coś nie podlega albo coś lub ktoś jest zwolnione.
    Szkoda bo już myślałem że znalazłem legalny sposób na niepłacenie :)

    dzięki i pozdrawiam
    --
    pawełJ

  • 4. Data: 2008-12-13 21:22:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 13 Dec 2008, pawelj wrote:

    > Czyli księgowa która "zęby zjadła" na tej księgowości nie ma pojęcia o tym co
    > robi.

    Parę dni temu pisałem przy podobnej okazji (Tristan, "biuro rachunkowe
    otwarło dziub" :)) że fachowcom zdarza się działać na zasadzie
    "zawsze tak się robiło". A teorię dorabia się na bieżąco w zależności
    od wzorka sufitu ;)
    "Fachowcom" zaś zdarza się to jeszcze częściej :D

    pzdr, Gotfryd