-
1. Data: 2002-11-07 15:47:19
Temat: Co jest informacja a co reklama?
Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>
Czym się różni "tablica informacyjna" od "reklamy"? Czy ktoś natknął
się na jakąś wykładnię?
-
2. Data: 2002-11-07 19:15:18
Temat: Re: Co jest informacja a co reklama?
Od: "mt" <m...@i...pl>
Chodzi Ci pewnie o reklamę publiczną i niepubliczną- czy tak?
-
3. Data: 2002-11-07 20:53:06
Temat: Re: Co jest informacja a co reklama?
Od: "D.A." <d...@w...pl>
Użytkownik Radosław Popławski <r...@a...net.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:o...@4...com..
.
> Czym się różni "tablica informacyjna" od "reklamy"? Czy ktoś natknął
> się na jakąś wykładnię?
Sprawa jest bardzo skomplikowana, ale upraszczajac i skracajac: reklama w
jakis sposob zachwala towar, usluge, informuje o jego walorach. Informacja
podaje czysta informacje: np. jest towar X i kosztuje on Y PLN.
Tablica z nazwa firmy i jej adresem jest informacja, tablica z napisem
"firma X jest najlepsza w miescie" jest reklama.
Czy twoj problem to podatkowe ujecie tego tematu?
D.A.
-
4. Data: 2002-11-08 15:55:57
Temat: Re: Co jest informacja a co reklama?
Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>
Thu, 7 Nov 2002 21:53:06 +0100, w <aqejln$pen$3@news.tpi.pl>, "D.A."
<d...@w...pl> napisał(-a):
> Użytkownik Radosław Popławski <r...@a...net.pl> w wiadomo?ci do grup
> dyskusyjnych napisał:o...@4...com..
.
> > Czym się różni "tablica informacyjna" od "reklamy"? Czy kto? natkn?ł
> > się na jak?? wykładnię?
>
> Sprawa jest bardzo skomplikowana, ale upraszczajac i skracajac: reklama w
> jakis sposob zachwala towar, usluge, informuje o jego walorach. Informacja
> podaje czysta informacje: np. jest towar X i kosztuje on Y PLN.
> Tablica z nazwa firmy i jej adresem jest informacja, tablica z napisem
> "firma X jest najlepsza w miescie" jest reklama.
> Czy twoj problem to podatkowe ujecie tego tematu?
W zasadzie tak.
Tzn. jak dużo informacji może zawierać tablica informacyjna, by nie
była reklamą. Nie chodzi o reklamę, tylko zapis o świadczonych
usługach itp.
-
5. Data: 2002-11-09 15:34:02
Temat: Re: Co jest informacja a co reklama?
Od: "D.A." <d...@w...pl>
> > Sprawa jest bardzo skomplikowana, ale upraszczajac i skracajac: reklama
w
> > jakis sposob zachwala towar, usluge, informuje o jego walorach.
Informacja
> > podaje czysta informacje: np. jest towar X i kosztuje on Y PLN.
> > Tablica z nazwa firmy i jej adresem jest informacja, tablica z napisem
> > "firma X jest najlepsza w miescie" jest reklama.
> > Czy twoj problem to podatkowe ujecie tego tematu?
>
> W zasadzie tak.
> Tzn. jak dużo informacji może zawierać tablica informacyjna, by nie
> była reklamą. Nie chodzi o reklamę, tylko zapis o świadczonych
> usługach itp.
Jezeli chodzi o zaliczenie wydatkow na postawienie takiej tablicy do k.u.p.
to niezaleznie czy napiszesz na niej np. "moja firma robi to i tamto
najlepiej" czy napiszesz tylko, ze robi to i tamto, nie wartosciowujac w
zaden sposob jak to robi (czyli czysta info), calosc wydatkow spokojnie
wpisujesz do k.u.p. Jesli ktorys Urzad Skarbowy to zakwestionuje to chetnie,
pomoge Ci w udowodnieniu, ze masz racje.
Pozdrawiam
D.A.
-
6. Data: 2002-11-09 15:44:11
Temat: Re: Co jest informacja a co reklama?
Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>
begin --> Sat, 9 Nov 2002 16:34:02 +0100, w
<aqj9r4$ono$1@news2.tpi.pl>, "D.A." <d...@w...pl> napisał(-a):
> Jezeli chodzi o zaliczenie wydatkow na postawienie takiej tablicy do k.u.p.
