-
11. Data: 2004-05-24 09:45:19
Temat: Re: Ciężarowy->osobowy - skutki podatkowe
Od: Paszczak <s...@h...pl>
nocnyMarek <n...@g...skasuj-to.pl> wrote:
> Ale US nic do tego nie ma, dopóki nie wpiszesz mandatu w koszty ;-)
A da się? Bo przecież jeśli się śpieszę na spotkanie z klientem, to mandat
jest takim samym kosztem prowadzenia działalności, jak np. zużyte w większej
ilości (z powodu pośpiechu i szybkiej jazdy) paliwo :)
P.
-
12. Data: 2004-05-24 12:15:39
Temat: Re: Ciężarowy->osobowy - skutki podatkowe
Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.pl>
In article <c8sg7f$h85$1@phone.provider.pl>, Paszczak wrote:
> nocnyMarek <n...@g...skasuj-to.pl> wrote:
>> Ale US nic do tego nie ma, dopóki nie wpiszesz mandatu w koszty ;-)
>
> A da si?? Bo przecie? je?li si? ?piesz? na spotkanie z klientem, to mandat
> jest takim samym kosztem prowadzenia dzia?alno?ci, jak np. zu?yte w wi?kszej
> ilo?ci (z powodu po?piechu i szybkiej jazdy) paliwo :)
Nie robmy jaj. Trudno zeby panstwo wspieralo lamanie prawa
przez zwyklego obywatela. No, powiedzmy - niezwyklego,
prowadacego dzialalnosc. Z tego wynika ze nalezaloby
o-VAT-owac mandaty i zroznicowac placenie przez prowadzacych
dzialalnosc i nieprowadzacych, calkiem jak z internetem dla ubogich.
A co do kratki to osobiscie jesli nie mam zdrowia przebrnac
przez przepisy lub nic w nich nie ma - uzywam glowy, czesto
zdarza sie ze wynik jest podobny do tego jaki wyczytam tu na newsach.
Jest w homologacji ciezarowy ?
Jest.
Da sie zrobic homologacje bez kratki w dniu dzisiejszym ?
Chyba nie.
Troche podejrzewam ze caly ten cyrk zostal ustawiony przez
jakiegos ministra ktorego szwagier produkuje "wyroby metalowe".
Zupelnie jak z gasnicami o ktore nikt nie dba i wiekszosc krajow olewa.
Czyli bezkarnie sie nie da zdjac tego na moj gust.
A to czy daloby sie zdjac kratke bez zwracania VATu od razu
- to jest ciekawe pytanie. Wedlug mnie podpada pod paragraf
"czynnosc podjeta wylacznie w celu zanizenia zobowiazan
podatkowych" - also - kara musi byc.
Jesli ktos to przezyl - niech sie odezwie.
--
czeslawATdemonDOTslpDOTpl
-
13. Data: 2004-05-24 12:18:28
Temat: Re: Ciężarowy->osobowy - skutki podatkowe
Od: "Tadeusz" <w...@n...pl>
Użytkownik " nocnyMarek" <n...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
news:c8sf6k$9oi$1@inews.gazeta.pl...
> Tu IMHO sprawa jest prosta,
> w razie kontroli drogowej płacisz mandat.
Wyjaśnij na jakiej podstawie jesteś przekonany, że będzie mandat.
Przecież wg aktualnych przepisów
a/samochód ciężarowy nie musi mieć kratki,
b/samochód osobowy /lub inny/ nie staje się ciężarowy po założeniu kratki.
Kratka o niczym więc nie decyduje.
Decyduje raczej homologacja , ale homologacja wg przepisów aktualnych. Bo co
z tego,że mam kratkę i mam papier /homologacja ciężarowa/, kiedy aktualnie
moj samochód i tak nie jest taki jak stoi w homologacji.
Tadeusz
-
14. Data: 2004-05-24 12:20:14
Temat: Re: Ciężarowy->osobowy - skutki podatkowe
Od: "Tadeusz" <w...@n...pl>
Użytkownik " nocnyMarek" <n...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
news:c8sf6k$9oi$1@inews.gazeta.pl...
> Tu IMHO sprawa jest prosta,
> w razie kontroli drogowej płacisz mandat.
Wyjaśnij na jakiej podstawie jesteś przekonany, że będzie mandat.
Przecież wg aktualnych przepisów
a/samochód ciężarowy nie musi mieć kratki,
b/samochód osobowy /lub inny/ nie staje się ciężarowy po założeniu kratki.
Kratka o niczym więc nie decyduje.
Decyduje raczej homologacja , ale homologacja wg przepisów aktualnych. Bo co
z tego,że mam kratkę i mam papier /homologacja ciężarowa/, kiedy aktualnie
moj samochód i tak nie jest taki jak stoi w homologacji.
Tadeusz
-
15. Data: 2004-05-24 12:52:32
Temat: Re: Ciężarowy->osobowy - skutki podatkowe
Od: "Chandler" <c...@o...pl>
Z dnia na dzień okazalo się, że mój samochód nie jest juz ciężarowy. (upsss)
Wg. mnie można zakwalifikować jako dziłanie prawa wstecz. Dlaczego mozna
kupić i zarejestrować dwusuwowy samohód jeśli jeżdził juz w Polsce (mam
nadzieję, że dalej tak jest - bo inaczej mój wywód diabli biorą;)) a nie
można dalej kupować jeżdżacych "już cieżarowek" z kratką, kozystając ze
wszystkich tego dobrodziejstw?
Powinno się uznawać wszystkie auta o parametrach, które obowiązywały w
momencie wejścia ustawy, aż do ich kasacji. Nowe przepisy powinny tyczyc
tylko samochodów zakupionych po np. 1 -maja br.
Skoro jednak uznajemy, że samochód na nowo staje się osobowy to jednoczesnie
(wg. mnie) automatycznie kratka nie powinna nikogo interesować.
MARCIN
> Użytkownik " nocnyMarek" <n...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
wiadomości
> news:c8sf6k$9oi$1@inews.gazeta.pl...
> > Tu IMHO sprawa jest prosta,
> > w razie kontroli drogowej płacisz mandat.
> Wyjaśnij na jakiej podstawie jesteś przekonany, że będzie mandat.
> Przecież wg aktualnych przepisów
> a/samochód ciężarowy nie musi mieć kratki,
> b/samochód osobowy /lub inny/ nie staje się ciężarowy po założeniu kratki.
> Kratka o niczym więc nie decyduje.
> Decyduje raczej homologacja , ale homologacja wg przepisów aktualnych. Bo
co
> z tego,że mam kratkę i mam papier /homologacja ciężarowa/, kiedy aktualnie
> moj samochód i tak nie jest taki jak stoi w homologacji.
> Tadeusz
-
16. Data: 2004-05-24 13:04:20
Temat: Re: Ciężarowy->osobowy - skutki podatkowe
Od: Maddy <m...@e...com.pl>
Użytkownik Tadeusz napisał:
> Wyjaśnij na jakiej podstawie jesteś przekonany, że będzie mandat.
> Przecież wg aktualnych przepisów
> a/samochód ciężarowy nie musi mieć kratki,
A przepraszam, o jakich przepisach mowisz?
Bo na razie zapisales się w mojej pamięci nieznajomością przepisów o
których sie tak chwacko wypowiadasz...
Może mówisz więc o rozporządzeniu Min. Infrastruktury w sprawie warunków
technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia?
Cóz tam widzimy... ano warunki techniczne jakim musi odpowiadac pojazd,
w tym samochód ciężarowy.
Np taki paragraf 8 ust.4 może być dla Ciebie dużym szokiem:
"[...]
4. Wnętrze kabiny kierowcy oraz pomieszczenia przeznaczonego do przewozu
osób powinno odpowiadać następującym warunkom:[...]
7) w samochodzie ciężarowym powinno być oddzielone od przestrzeni
ładunkowej trwałą przegrodą o odpowiedniej wytrzymałości; przepis
stosuje się do samochodu ciężarowego zarejestrowanego po raz pierwszy po
dniu 29 maja 1999 r.;
8) przegroda, o której mowa w pkt 7, w samochodzie ciężarowym o
dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 2,5 t powinna
odpowiadać następującym warunkom:
a) powinna być pełna na całym poprzecznym przekroju wnętrza pojazdu, co
najmniej do wysokości odpowiadającej 80 % wysokości oparć siedzeń
znajdujących się przed nią,
b) powyżej wysokości, o której mowa w lit. a, dopuszcza się, aby
odległość między elementami przegrody wynosiła nie więcej niż 100 mm w
dowolnych wzajemnie prostopadłych kierunkach,
c) odległość od przegrody do ścian wewnętrznych bocznych oraz sufitu
pojazdu nie powinna przekraczać 50 mm,
d) powinna wytrzymać równomiernie przyłożone na całej powierzchni
równoległe do osi podłużnej pojazdu obciążenie odpowiadające dwukrotnej
masie ładunku przewidzianego do umieszczenia w przestrzeni ładunkowej.
[...]"
Jak na moje piękny opis "kratki". Ale oczywiście kratka nie jest
obowiązkowa, może to byc przegroda lita, np. blaszana lub drewniana (o
ile dośc wytrzymała).
> b/samochód osobowy /lub inny/ nie staje się ciężarowy po założeniu kratki.
>
Ależ oczywiście. Ale samochód ciężarowy bez trwale oddzielonej
przestrzeni ładunkowej nie spełnia warunków do poruszania sie po drogach
publicznych. A za poruszanie się po drogach pojazdem niespełniającym
obowiązujących norm grozi mandat, a w wypadku gdy policjant uzna że
samochód stwarza zagrozenie na drodzem - nawet zatrzymanie dowodu
rejestracyjnego i wszelkie związane z tym niemiłe niespodzianki.
Jakies kontrargumenty?
Czekam niecierpliwie...
Maddy
--
*** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność ***
Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID m...@e...com.pl
-
17. Data: 2004-05-24 13:14:38
Temat: Re: Ciężarowy->osobowy - skutki podatkowe
Od: Maddy <m...@e...com.pl>
Użytkownik Chandler napisał:
> Z dnia na dzień okazalo się, że mój samochód nie jest juz ciężarowy. (upsss)
Ależ jest ciężarowy. Od kiedy to kwalifikacja dla celów podatkowych
kasuje kwalifikacje wg. przepisów o ruchu drogowym i pokrewnych?
Twój samochód zreszta także dla celów ustawy o PTU nie jest wcale
osobowy ale jest "innym pojazdem samochodowym".
Uznasz tez że ustawa o VAt nagle uczyniła samochody osobowe z motocykli?
Sprawdź moze jeszcze raz co mówi przepis.
Mówi o samochodach osobowych oraz INNYCH POJAZDACH SAMOCHODOWYCH ( w tym
pojęciu mieści się wszystko co samochodem osobowym nie jest a jest
pojazdem samochodowym).
Ustawa o VAT nie mówi co uważa się za samochód osobowy a co nie.
Gdzie tam widzisz definicję "za samochód osobowy uważa się" albo "za
samochód ciężarowy uważa sie"?
Reszta ciach, bo jak sie wychodzi z absurdalnego założenia to dalszy
wywód zjeżdża po równi pochyłej.
Maddy
--
*** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność ***
Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID m...@e...com.pl
-
18. Data: 2004-05-24 21:44:31
Temat: Re: Ciężarowy->osobowy - skutki podatkowe
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Mon, 24 May 2004, Paszczak wrote:
>+ nocnyMarek <n...@g...skasuj-to.pl> wrote:
>+ > Ale US nic do tego nie ma, dopóki nie wpiszesz mandatu w koszty ;-)
>+
>+ A da się? Bo przecież jeśli się śpieszę na spotkanie z klientem, to mandat
>+ jest takim samym kosztem prowadzenia działalności, jak np. zużyte w większej
>+ ilości (z powodu pośpiechu i szybkiej jazdy) paliwo :)
Ech, chyba złożę podanie: "grupowicze przed zadaniem pytania proszeni
są o przeczytanie art. 23 UoPDoOF" :]
+++
Art. 23. 1. Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:
...
15) grzywien i kar pieniężnych orzeczonych w postępowaniu karnym, karnym
skarbowym, administracyjnym i w sprawach o wykroczenia oraz odsetek od
tych grzywien i kar,
---
--
pozdrowienia, Gotfryd
(KPiR, VAT, ZUS, memoriał)
-
19. Data: 2004-05-25 07:50:20
Temat: Re: Ciężarowy->osobowy - skutki podatkowe
Od: "Tadeusz" <w...@n...pl>
Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości
news:c8ss1i$qap$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Może mówisz więc o rozporządzeniu Min. Infrastruktury w sprawie warunków
> technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia?
Jeśli samochód wg przepisów o PTU nie jest już samochodem ciężarowym tylko
"innym pojazdem samochodowym",chociaż wg w/w rozporzadzenia jest dalej
samochodem ciężarowym , to wydaje się słusznym posunięciem przywrócenie temu
pojadowi pierwotnego przeznacznia , czyli przekwalifikowania na samochód
osobowy.
Samochód jako wpisany do EŚT dalej może być amortyzowany, a wydatki na niego
kwalifikowane jako KUP.
To pozwoli pozbyć się nikomu niepotrzebnej i przeszkadzającej w użytkowaniu
kratki.
Czekam na kontrargumenty.
Tadeusz
-
20. Data: 2004-05-25 08:35:20
Temat: Re: Ciężarowy->osobowy - skutki podatkowe
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Hello Tadeusz,
Tuesday, May 25, 2004, 9:50:20 AM, you wrote:
[...]
> To pozwoli pozbyć się nikomu niepotrzebnej i przeszkadzającej w użytkowaniu
> kratki.
> Czekam na kontrargumenty.
Zgodnie z życzeniem:
Może komuś się jednak uda skutecznie wyegzekwować 'prawo nabyte' -
czyli prawo do odliczania VAT i nasz drogi (nomen omen) ustawodawca
zostanie zmuszony do korekty ustawy lub choć minfin na podstawie
wyroku NSA uzna takie prawo.
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl