  • 11. Data: 2007-03-05 12:50:49
    Temat: Re: Co mi zrobi US jak mnie zlapie ?
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > A co teraz jest w złożeniu korekty takiego trudnego? Nie przesadzaj, że
    > konieczność pójścia ten jeden raz na pocztę albo do US to dla Ciebie
    > tragedia życiowa. No chyba, że jesteś niepełnosprawny, wówczas rozumiem.

    po pracy na poczcie zawsze jest kolejka na 30-45 minut stania;
    a wycieczka do us to jakies -3h :(.

    po prostu mam co robic / nie nudzi mi sie :)

  • 12. Data: 2007-03-05 13:02:39
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > Dlaczego nie?
    > Jak rozumiem Samotnik pisze o ukryciu przychodu w deklaracji.
    > Bynajmniej nie o zaniżeniu podatku :)
    > Trzeba założyć, że US deklaracje od płatników ma - więc ma w ręku
    > argument że to iż podatnik się "przyznał" jest spóźnione w rozumieniu
    > "żalu" z KKD.

    > Do tego też nie widzę.
    > Idzie jak rozumiem o sam fakt poświadczenia nieprawdy na deklaracji :(

    Moment.
    Wysłałem, pit, potem dostałem następny (o którym np. zapomniałem), więc po
    prostu wysyłam korektę.
    Za co niby ma być ta kara? Jakie ukrywanie przychodu?

  • 13. Data: 2007-03-05 13:13:49
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 05.03.2007 witek <w...@g...pl.invalid> napisał/a:

    > Moment.
    > Wysłałem, pit, potem dostałem następny (o którym np. zapomniałem), więc po
    > prostu wysyłam korektę.
    > Za co niby ma być ta kara? Jakie ukrywanie przychodu?

    Przecież PIT-36 to zeznanie o osiągniętym dochodzie, a nie o otrzymanych
    PIT-ach4. Istnieje obowiązek wykazania tam dochodu nawet jeśli w ogóle się
    nie otrzymało któregoś z PIT-4 (bo pracodawca zapomniał, albo zwinął za
    granicę itd itp).
    --
    Samotnik

  • 14. Data: 2007-03-05 13:25:06
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> wrote in message
    .

> [...]
    > nie otrzymało któregoś z PIT-4 (bo pracodawca zapomniał, albo zwinął za

    A korekte pitu wprowadzili po to właśnie, że jak popełniłeś pomyłkę, to
    żebyś mógł ją skorygować.

  • 15. Data: 2007-03-05 22:04:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Mar 2007, witek wrote:

    > "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl>
    [...]
    > A korekte pitu wprowadzili po to właśnie, że jak popełniłeś pomyłkę, to
    > żebyś mógł ją skorygować.

    ...ale czynny żal zwalnia od odpowiedzialności tylko pod warunkiem, że
    wiedzę o zdarzeniu US powziął od podatnika.
    Przyznam że nie chce mi się szukać po KKS i okolicach, pod który przepis
    samo zaniżenie przychodu (nie powodujące zaniżenia podatku!) może podpaść.
    Ale tak "ogólnie", to fakt złożenia korekty tylko *niekiedy* przyczynia
    się do ochrony podatnika przed ukaraniem. Wtedy mianowicie, jeśli US
    wcześniej nie wie, że coś jest nie tak (i dowiaduje się z korekty)!

    A tu układ mamy inny: US *wie* (od płatników) że kwota jest zaniżona.

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2007-03-06 01:03:11
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

> [...]
    > wcześniej nie wie, że coś jest nie tak (i dowiaduje się z korekty)!
    >
    > A tu układ mamy inny: US *wie* (od płatników) że kwota jest zaniżona.

    Nie.
    US nie wie. To wie komputer US. Ewentualnie papiery w US wiedzą.
    US dowie się dopiero wtedy kiedy ktos w US nauczy się pisać na klawiaturze
    komputera i wystuka na nim pisemko o wszczęciu kontroli.
    I wtedy US będzie wiedział. I wtedy rzeczywiście będzie za późno na korektę.

  • 17. Data: 2007-03-06 08:38:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Mar 2007, witek wrote:

    [...]
    > Nie.
    > US nie wie. To wie komputer US. Ewentualnie papiery w US wiedzą.

    Chyba dawno nie czytałeś KKS, co? ;)

    § 5. Zawiadomienie jest bezskuteczne, jeżeli zostało złożone:
    1) w czasie, kiedy organ œcigania miał już wyraŸnie udokumentowanš
    wiadomoœć o popełnieniu przestępstwa skarbowego lub wykroczenia
    skarbowego, [...]

    Jak "komputery wiedzą" to WYSTARCZY. Warunkiem jest "wyraźne
    udokumentowanie", a nie fakt wykrycia tego w dokumentach.

