  • 31. Data: 2011-01-21 09:13:53
    Temat: Re: Brak kasy fiskalnej a sprzedaż laptopa
    Od: " Jan" <j...@g...pl>

    > Bo mam nadzieję nie przyjąłeś za dobrą monetę opierać się o to co piszą
    > na portalach.
    > Na grupach dyskusyjnych rownież (nie), ale przynajmniej masz szansę,
    > że ujrzysz sprzeczne opinie, więc będziesz świadom że masz problem :D

    > Ależ nie.
    >
    > pzdr, Gotfryd

    To ja juz nie wiem - ostanio w odpowiedzi na podobne pytanie pisales że "
    Niestety nagrane nosniki (i inne wymienione w tej samej kategorii towary)
    oznaczaja bezwzględny "wylot ze zwolnienia", podpadają pod kasę."

    http://groups.google.com/group/pl.soc.prawo.podatki/
    msg/952e11bc910f7555?hl=pl&dmode=source

    Pozdrawiam,
    Jan

  • 32. Data: 2011-01-21 09:23:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Jan 2011, Jan wrote:

> [...]
    ^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^

    > To ja juz nie wiem - ostanio w odpowiedzi na podobne pytanie pisales że
    > "Niestety nagrane nosniki (i inne wymienione w tej samej kategorii towary)
    > oznaczaja bezwzględny "wylot ze zwolnienia", podpadają pod kasę."

    A kontekst to pies? ;)

    > http://groups.google.com/group/pl.soc.prawo.podatki/
    msg/952e11bc910f7555?hl=pl&dmode=source

    Cytuję:
    "A jezeli sprzedam konsumentom kasete/nagran plyte wysylkowo"
    (czy mam podkreślić "konsumentom"? ;))

    > Pozdrawiam,

    Wzajem, Gotfryd

  • 33. Data: 2011-01-21 09:59:18
    Od: " Jan" <j...@g...pl>

    > A kontekst to pies? ;)

    > l&dmode=source
    >
    > Cytuję:
    > "A jezeli sprzedam konsumentom kasete/nagran plyte wysylkowo"
    > (czy mam podkreślić "konsumentom"? ;))

    Dzięki za wyjasnienia :)

    Co do kontekstu - to wlasnie kontekst mnie zmylil, zacytowales dwa punkty,
    myslalem ze odnosisz sie do obu - oto tresc oryginalnego posta:

    ------------------
    > Czy jezeli dodatkowo sprzedam firmom (osobom prowadzacym DG) nagrane
    kasety/plyty
    > to nie musze miec kasy?
    >
    > A jezeli sprzedam konsumentom kasete/nagran plyte wysylkowo - z wplata na konto,
    > tu musze kupowac kase czy nie?

    Niestety nagrane no&#182;niki (i inne wymienione w tej samej kategorii towary)
    oznaczaj&#177; bezwzgl&#234;dny "wylot ze zwolnienia", podpadaj&#177; pod kas&#234;.
    -------------------

    Czyli teraz juz wiem ze:

    1) kasety/CD wysylkowo i niewysylkowo dla kosumentow -> kasa

    2a) kasety/CD dla firm - nie musze miec kasy (o ile lapie sie na limit 40.000
    netto dla konsumentow, nie sprzedaje innych "kasowych" rzeczy typu sprzętu
    radiowego, telewizyjnego, wyrobów z metali szlachetnych itd)

    2b) kasety/CD dla firm - nie musze miec kasy (jezeli przekrocze limit 40.000
    netto dla konsumentow, ALE sprzedaje wysylkowo lub swiadcze uslugi - i to
    wszystko jest oplacane w calosci na konto bankowe - oraz nie sprzedaje innych
    "kasowych" rzeczy typu sprzętu radiowego, telewizyjnego, wyrobów z metali
    szlachetnych itd)

    A co sądzicie o komentarzach na temat "w całości" pod tym artykułem:
    http://msp.money.pl/wiadomosci/podatki/artykul/e-han
    del;zaplata;przez;posrednika;a;vat;i;kasa;fiskalna,1
    24,1,683900.html#A2434574
    odnośnie wpłat przez pośrednika a kasy fiskalnej?

  • 34. Data: 2011-01-21 12:47:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Jan 2011, Jan wrote:

> [...]
    del;zaplata;przez;posrednika;a;vat;i;kasa;fiskalna,1
    24,1,683900.html#A2434574
    > odnośnie wpłat przez pośrednika a kasy fiskalnej?

    *Wpłata* jest w całości? - jest.
    A czy i co to Ciebie obchodzi, że klient dodatkowo wpłacił coś
    pośrednikowi?
    O "wpłynięciu w całości" zdaje się mowy nie ma (w przepisie)
    ;)

    pzdr, Gotfryd