  • 1. Data: 2002-05-27 06:19:10
    Temat: Chce oddac US podatek - czy moge? Pomocy!
    Od: "Piotr" <p...@p...pl>

    Witam,

    pytanie może co prawda sugerować, że zwariowałem, ale tak poważnie - proszę
    o pomoc. I o wyrozumiałość - pierwszy raz piszę na tę grupę. Opis sytuacji:

    W moim zeznaniu podatkowym (os. fizyczna) za rok 1999 i za rok 2000
    dokonałem odpisu z tyt. dużej ulgi mieszkaniowej. UWAGA: zrobiłem to źle,
    nie mam żadnych papierów na wydatki itp. To był błąd. Chcę ten błąd
    naprawić - JAK TO ZROBIĆ?

    Chodzi o niewielkie kwoty. Wolę je teraz oddać (jakie kary? odsetki??) - by
    w przyszłości móc skorzystać z ulgi budowlanej. Tamto odliczenie było
    błędem, więc chcę je "wymazać" z mojej historii.

    Proszę o pomoc jak się zabrać za rozmowę z US.
    pozdr.
    Piotr

  • 2. Data: 2002-05-27 06:48:27
    Temat: Re: Chce oddac US podatek - czy moge? Pomocy!
    Od: <d...@p...onet.pl>

    > Chodzi o niewielkie kwoty. Wolę je teraz oddać (jakie kary? odsetki??)

    No to do roboty.
    ściągnij tabele odsetek podatkowych - czyli to te większe, najlepiej ze strony
    www.podatki.pl, nastepnie oblicz o ile pomyliłeś się.
    A następnie najlepiej dla obu kwot i dat osobno, policz ile należy się odsetek
    do chwili wpłacenia do US.

    A następnie wyślij jednocześnie i poprawione zeznania i kwoty.
    Powodzenia.
    Pozdr.
    DK

  • 3. Data: 2002-05-27 07:38:59
    Od: "Piotr" <p...@p...pl>

> [...]
    strony > www.podatki.pl, nastepnie oblicz o ile pomyliłeś się.
    > A następnie najlepiej dla obu kwot i dat osobno, policz ile należy się

    1) chyba mogę wykorzystać wersję próbną kalkulatora IP z tej strony
    (ułatwienie)?
    2) Jaki dzień przyjąć jako datę powstania zaległości? 30 kwietnia,
    odpowiednio 2000 i 2001 - do tego dnia należy przecież roliczać PIT.

    zakładając, że w 1999 zapłaciłem za mało o kwotę A, a w 2000 - o kwotę B,
    liczę odsetki:
    dla kwoty A - od 30.04.2000 do dziś,
    dla kwoty b - od 30.04.2001 do dziś.

    Czy dobrze?
    dziękuję i proszę o odp.
    Piotr

  • 4. Data: 2002-05-27 09:11:13
    Od: <d...@p...onet.pl>

    > dla kwoty A - od 30.04.2000 do dziś,
    > dla kwoty b - od 30.04.2001 do dziś.

    Wygląda poprawnie.
    Oczywiście różnica w kwocie, też musi być również wpłacona i ew. można dodać ze
    dwa dni w liczeniu odsetek na czas wpłynięcia przelewu na konto US.
    Ważne, aby wraz z kasą poszły korekty zeznań ... bo ktoś, może od razu nabrać
    podejrzliwości ... taka to firma :)
    Pozdr.
    DK

  • 5. Data: 2002-05-27 09:18:43
    Od: "Piotr" <p...@p...pl>

    dziękuję za porady,
    tak obeznany w temacie jestem gotowy do konfrontacji.
    Piotr

  • 6. Data: 2002-05-27 21:35:21
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik <d...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:7...@n...onet.pl...

> [...]
    > dwa dni w liczeniu odsetek na czas wpłynięcia przelewu na konto US.
    > Ważne, aby wraz z kasą poszły korekty zeznań ... bo ktoś, może od razu

    O dacie zaliczenia wpłaty decyduje data stempla pocztowego/bankowego.
    WS