    > US dowie się dopiero wtedy kiedy ktos w US nauczy się pisać na klawiaturze
    > komputera i wystuka na nim pisemko o wszczęciu kontroli.

    Ależ nie, to jest drugie, *odrębne*, również wystarczające wyłączenie
    działania czynnego żalu.
    Również szersze (znaczy nie wymaga powiązania z niczym) - przy "czynności
    służbowej" bez znaczenia jest czy zostanie podjęta z powodu uchybienia
    czy innego (powodu), a uchybienie zostanie wykryte przy okazji.
    Wg Twojego opisu powinno liczyć się przecięcie zbioru zdarzeń, a nie
    ma tak dobrze, jest suma.

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2007-03-06 14:04:33
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

> [...]

    > Jak "komputery wiedzą" to WYSTARCZY. Warunkiem jest "wyraźne
    > udokumentowanie", a nie fakt wykrycia tego w dokumentach.

    1.
    Zauważ fakt, że US nie jest organem ścigania.
    Ten przepis dotyczy sytuacji, kiedy np. policja albo prokuratura lub UKS ma
    już jakieś dokumenty na temat popełnionego wykroczenia i coś się tam toczy.
    natomiast nie zalicza się do tego fakt posiadania danych przez US.

    2.
    Po za tym można by się jeszcze podroczyć, co to znaczy wyraźnie
    udokumentowane.
    Fakt posiadania jakichś damych bazach nie oznacza, że jest to wyraźnie
    udokumentowana informacja.
    Tą informację jeszcze należy wyłapać i udokumentować, żeby można było mówić
    o wyraźnym udokumentowaniu.

    Dwa fakty nieskojarzone ze sobą nie są stanowią udokumentowanej informacji.

  • 19. Data: 2007-03-06 14:15:27
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > czy innego (powodu), a uchybienie zostanie wykryte przy okazji.
    > Wg Twojego opisu powinno liczyć się przecięcie zbioru zdarzeń, a nie

    chetnie bym się dowiedziała, ile osób zostało ukaranych za tego typu
    wykroczenia - wliczam w to również wszelkie korekty ksiąg i rejestrów
    po mniej lub bardziej złosliwych kancelariach,swoich zapomnieniach oraz
    odliczenie w trakcie bądź na koniec roku zawyżonych składek itp itd

    Przypominam przy tym, że od kilku miesięcy obowiązuje również mozliwość
    składania korekt deklaracji już po przeprowadzonej kontroli, czyli w
    sytuacji, kiedy to urząd ( o ile urzędnik kontrolujący może być
    utożsamiamy z US;>) ma wiadomość, że np w kup zostało zaliczone cos, co
    wg nie stanowi zgodnie z przepisami kup?

    Jak czytam od dłuższego czasu listę to mam wrażenie, że w urzędach nie
    pracują ludzie tylko automaty, któe maja kks powiązany z ustawami i
    rozporządzeniami i na wszelki wypadek wymierzami grzywny wszystkim i
    wszystkiemu;-)

  • 20. Data: 2007-03-06 20:12:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Mar 2007, gonia wrote:

    > chetnie bym się dowiedziała, ile osób zostało ukaranych za tego typu
    > wykroczenia - wliczam w to również wszelkie korekty ksiąg i rejestrów

    Moment.
    Przy takiej korekcie US nie ma "wyraźnie udokumentowane".
    Znaczy nie mam nic przeciw pytaniu :) idzie mi o to, żeby ktoś nie
    kojarzył takich przypadków z moją wypowiedzią (w sumie "za Samotnikiem").

    > Przypominam przy tym, że od kilku miesięcy obowiązuje również mozliwość
    > składania korekt deklaracji już po przeprowadzonej kontroli

    Dla wątku to jest bez znaczenia.
    Mamy deklarację PIT-8/11 (należy domniemywać iż US ją ma) oraz PIT-36
    w którym podatnik nie ujął przychodu wykazanego w tymże PIT-8/11

    > Jak czytam od dłuższego czasu listę to mam wrażenie, że w urzędach nie
    > pracują ludzie tylko automaty, któe maja kks powiązany z ustawami
    > i rozporządzeniami i na wszelki wypadek wymierzami grzywny

    A posty od pracownikow US też czytasz?
    Takie na przykład:
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/m
    sg/e21091aae43a54ba

    > wszystkim i wszystkiemu;-)

    ...aż "zrobią" zadany "procent wzrostu wpływów do budżetu".
    Jak podatnicy nie chcą sami płacić to trzeba jakoś ich przekonać :>
    i jak widzisz ma miejsce dobieranie "limitu tolerancji" do zadanych
    założeń.
    Niestety jak mamy coś "postawione na głowie" to od samej góry.

    pzdr, Gotfryd