-
1. Data: 2015-03-11 10:16:51
Temat: Brak danych o kraju klienta
Od: j...@g...com
Skrill (pośrednik od płatności typu karta płatnicza i przelewy bankowe) nie
udostępnia inforamcji o tym z jakiego kraju jest klient (i nie ma w tym nic
dziwnego, ponieważ klienci przy płatnościach nie podają swojego kraju) - zerknijcie
na raport sprzedaży od Skrilla, nie ma w nim kraju klienta:
http://i.imgur.com/D4YlOs9.jpg
Jest co prawda informacja o walucie w jakiej płacił klient (pole Amount received),
ale nie zawsze przecież po walucie pozna się kraj (Polskę pozna się oczywiście po
PLN, ale po EURO kraju już się nie pozna). Stąd pytanie jak to rozliczać gdy nie zna
się kraju z jakiego jest klient? Do MOSS niemógł bym raczej przystąpić nie znając z
jakiego kraju UE jest klient?
Od razu napiszę, że mi te dane o kraju "prawie" każdego klienta udało się zebrać na
własną rękę - mam w grze system kont dla klientów i w mojej bazie danych tych kont
klientów mam informacje o IP każdego klienta i na podstawie tego IP jestem w stanie
określić z jakiego kraju jest klient. No dobrze, ale co gdybym nie gromadził na
własny użytek danych o numerach IP klientów - nie wiedziałbym z jakiego kraju jest
klient i interesuje mnie właśnie jak wtedy należy to rozliczyć (przyjąć, że klient
jest z Polski)? A poza tym, napisałem, że mam informacje o kraju "prawie" każdego
klienta, bo czasami nie uda się określić kraju klienta na podstawie jego numeru IP i
wówczas rzeczywiście nie wiem z jakiego jest on kraju - i co wtedy?
-
2. Data: 2015-03-11 15:52:33
Temat: Re: Brak danych o kraju klienta
Od: j...@g...com
Teraz doczytałem, że - jak dobrze rozumiem - potrzebne są dwa dowody na kraj klienta:
"w przypadku gdy nie zachodzi żadne z powyższych ustalamy miejsce opodatkowania
usługi na podstawie dwóch dowodów, które nie mogą być ze sobą sprzeczne"
http://blog.ifirma.pl/2014/10/od-2015-roku-zmiany-w-
zakresie-rozliczenia-sprzedazy-uslug-elektronicznych
-telekomunikacyjnych-oraz-nadawczych-moss/
A w najlepszym razie będę miał tylko jeden dowód na kraj (IP klienta) i to nie
zawsze. Czy wobec tego mogę korzystać z MOSS? A jeżeli nie, to powinienem przyjąć, że
miejscem opodatkowania jest Polska?
-
3. Data: 2015-03-11 16:37:04
Temat: Re: Brak danych o kraju klienta
Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>
W dniu 11-03-15 o 10:16, j...@g...com pisze:
Ustalanie kraju użytkownika po adresie IP jest silnie problematyczne.
Istnieje szereg mechanizmów zmiany kraju IP.
-
4. Data: 2015-03-12 14:49:27
Temat: Re: Brak danych o kraju klienta
Od: j...@g...com
W dniu środa, 11 marca 2015 16:37:11 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:
> W dniu 11-03-15 o 10:16, j...@g...com pisze:
>
> Ustalanie kraju użytkownika po adresie IP jest silnie problematyczne.
> Istnieje szereg mechanizmów zmiany kraju IP.
Tym bardziej więc, jak mogę rozliczać się z tego typu przychodów jeżeli nie ma
pewności z jakiego kraju jest klient? System tego nie przewiduje? :)
-
5. Data: 2015-03-12 15:09:06
Temat: Re: Brak danych o kraju klienta
Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
On 2015-03-12, j...@g...com <j...@g...com> wrote:
[...]
>> Ustalanie kraju użytkownika po adresie IP jest silnie problematyczne.
>> Istnieje szereg mechanizmów zmiany kraju IP.
>
> Tym bardziej więc, jak mogę rozliczać się z tego typu przychodów jeżeli
> nie ma pewności z jakiego kraju jest klient? System tego nie przewiduje? :)
A to nie jest tak, że jak masz transakcję B2C, to naliczasz VAT lokalny?
--
Wojciech Bańcer
p...@p...pl
-
6. Data: 2015-03-12 18:32:46
Temat: Re: Brak danych o kraju klienta
Od: witek <w...@g...pl.invalid>
j...@g...com wrote:
> i na podstawie tego IP jestem w stanie określić z jakiego kraju jest klient.
co najwyzej jestes w stanie okreslic w jakim kraju stoi proxy.
do kraju klienta ci jeszcze daleko.
-
7. Data: 2015-03-13 02:17:24
Temat: Re: Brak danych o kraju klienta
Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>
Dnia Wed, 11 Mar 2015 02:16:51 -0700 (PDT), j...@g...com
napisał(a):
> Skrill (pośrednik od płatności typu karta płatnicza i przelewy bankowe)
> nie udostępnia inforamcji o tym z jakiego kraju jest klient (i nie ma w
> tym nic dziwnego, ponieważ klienci przy płatnościach nie podają swojego
> kraju) - zerknijcie na raport sprzedaży od Skrilla, nie ma w nim kraju
> klienta:
Zmień pośrednika na takiego, który zauważył pojawienie się MOSS. Na
podstawie numeru karty mógłby Ci łatwo udostępnić informację o kraju jej
wystawienia.
> Od razu napiszę, że mi te dane o kraju "prawie" każdego klienta udało się
> zebrać na własną rękę - mam w grze system kont dla klientów i w mojej
> bazie danych tych kont klientów mam informacje o IP każdego klienta i na
> podstawie tego IP jestem w stanie określić z jakiego kraju jest klient.
Dodaj do gry konieczność określenia kraju na etapie rejestracji lub
najpóźniej w momencie gdy w grę wchodzą finanse. To już będzie jeden z
dwóch wymaganych dowodów, czyli połowa sukcesu. Adres IP to wyłącznie
poszlaka, wystarczy jakieś proxy czy TOR i masz fałszywe dane.
--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl
-
8. Data: 2015-03-13 11:44:28
Temat: Re: Brak danych o kraju klienta
Od: j...@g...com
W dniu czwartek, 12 marca 2015 15:09:06 UTC+1 użytkownik Wojciech Bancer napisał:
> On 2015-03-12, j...@g...com <j...@g...com> wrote:
>
> [...]
>
> >> Ustalanie kraju użytkownika po adresie IP jest silnie problematyczne.
> >> Istnieje szereg mechanizmów zmiany kraju IP.
> >
> > Tym bardziej więc, jak mogę rozliczać się z tego typu przychodów jeżeli
> > nie ma pewności z jakiego kraju jest klient? System tego nie przewiduje? :)
>
> A to nie jest tak, że jak masz transakcję B2C, to naliczasz VAT lokalny?
>
> --
> Wojciech Bańcer
> p...@p...pl
No właśnie od 2015 roku przy sprzedaży do UE osobom fizycznym nieposiadającym firmy
VAT ustalany jest wg. kraju nabywcy. Rozliczane to może być przez MOSS.
-
9. Data: 2015-03-13 12:28:04
Temat: Re: Brak danych o kraju klienta
Od: j...@g...com
W dniu piątek, 13 marca 2015 02:17:28 UTC+1 użytkownik Borys Pogoreło napisał:
> Dnia Wed, 11 Mar 2015 02:16:51 -0700 (PDT), j...@g...com
> napisał(a):
>
> > Skrill (pośrednik od płatności typu karta płatnicza i przelewy bankowe)
> > nie udostępnia inforamcji o tym z jakiego kraju jest klient (i nie ma w
> > tym nic dziwnego, ponieważ klienci przy płatnościach nie podają swojego
> > kraju) - zerknijcie na raport sprzedaży od Skrilla, nie ma w nim kraju
> > klienta:
>
> Zmień pośrednika na takiego, który zauważył pojawienie się MOSS. Na
> podstawie numeru karty mógłby Ci łatwo udostępnić informację o kraju jej
> wystawienia.