> to niezaleznie czy napiszesz na niej np. "moja firma robi to i tamto
> najlepiej" czy napiszesz tylko, ze robi to i tamto, nie wartosciowujac w
> zaden sposob jak to robi (czyli czysta info), calosc wydatkow spokojnie
> wpisujesz do k.u.p. Jesli ktorys Urzad Skarbowy to zakwestionuje to chetnie,
> pomoge Ci w udowodnieniu, ze masz racje.
Generalnie chodzi mi o to, czy jest to już reklama firmy (od czego
należy zapłacić podatek/mieć zgodę) czy już tylko informacja o
działalności :).
-
7. Data: 2002-11-09 16:06:13
Temat: Re: Co jest informacja a co reklama?
Od: "D.A." <d...@w...pl>
> Generalnie chodzi mi o to, czy jest to już reklama firmy (od czego
> należy zapłacić podatek/mieć zgodę) czy już tylko informacja o
> działalności :).
Czyli tablica zawierajaca info o zakresie swiadczonych uslug jest
informacja. Jakakiekolwiek "wartosciowanie" podawanych informacji czyni z
niej reklame.
Zrodlo dla niedowiarkow, ze tak wlasnie jest? Sam nie wiem, ale moze jakis
slownik jezyka polskiego? Leksykon terminow marketingowych?
D.A.
-
8. Data: 2002-11-10 16:47:27
Temat: Re: Co jest informacja a co reklama?
Od: c...@p...onet.pl
> Czym się różni "tablica informacyjna" od "reklamy"? Czy ktoś natknął
> się na jakąś wykładnię?
>
2000.09.26 wyrok NSA w Warszawie UIII SA 1994/99LEX nr 47078
Reklamą jest wszystko, co zawiera dodatkowe informacje o towarach, ich zaletach,
wartości, miejscach i możliwości nabycia. Natomiast reprezentacja jest to
okazałość, wystawność, a w przypadku firmy "dobre" jej reprezentowanie, które
może polegać na wystroju firmy, interesującym logo, tablicach informacyjnych,
sposobie podejmowania interesantów i kontrahentów. Innymi słowy, reprezentacja i
reklama jest to oddziaływanie na zewnątrz na nieokreślonego kontrahenta.
1999.06.10 wyrok NSA w Poznaniu UNI SA/Po 1947/98M.Podat. 2000/4/38
1. Reklamę stanowią zawsze informacje o konkretnych towarach, o ich zaletach,
wartościach i możliwościach nabycia, przekazywania bliżej nieokreślonemu
kontrahentowi, mające na celu zachęcenie go do kupna.
2. Kasetony informujące, iż w danym punkcie (sklepie) sprzedawane są bliżej
nieokreślone wyroby danej firmy, pełnią funkcję szyldu informacyjnego. Kasetonów
tych nie można zatem zaliczyć do kategorii towarów przykazanych na potrzeby
reklamy w rozumieniu art. 2 ust. 3 pkt 1 ustawy z 8.1.1993 r. o podatku od
towarów i usług oraz o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 11, poz. 50 ze zm.
1999.06.09 wyrok NSA w Gdańsku UI SA/Gd 1553/97
1. Opodatkowaniu podatkiem VAT - z mocy art. 2 ust. 3 pkt 1 ustawy z 1993 r. o
VAT - podlegają przekazane towary oraz świadczone przez podatnika usługi, które
również pośrednio służą popularyzacji samego podatnika bądź prowadzonej przez
niego działalności, co w ostatecznym rozrachunku w warunkach silnej konkurencji
rynkowej może zwiększać atrakcyjność jego oferty i przyczynić się w ten sposób
do zwiększenia popytu.
1998.05.08 wyrok NSA w Lublinie UI SA/Lu 466/97 LEX nr 34707
Fakt, iż ustawa z 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych lub inne
przepisy podatkowe nie określają rodzaju wydatków, które można zaliczyć do
kosztów reprezentacji i reklamy, nie świadczy o tym, iż każdy wydatek może być
uznany za ten koszt. Charakter wydatków na koszt reprezentacji i reklamy winien
być na tyle związany z prowadzoną działalnością, by możliwa była ocena oparta na
zasadzie logiki i zasad doświadczenia życiowego, że mogą mieć one wpływ na
uzyskanie przychodu.
Pozdrawiam,
Ciacho
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl