  • 1. Data: 2002-12-12 08:48:58
    Temat: Bez faktury ani rusz ???
    Od: "Marek Dawidow" <d...@w...pl>

    Bardzo proszę o pomoc w następującej kwestii:
    Kupilem mieszkanie w roku 2000. W rozliczeniu (PIT) za ten rok odliczyłem
    sobie również koszty umów notrarialnych (przedwstępna i sprzedaży). Niestety
    nie zażądałem za nie faktury więc nie zostały sporządzone (nie ma ich w
    bazie kancelarii). W akcie notarialnym oczywiście podane są kwoty jakie
    pobrał notariusz i takie właśnie uwzględniłem w rozliczeniu podatkowym.
    Przyczepił się do tego kontroler w US twierdząc że zgodnie z ustawą by to
    odpisać niezbędne są faktury. W kancelarii nie są w stanie sporządzić mi
    teraz faktur bo nie było ich w 2000, proponują mi jedynie zaświadczenie że
    opłaty takie pobrali. Czuję że kontrolera to oczywiście nie zadowoli.
    Pytanie jest: Czy jestem na przegranej pozycji i muszę zapłacić teraz za
    brak rozgarnięcia w 2000 r., czy może są jakieś argumenty, którymi można
    przekonać kontrolera by uwzględnił to odliczenie.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2002-12-13 10:59:16
    Temat: Re: Bez faktury ani rusz ???
    Od: "Piotr Gas" <g...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Marek Dawidow" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > brak rozgarnięcia w 2000 r., czy może są jakieś argumenty, którymi można
    > przekonać kontrolera by uwzględnił to odliczenie.

    Dobry koniak powinien byc niezlym argumentem ... ;-)))

    Gason

  • 3. Data: 2002-12-14 21:51:40
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Marek Dawidow" <d...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > Przyczepił się do tego kontroler w US twierdząc że zgodnie z ustawą by to
    > odpisać niezbędne są faktury. .............

    hmmm.. człowiek się uczy całe życie
    nawet nie wiedziałem, że mogę sobie odliczyć koszty notariusza od podatku ..
    czy koszty agencji pośrednictwa, założenia księgi i podatku PCC również ??
    jaka jest podstawa prawna do odliczania tych rzeczy (pewnie będę musiał
    poinstruować urzędników w moim urzędzie, jak zakwestionują) :) ?

    --
    pozdrawiam
    plusz