Albo może jeszcze lepiej - zmienić pośrednika na takiego, z którym można byłoby
rozliczać się jak z firmą (co znacznie uprościłoby księgowanie tego), a nie jak z
ostatecznymi klientami. Tylko, czy są tego typu pośrednicy? Czy znacie jakiegoś
(ważne, żeby obsługiwał takie płatności jak Skrill, czyli karta płatnicza, przelew,
paysafecard)? Wiem, że w przypadku płatności SMS tego typu pośrednikiem jest firma
Zong i w jej przypadku można rozliczać się właśnie z tą firmą (czyli wystawiam
rachunek "np" dla Zong i tyle), a nie z klientami ostatecznymi, no ale mi zależy na
innych płatnościach (wymienione wyżej karta płatnicza, itd.).
> Dodaj do gry konieczność określenia kraju na etapie rejestracji lub
> najpóźniej w momencie gdy w grę wchodzą finanse. To już będzie jeden z
> dwóch wymaganych dowodów, czyli połowa sukcesu.
Pomyślę nad takim rozwiązaniem.
> Adres IP to wyłącznie poszlaka, wystarczy jakieś proxy czy TOR i masz fałszywe
dane.
Masz rację, z tym że mimo wszystko adres IP jest dopuszczalny:
"Przykładowe dowody
*Adres na fakturze,
*Adres IP,
*Dane dotyczące rachunku bankowego,
*Kod państwa z karty SIM,
*Lokalizacja łącza stacjonarnego,
*Inne informacje istotne z handlowego punktu
widzenia np. informacje związane z
metodami płatności lub historią transakcji z
klientem."
http://www.finanse.mf.gov.pl/documents/766655/104612
86/05+Miejsce+konsumpcji+us%C5%82ug+-+Polska+-+PL
-
10. Data: 2015-03-13 16:20:43
Temat: Re: Brak danych o kraju klienta
Od: m <m...@g...com>
W dniu 13.03.2015 o 12:28, j...@g...com pisze:
> W dniu piątek, 13 marca 2015 02:17:28 UTC+1 użytkownik Borys Pogoreło
> napisał:
>>> Dnia Wed, 11 Mar 2015 02:16:51 -0700 (PDT),j...@g...com
>>> napisał(a):
>>>
>>>>> Skrill (pośrednik od płatności typu karta płatnicza i
>>>>> przelewy bankowe) nie udostępnia inforamcji o tym z jakiego
>>>>> kraju jest klient (i nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ
>>>>> klienci przy płatnościach nie podają swojego kraju) -
>>>>> zerknijcie na raport sprzedaży od Skrilla, nie ma w nim
>>>>> kraju klienta:
>>>
>>> Zmień pośrednika na takiego, który zauważył pojawienie się MOSS.
>>> Na podstawie numeru karty mógłby Ci łatwo udostępnić informację o
>>> kraju jej wystawienia.
> Albo może jeszcze lepiej - zmienić pośrednika na takiego, z którym
> można byłoby rozliczać się jak z firmą (co znacznie uprościłoby
> księgowanie tego), a nie jak z ostatecznymi klientami. Tylko, czy są
> tego typu pośrednicy? Czy znacie jakiegoś (ważne, żeby obsługiwał
> takie płatności jak Skrill, czyli karta płatnicza, przelew,
> paysafecard)? Wiem, że w przypadku płatności SMS tego typu
> pośrednikiem jest firma Zong i w jej przypadku można rozliczać się
> właśnie z tą firmą (czyli wystawiam rachunek "np" dla Zong i tyle), a
> nie z klientami ostatecznymi, no ale mi zależy na innych płatnościach
> (wymienione wyżej karta płatnicza, itd.).
>
Nie sądze żebyś znalazł takiego.
Ja na przykład bałbym się być takim pośrednikiem, bo brałbym na siebie
ryzyko związane z twoim biznesem (a przecież Ciebie nie znam i nie wiem
co za biznes prowadzisz). W związku z tym, musiałbym brać od Ciebie
sowitą prowizję I solidnie Cię prześwietlić zanim bym z tobą wszedł w
taki układ.
p. m.